Verkopen op bol.com

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LieveLoes

Verkopen op bol.com

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 16:18

Hallo Bokkers,

Ik wil mijn schoolboeken verkopen en nu zie ik dat dat via www.Bol.com kan.
Nu is mijn vraag: is dat volledig kosteloos? Of zit er stiekem toch een addertje onder het gras?

Bedankt alvast! :)

Groetjes Elize

Edit: en zijn er mensen die dit ook doen of gedaan hebben? Wat zijn de ervaringen?

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:20

Niet zozeer een addertje, maar je betaalt bemiddelingskosten. Werkte bij mij wel altijd super, dat verkopen via bol.com. Maak maar gewoon eens een account aan, dan zie je meteen hoe alles werkt.

LieveLoes

Re: Verkopen op bol.com

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 16:20

Dank je wel! :) ik kon het er zelf namelijk niet zo uit halen. Hoeveel is dat ongeveer?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:31

https://www.bol.com/nl/m/klantenservice ... index.html

"Het aanbieden van een tweedehands artikel op onze site is gratis. Wanneer u een artikel verkoopt, rekenen wij standaard € 0,99 per verkocht artikel +15% van de verkoopprijs van het artikel als bemiddelingsbijdrage. Voor console games rekenen wij € 2,99 +15% van de verkoopprijs. De maximale bemiddelingsbijdrage die u aan bol.com betaalt, is € 15,00 per artikel.De kosten voor verzending zijn voor rekening van u als verkoper. Kijk voor meer informatie bij Kom ik in aanmerking voor een bijdrage in de pakketkosten?. "

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:26

NM -> LZP

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:31

Wil studystore je boeken niet hebben? Zo niet, dan is bol.com inderdaad een goede optie. Verkopen via daar is makkelijk, maar wel meer werk dan via studystore.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 17:32

Ik zat net te kijken op studieboekencentrale.nl. Daar krijg ik voor mijn, inderdaad gebruikte, maar in prima staat, boek van €50 nog geen €20 terug. Vind ik zelf toch vrij lage prijzen. Maar ik zal even kijken op studystore.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:34

Silviabol schreef:
https://www.bol.com/nl/m/klantenservice ... index.html

"Het aanbieden van een tweedehands artikel op onze site is gratis. Wanneer u een artikel verkoopt, rekenen wij standaard € 0,99 per verkocht artikel +15% van de verkoopprijs van het artikel als bemiddelingsbijdrage. Voor console games rekenen wij € 2,99 +15% van de verkoopprijs. De maximale bemiddelingsbijdrage die u aan bol.com betaalt, is € 15,00 per artikel.De kosten voor verzending zijn voor rekening van u als verkoper. Kijk voor meer informatie bij Kom ik in aanmerking voor een bijdrage in de pakketkosten?. "

Dit.
Ik kwam erachter dat het totaal niet loont om boeken via Bol.com te verkopen.
Stel je hebt een boek met een nieuwprijs van 30 euro. Als je dit boek op bol.com koopt betaal je 30 euro, dus wil je tweedehands niet meer dan 20 euro betalen.
Jij zet je boek voor 20 euro op bol.com. Aan bol.com moet je nu €0,99 plus €3,- (=15%) bemiddelingskosten betalen. Daarnaast moet je zelf de verzendkosten betalen. Gezien een boek al gauw meer weegt dan 250 gram betaal je €3,84 verzendkosten.
Wat hou jij uiteindelijk over? 20-0,99-3-3,84= €12,17. Vind ik persoonlijk niet echt veel.

Zeker bij boeken die goedkoop zijn, hou je zelf weinig over. Met een boek van 20 euro, tweedehands 15 euro hou je zelf nog maar een kleine 8 euro over.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 17:36

Klopt Spekkie, ben ik het, na dezelfde berekening, helemaal 100% mee eens. Ik heb daarom ook besloten dat ik niet via Bol van mijn boeken af wil. Heeft iemand nog tips voor het verkopen van mijn boeken?

Ik ben ze nu stuk voor stuk op Marktplaats aan het zetten, maar dat is ook een taai werkje! ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:44

Wij hebben via de hogeschool waar ik eerst zat een pagina waar internationale studenten die terug naar huis gaan hun meubels kunnen verkopen, mensen kamers kunnen adverteren en ook boeken kunnen verkopen. Als je ze voor een aantrekkelijk prijsje als compleet pakket weg doet heb je best goede kans ze te slijten aan een nieuwe student :)

finally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:48

echt 10 x niks,heb nooit geld ontvangen van de studieboeken ,had al laag gedaan,dan gaan er de verzendkosten van af,en bol.com moet ook nog geld .blijft er zo'n 2 euro voor mij over voor een splinternieuw boek. zit nu al een maand op geld te wachten.zolang de mensen hun boek niet hebben betaald krijg je je geld niet,en ik ben wel mijn boeken kwijt.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 18:04

Dankje voor de tip Konstantine. "Helaas" zit ik op Schoevers en er komen niet ieder jaar zo heel veel nieuwe studenten.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:15

Handig topic! Iemand die ervaring heeft met boeken verkopen via studieboekencentrale of studystore? Is dit betrouwbaar?

Ik ben nu wat ISBN nummers aan het invullen, maar een aantal boeken wordt niet geaccepteerd bij deze twee sites. Iemand die nog een soortgelijke site weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:17

Ik verkoop al mijn schoolboeken weer via Bol. Soms hou je inderdaad niet super veel over, maar heb in totaal alweer een leuk bedrag teruggekregen.
Ook verkoop ik ze vaak best snel, ben allang blij dat ik er weer vanaf ben! :))

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:25

Bij mij wilde vandijk.nl ook veel boeken niet meer terug, dus heb ik ze ook maar via bol verkocht. Inderdaad wel heel snel! Binnen een dag was ik drie van de zes kwijt.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:42

VanDijk wisselt wel. Ik kon ze in Maart 2014 niet kwijt, maar in Juni 2014 kreeg ik toch nog €100 voor 6 boeken oid.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:46

Je kan ook marktplaats proberen, ik heb hier veel boeken verkocht die ik niet meer nodig had :) was er relatief snel vanaf en hield er wel wat aan over! Heb er verder geen hoofdprijzen voor gevraagd, maar ongeveer de helft van wat ik er zelf voor heb betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:03

Ik verkoop wel via Bol. Ik ben allang blij dat ik er vanaf ben. Een goede prijs voor de boeken lijkt me ook vrij ondergeschikt, het kopen van boeken is toch ook een investering in je toekomst?! Elke euro die je er voor terugkrijgt is mooi meegenomen lijkt me!

Overigens werkt het bij mij prima. Ja, het duurt soms best lang voor je je geld hebt, maar je krijgt het wel. En je bent je boeken snel kwijt.