Ik zit met een dilemma. Een tijd terug hebben wij een auto gekregen van mijn tante omdat zij een nieuwe auto gingen kopen. Deze auto heeft een grote emotionele waarde omdat deze van mijn oom is geweest, hij is overleden.
Nu begon de auto wat kwaaltjes te krijgen (motorisch) en is dus ingeruild. We hebben daar nu een ander voor.
Nu steekt me dit toch wel heel erg en wil ik zelf de auto graag terugkopen. Ik heb helaas nu het geld niet om het motorisch weer in orde te maken. Wel heb ik een vriend die dat eventueel zou kunnen en willen. Ik kan de auto waarschijnlijk voor een klein bedrag weer terugkopen (300 tot 350 euro). Dan zou ik hem uit de wegenbelasting en verzekering kunnen halen en dan in de tussentijd laten maken door die vriend. De auto zou daar binnen kunnen staan. Zo kan ik sparen en dan hopelijk weer ervoor zorgen dat de auto weer in orde komt.
Maar wat als het ding is gemaakt? Het is dan wel mijn eerste auto en ik weet dat er genoeg goede auto's te koop staan. Maar iedere keer als ik langsrijd en dat ding zie staan krijg ik tranen in mijn ogen.
Het gaat om een bmw 5serie uit '98. Een oudje dus. Motorische problemen zijn natuurlijk niet iets wat je 'eventjes' oplost. Ik weet dat hij gereviseert moet worden en dat de kop al eens gevlakt is. Ook hebben wij er vorig jaar zomer problemen mee gehad dat hij ineens veel te warm werd en de koelvloeistof er letterlijk uitspoot (dit is toen wel gemaakt overigens).
Ook staat er een 2 liter motor in terwijl de auto 1650 kg weegt. Een vrij lichte motor voor de auto dus.
Ik zou deze auto dus puur uit emotioneel oogpunt kopen. Want buiten dat het een fijne auto is (als hij het goed doet) is het geen auto die in orde is en waar nog wel wat kosten aan komen te zitten.
Wat is wijsheid? Kopen en hem maken zodra er geld is of me eroverheen zetten en het ding laten staan.
Als ik de auto niet koop gaat hij binnenkort op de trailer naar het buitenland.....
Het klinkt heel stom dat weet ik maar ik weet het gewoon even niet.
Alvast bedankt