Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarjanB schreef:Hmm ik zou eens informeren bij je bank. Ik zou er zelf niet zo blij mee zijn, zij hebben nu de lusten en als het verkocht wordt jij de lasten... Verder hebben jullie een overlijdens risico verzekering afgesloten voor het huis? Dan zou ik ook daar even goed naar laten kijken. Neem aan dat jij niet je hele leven verantwoordelijk wil blijven voor de hypotheek...
Brainless schreef:MarjanB schreef:Hmm ik zou eens informeren bij je bank. Ik zou er zelf niet zo blij mee zijn, zij hebben nu de lusten en als het verkocht wordt jij de lasten... Verder hebben jullie een overlijdens risico verzekering afgesloten voor het huis? Dan zou ik ook daar even goed naar laten kijken. Neem aan dat jij niet je hele leven verantwoordelijk wil blijven voor de hypotheek...
De ex betaald alles aan het huis (hypotheek en woonkosten).
Dus TS heeft niet de lasten!
dammie1 schreef:TS is wel verantwoordelijk.
Dus als ex (door wat voor reden dan ook) niet meer betaalt, dan moet TS daarvoor opdraaien.
dammie1 schreef:TS is wel verantwoordelijk.
Dus als ex (door wat voor reden dan ook) niet meer betaalt, dan moet TS daarvoor opdraaien.
Brainless schreef:dammie1 schreef:TS is wel verantwoordelijk.
Daarom gaf ik al aan dat hi nu waarschijnlijk wel de hypotheek op zijn naam kan krijgen.
Helemaal als hij aan kan tonen dat hij de laatste tijd alle lasten alleen betaald.
Liezel1 schreef:Dat laatste, daar heeft de bank "niets mee te maken" iig, dat is wat mijn partner toen verteld is. Hij betaald al 8 jaar alles....
Brainless schreef:Liezel1 schreef:Dat laatste, daar heeft de bank "niets mee te maken" iig, dat is wat mijn partner toen verteld is. Hij betaald al 8 jaar alles....
Dat kun je vaak dus wel.
Mijn nichtje betaalde ook alles van haar inkomen, en na 1 jaar kon zij aantonen dat ondanks dat ze een te laag inkomen had voor de hypotheek, ze toch alles kon betalen.
Hierdoor kon het dus wel.
TS hebben jullie NHG?
Jiskaa schreef:Klopt. Als het huis verkocht wordt, komt er ook een gedeelte restschuld mijn kant op. Er is inderdaad ook een overlijdens risico verzekering, maar als zij samen de hypotheek overnemen, dan zou ik die toch gewoon stop kunnen zetten?
Ik moet maar eens een beetje gaan polsen of zij samen de hypotheek over kunnen nemen denk ik. Dan zijn er 2 inkomens, dan moet dat vast lukken.
Wilde nu al wat info gaan inwinnen.
MarjanB schreef:Wat ik bedoel met de lasten voor TS is dat zij alsnog aansprakelijk blijft met een restschuld terwijl ze nu de lusten niet heeft van het huis.