Het gebruik van het zeepblok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Het gebruik van het zeepblok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 12:15

Oke, dit gaat een niet extreem nuttig topic worden..
Mijn vriend en ik zijn het oneens over het tegenwoordige gebruik van een blok zeep en ik vraag me nu toch steeds meer af wie van ons nou gelijk heeft. Nu leek bokt mij een goed medium om hier achter te komen.
Mijn vriend is dus een (trotse) gebruiker van het zeepblok om zich te wassen onder de douche.
Ik daarentegen was van mening dat niemand tegenwoordig nog zo'n blok gebruikt, maar gewoon van die vloeibare douchegel uit van die tubes/flessen. Totdat ik mijn vriend dus leerde kennen :Y)
Nu hebben we blijkbaar allebei hierin een andere opvoeding gehad en zijn beiden van mening dat dat wat wij gebruiken de 'norm' is.
Dus hierbij de vraag: wie van jullie gebruikt er nog een (ouderwets) zeepblok om zich te wassen?

Voor de mensen die geen idee hebben wat een zeepblok is :+ http://linsloves.nl/wp-content/uploads/2013/05/TBS-Brazilnut-077.jpg
Overigens gaat dit niet over je handen wassen in een toilet ofzo, maar echt over je wassen onder de douche.

Equisync

Re: Het gebruik van het zeepblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:16

Mn pa wel, ik heb gewoon vloeibare wasgel :+

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:19

Soms, heel soms geeft het wel een nostalgisch gevoel :P
Dan gewoon een paar keer met de handen erover heen en je daarmee inzepen, of het blokje over je lichaam halen (god wat een topic :') )
Of over de douchepuff voor een scrubbende sensatie :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:21

Wasgel! Dat gewone zeepblokken nog gebruikt worden? :')

jorika1986

Ja hoor wij hebben gewoon nog handzeep.
Voor onder de douche en in de keuken om de handen te wassen.
Op het werk gebruik ik het om microvezel doekje uit te wassen met het oer oude ''Sunlight'' zeep.

Maar er is niets raars aan hoor om een gewoon stuk zeep te gebruiken. in verhouding is het goedkoper tov van vloeibaar.
Je doet bij vloeibaar toch te veel op je washand en er zit x% water in, wat ik zonde vind van mijn geld.

Nu moet je wel zorgen dat je je zeepje niet in het water laat liggen... want dan zie je hem zo oplossen.

kwita

nu hier ook verdeeldheid manlief wast met zeep, ik zelf met douchegel en onze kleine gup die doet het met wat de ouders pakken wel heeft zij dan weer baby zeep of baby douchegel := .

ik ben zelf ben eigelijk overgestapt omdat ik van zeep een uitgedroogde, strakke en jeukende huid kreeg.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:22

Ik/wij hebben de vloeibare douche gel/zeep

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:22

Mijn ouders wassen zich ook nog met het blok en ik met vloeibaar.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:23

Jep heb er ook zo een.... maar inmiddels heb ik de zeepblok een keer vervangen door een fles douchegel, dat was ook prima ;) Dus daar is t bij gebleven. Die zeepblok gaf na een tijdje altijd van die derrie overal :P

Murthul

Vroeger hadden wij ook zo'n zeepblokje, maar mijn vriend en ik gebruiken gewoon vloeibare douchegel, we hebben ook een pompje met zeep in het toilet en de keuken, vind ik toch hygiënischer :=

_Nelleke_

Ik gebruik wel van die zeepblokken van Lush. Beter voor het milieu, minder verpakkingsmateriaal, minder gewicht om te vervoeren etc. Ik vind het juist wel hip, zo'n zeepblok. :D

Edit: ter illustratie nog even een plaatje:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 23-07-14 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:24

Ik werk in een verzorgingstehuis daar word veel gewassen/gedoucht met een zeepblok.

Ik mag het absoluut niet gebruiken en was met douche olie.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:25

Ik gebruik een zeepblok :)
en heel af entoe gewoone douchegel..
maar eigenlijk wil ik dat niet want die zijn veel milieubelastende dan het 'ouderwetse' zeepblok ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:25

Hier beide :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:27

Ik gebruik ook beide. Ik ben gek op de Marseille zeep, en die vind ik gewoon het lekkerste in blok vorm (weet ook uberhaupt niet of die in vloeibaar te krijgen is). Krijg dan ook geregeld zo'n (vierkant) blok kado :)

Afbeelding

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 12:30

Mi_Amore schreef:
Wasgel! Dat gewone zeepblokken nog gebruikt worden? :')

Nou, dit was dus precies mijn gedachte!
Dit topic gaat trouwens sneller dan ik had verwacht :+ Maar zo te zien is het gebruik dus wisselend. Blijkbaar worden zeepblokken toch nog meer gebruikt dan ik had verwacht.

Ik noemde ze al 'derde-wereld-zeep' (vooral om vriendje te plagen :P ), omdat wij ze vroeger in van die schoenendozen deden, die dan naar derdewereldlanden gingen. Verder gebruikte we ze nooit, dus dat was mijn enige ervaring met die zeepblokken..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:33

Yup, mijn vriend en ik gebruiken beide nog zeepblokken :) bij de Lush vandaan :D (ook wel eens vloeibare zeep hoor ) maar meestal een blok)
Zowel onder de douch als bij de gootsteen :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:41

_Nelleke_ schreef:
Ik gebruik wel van die zeepblokken van Lush. Beter voor het milieu, minder verpakkingsmateriaal, minder gewicht om te vervoeren etc. Ik vind het juist wel hip, zo'n zeepblok. :D

Dit dus. Al die plastic verpakkingen zijn zo slecht voor het milieu.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:47

Ik gebruik douchegel met zo'n fluffy badspons :P

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:48

ik gebruik ook al jaren vloeibare zeep, omdat de meeste blokken uit de winkel prikken op mijn huid en ik het na een tijdje "vies" vind. Gebruik alleen nog blokken als ze bij in een pakketje zitten met verzorgingsproducten dat ik kado krijg ofzo

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:11

Voeg even een poll toe, zie je in 1 oogopslag het resultaat!

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:15

Trotse zeepblokker hier :D Nee ik gebruik eigenlijk ook best vaak vloeibaar spul, maar vind een blok het fijnst.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:19

Bij ons thuis gebruikt iedereen vloeibare zeep uit een fles, vind ik ook een suk handiger dan een blok zeep dat steeds uit je handen glijdt. :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:20

Wij hebben een zeepblok bij de wasbak in de badkamer, maar onder de douche gebruiken we vloeibaar.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:21

Geniaal dit.

Ik was me gewoon met douchegel maar mijn vader gebruikt nog altijd een blok. Ik vind dat ding altijd maar vies, vooral als ze bijna op zijn en daarnaast droogt het m'n huid uit.
Over milieubelasting had ik nog niet nagedacht....is wel een goed punt eigenlijk. Is er ook blokzeep dat de huid niet uitdroogt?

Bedenk met net dat we in de keuken en bij het fonteintje in de wc wel blokzeep hebben liggen maar meestal gebruik ik gewoon het pompje dat ernaast staat.