Mijn weg terug omhoog? (depressie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn weg terug omhoog? (depressie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:44

Na het al jaren te hebben verbeten en er niet over gesproken te hebben, wil ik nu toch wel eens mijn verhaal neer zetten. Ik hoop dat het de stress wat verminderd en ik hier steun kan uit putten.

Op dit moment gaat het niet goed met mij. Verre van. Ik ben nog maar 21 maar heb wel al de nodige dalen gezien. Mijn eerste depressie kreeg ik als ik 11 was, na jarenlange pesterijen. Mijn 2de toen ik 14 was, na falende examens. Mijn 3de op mijn 17de, toen mijn toenmalige vriend het uitmaakte. En de 4de? Die beleef ik nu. Na elke depressie bleef er wel wat hangen. Elke keer lachte ik minder en minder. Dus tussen mijn 14 en nu kan ik niet echt zeggen dat ik gelukkig ben geweest. Ik kan nu wel zeggen dat ik echt depressief ben.

Op korte tijd is mijn leven een hel geworden. Ik worstel al jaren met mijn zelfbeeld etc. Ik ben jarenlang gepest geweest, mijn middelste zus heeft jaren aan een stuk flink huis gehouden (fysieke agressie, geconstateerd met Autisme, manische depressie, borderline etc. ) en hierdoor ben ik op internaat gestoken geweest. Zodat mijn ouders de nodige zorg konden verschaffen aan de zus. In die tijd kreeg ik ook de diagnose autisme. Ik heb nooit echt een thuis gehad. Op die 4.5 jaar internaat heb ik 6 verschillende begeleiders, kamers en leefgroepen gehad.
Na veel worstelen en knokken werd ik toch langzaam volwassen. Ik was niet gelukkig maar ook niet ongeluk. Ik kreeg vlot werk, had mijn paardjes en de middelste zus beterde wat. Helaas was dit van korte duur. Na de middelste begon de jongste met extreem te puberen. Weglopen, drugs proberen, geld stelen etc.

Een jaar een half geleden leek mijn leven eindelijk op de rails te komen. Ik kreeg een schitterende vriend, het ging goed met de paarden. Ik kreeg een andere en betere job. Ik ging tante worden en dergelijke. Ik was gelukkig. Uiteraard had ik nog veel pijn vanuit mijn jeugd. Ik worstelde vooral met vertrouwen en binding. Ik spaarde en kocht mij een scooter. Vrij snel daarna een motor. Mijn vriend en ik waren ondertussen een jaar samen en dat ging echt goed. Helaas, ben ik vanaf 1 juni alles beginnen te verliezen.

Het begon met een ongeval. Ik was met mijn vader, lief en enkele vrienden op motortrip door Duitsland. Op dag 1 ging ik al onderuit. Een olievlek midden op de rotonde. Onmogelijk te zien. Ik had niets, maar de motor was perte total. Ik heb een hel van een vakantie gehad. Veel geld betaald voor enkel in het hotel te kunnen zitten. Motorloos. Veel spanning en hierdoor ook veel ruzies.
9 dagen later kreeg ik opnieuw een ongeval. Deze keer met mijn scooter. Ik reed gewoon rechtdoor, maar een man besloot van opeens links over te rijden. Nooit zien aankomen, frontale aanrijding. Scooter perte total en ik in de brokkenmand. Diezelfde week bracht de middelste zus haar kindje. Ze wou en kon er niet meer voor zorgen. Zo hadden we de zorg van een 9 maanden oude baby ook nog op ons.

Maar ach, 2 voertuigen perte total, maar ik gelukkig nog levend. Wat kon er nog misgaan? Wel... 5 dagen na ongeval 2 maakte mijn vriend het uit. Het hoe en waarom weet ik nog altijd niet. Ik ben door enkele verschrikkelijke weken gegaan. De tegenslagen bleven zich maar opbouwen en ook op het werk gaat het niet goed. Daarbij komen we op het nu.

Ik ben kapot, ik kan niet meer. Al 10 jaar vecht ik en al 10 jaar verlies ik. Onderstaande heb ik zondag geschreven. Zo voel ik mij echt:

Is het nu zo abnormaal om gewoon eens gelukkig te zijn? Al 10 ploeteren door de oliebol, is het de 1ne niet is het de andere wel. Gepest en uitgelachen. Voorgelogen en bedrogen. Altijd de vraag om alsjeblief jou vertrouwen te geven en elke keer smijten ze het weg en stampen ze er nog eens op. Maar dan moet je sterk blijven? Dan komt jouw tijd nog? Denken jullie dat nu nog echt? Jaren miserie en jaren pijn en dan komt mijn tijd nog? Wanneer? Binnen een jaar? 10 jaar? Nooit?

Nee, mijn tijd komt niet meer. Er is te veel kapot gemaakt en er is te veel verloren gegaan. Ik ben 21 en niet meer in staat om nog gelukkig te zijn. Het is niet omdat de littekens onzichtbaar zijn dat ze niet bestaan. Elke keer als ik zeg: Ik kan niet meer. Dan wordt er gezegd: Maar gij zijt zo een sterke! Nou mensen, dat stopt ergens. Echt waar. Ik wil gewoon eens instorten en getroost worden. Maar dat gaat niet. Want ik moet blijven doorgaan. Het werk, de paarden etc. En bij wie kan ik dat doen? Bij al mijn FB vrienden? Wat, hoe goed bedoelt van hun, niet echt steun bied. Bij de mensen om mij heen, die zo mogelijk nog meer problemen hebben? Bij het lief dat ik niet meer heb? Bij de familie die ik door die breuk mee ben verloren?

Bij mijn paarden? Die niet beseffen dat zij er het laatste jaar ook te veel aan zijn? Wat zich duidelijk uit in meer paarden die worden verkocht. Op mijn werk? Waar je vriendelijk moet blijven lachen naar de klant. Nu mensen, bij deze: Ik kan niet meer. Alles is te veel. En het is er zeker te veel aan dat ik niet meer voel dat er echt iemand om mij geeft. En ja, die mensen zijn er zeker, maar die hebben het nog te druk om wat van hun eigen te houden. Laat staan van een ander.

Het dierbaarste is me de laatste jaren afgenomen. Ik vertrouw niemand meer. Ik ben angstig en onrustig. Ik leef enkel nog in de gedachte: Wat is het volgende. Ik heb me de voorbije week serieus afgevraagd of 2 ongelukken, uw grote liefde verliezen en fysiek en emotioneel niet goed lopen echt nog niet genoeg was? Moest mijn zus er nu echt nog eens bijkomen? Was de pot met stront hierboven nog niet op? Nee mensen, het gaat niet goed met mij. En denk alsjeblief niet dat ik wel sterk genoeg ben. Want dat ben ik niet meer. Voor mij hoeft het allemaal niet meer. Elke keer als ik eindelijk wat gelukkig ben, wordt het me eens zo hard afgenomen. Ben ik eindelijk wat gelukkig met Bart, krabbel ik ook uit de financiële put, dan verlies ik het gewoon weer na een jaar een half.

Het leven is oneerlijk. Ik heb dan ook dik het sch**t aan mensen die zeggen dat er veel afhangt van hoe je zelf in het leven staat. Dat je in alles iets positief moet proberen zien. Wel, ik stond tot een maand een half terug redelijk positief in het leven. Het ging nog niet zoals het moest, maar eindelijk kon ik de gebeurtenissen van de voorbije jaren wat achter mij laten. Ik was gelukkig. En eerlijk gezegd kan ik niet veel positiefs halen uit hetgeen dat de afgelopen maanden is gebeurd.

Elke dag sta ik op met de vraag naar mijn eigen of ik wel zou gaan werken. Want eerlijk, ik meld me veel liever ziek en kom mijn bed niet meer uit. Maar ik blijf doorgaan, want ik ben een "sterke" Nee, ik ga door tegen beter weten in. Wetende dat er een moment komt dat ik helemaal crash. Want mensen, leg mij nu eens uit, hoe je uit een put stront kunt kruipen die al 10 jaar aan het bijvullen is? Waar je al 10 jaar in een stuk telkens weer kopje onder wordt geduwd? Leg me dat eens uit?

Een verklote jeugd zonder echte thuis, zonder vrienden. Met alleen maar veel zorgen en nooit echt puber te kunnen zijn geweest? Om, als je dan eindelijk 18 wordt, thuis te komen en te merken dat je er liever niet bent? Omdat het gewoon continu miserie is? En dan spreek ik niet direct over mijn ouders. Om, als 21 jarige met een verkloot zelfbeeld, met een verkloot liefdesleven en zonder vertrouwen in wie dan ook, tot nog verantwoordelijk te nemen? Ten koste van u zelf? Wetende dat, door dagen en nachten te zoeken achter jouw zus, je enkel dieper de put in gaat. In die put waar je zelfs nu al niet meer uitgeraakt? Hoe lang gaat dit nog duren? Hoe veel 'levenslessen' moet ik nog krijgen? Ik denk dat sommigen eens goed mogen nadenken wat voor luxeleven ze hebben.

Nee, het leven is geen rozengeur en maneschijn. Dat besef ik ook. Maar ik ben er ondertussen al ferm van overtuigd dat het portie ongeluk enorm oneerlijk is verdeeld en we zeker op de laatste rij zaten toen het geluk werd uitgedeeld. Dus mensen, stop met te zeggen dat het wel goed komt. Ik hoor dit nu al 10 jaar, en het is nog geen enkele keer waarheid geweest. Dus hoe vaak het me ook wordt gezegd, ik geloof er toch geen bal meer van.

Ondertussen heeft mijn ex al enorm aan de alarmbel getrokken. De jarenlange herhalende depressies hebben hun tol geëist en het lukt me niet meer. Onder dwang van mijn ex moet ik nu morgen naar de dokter voor een doorverwijzing naar een psycholoog. De kans dat ik langere tijd thuis wordt gezet is heel groot. Mijn liefde voor mijn ex is heel erg groot en ik heb dan ook gevraagd of hij morgen wil mee gaan. Hij gaat het beter kunnen uitleggen want ik verbloem de waarheid alleen maar.

Dus, nu zit ik in stress. 10 jaar problemen gaan nu echt aangepakt worden. 10 jaar aan pijn en emoties gaan naar boven gehaald worden. Waarschijnlijk zal dit niet gebeuren zonder medicatie en zonder een ferme rustperiode. Ik ben 21 en weet al een tijd niet meer wat echt gelukkig zijn is.
Morgen moet ik naar de dokter en mijn ex gaat mee, zodat er geen weg meer terug is. Mijn grootste schrik is om opgenomen te moeten worden. Zeker nadat ik mijn leven probeerde te beëindigen. Dat is nog altijd mijn grootste wens en eigenlijk wat ik gewoon tot ik de moed eens heb samen geraapt om me voor een trein te gooien ipv op veilig te spelen met pillen.

Ik wil hier heel graag het verloop bijhouden en kijken hoe snel ik verbeter, hoe snel ik anders ga denken etc. Waarschijnlijk is het verhaal heel warrig, mijn hoofd is namelijk ook een rommeltje op dit moment. Alvast bedankt om te lezen.
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 23-07-14 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte verwijderd.

RoosG

Re: Mijn weg terug omhoog? (depressie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:53

Jeetje Molenhoek, ik weet even niet wat ik moet zeggen. Kom je met regelmaat tegen op bokt, heb het verhaal over tinker Jessica uitgebreid gevolgd. Heb nooit geweten dat je slechts 1 jaar ouder bent dan ik.
Ik heb altijd niets meer dan respect voor je gehad, vind en vond dat je altijd zo wijs klonk en écht wist wat je deed. Hoewel ik het nooit deed, had ik altijd het gevoel dat ik bij je terecht kon voor wijze raad omtrent paarden.

Wat vreselijk dat je het zo moeilijk hebt gehad. Ik hoop dat je de kracht vind om hier boven op te komen. Je lijkt mij een enorm leuk mens en vooral heel wijs.

Mijn PB box staat open, ik weet niet altijd het juiste te zeggen, maar soms lucht het op om alleen maar wat te vertellen aan iemand die luistert. Probeer vast te houden aan de gedachte dat het uiteindelijk allemaal goed komt. Echt waar. Als het nog niet goed is, is het nog niet het einde.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:05

Pff wat een verhaal en ik snap je gevoel. Hopelijk kom je bij een goede therapeut terecht en misschien kunnen medicijnen ook wat voor je doen.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:32

Woow wat een verhaal. Rommelig vond ik het niet. Wel weet ik dat je heel sterk bent geweest. En inderdaad zoals RoosG zegt ben ik er gewoon sprakeloos van en ook mijn pb box staat voor je open. Ik hoop dat je toch nog gaat vinden waar je al zolang naar zoekt. Ik geloof in je en dat blijf ik doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:51

Alvast bedankt voor de bemoedigende woorden. Ik heb ze al zo vaak gehoord en hoop dat ze deze keer wel waar zijn. Ik heb om 10.30 een afspraak. Helaas woon ik nog thuis en niet in de mogelijkheid snel zelf een eigen stekje te vinden. Dit zorgt er dus voor dat ik ook liever niet wordt thuis gezet want op mijn werk kan ik mijn gedachten nog wat verzetten... Op het werk gaat het ook verre van goed maar het is eens een andere omgeving.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:14

Ik zal voor je duimen dat het goed komt en straks om half aan je denken en ook voor je duimen :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:15

Jeetje wat een verhaal, en ik herken zoveel uit mijn eigen leven. Ik wil je gewoon ontzettend veel sterkte wensen en hopelijk krijg je de hulp die je nodig hebt. :(:) En natuurlijk mijn pb box staat ook altijd open.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:21

Ten eerste hulde aan je ex dat hij je naar de huisarts heeft 'gedwongen'! Echt, die jongen heeft het beste met je voor, dat kan niet anders.

Maar wat een ellende heb jij meegemaakt zeg. Natúúrlijk heb jij veel te veel meegemaakt en dat mag je ook best vinden! Ik denk dat het heel goed is dat je dit eens van je afgeschreven hebt, natuurlijk lost dat niet gelijk alles op, maar ik denk dat het je alleen maar goed kan doen je gevoelens te uiten.

Ik hoop van harte dat je doorzet om naar de psycholoog, want wat jij allemaal hebt meegemaakt is teveel om alleen te verwerken. Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen met alles wat gaat komen en ik hoop dat het snel wat beter met je gaat. :(:)

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:56

DeMolenhoek schreef:
Ik ben kapot, ik kan niet meer.
Want ik moet blijven doorgaan
Ik wil gewoon eens instorten en getroost worden.
Wetende dat er een moment komt dat ik helemaal crash.

Ik denk dat het moment NU gekomen is dat je eens eerst aan jezelf mag denken.
Heel moedig dat je de stap hebt gezet en je gevoelens hier zo mooi (al zijn het geen fijne gevoelens) hebt beschreven.
En al is Bart 'ex', vriend is hij zeker

Ik wens je rust, wijs en sterk ben je al

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:00

Heel veel sterkte. Je ex heeft het beste met je voor, dat is duidelijk.
En als je opgenomen moet worden, dan moet het maar zo zijn. Uiteindelijk hoor je hier sterker uit te komen en zo te lezen is deze stap misschien wel nodig voor jou om je leven terug op de rit te krijgen.
Ga ervoor!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:08

Wat moet dat moet. Als het de juiste hulp hebt kom je hier goed uit. En kan je als nog een mooi en gelukkig levem hebben en daar ga je tenslotte voor. Ik hoop met het diepst van me hart dat je je leven weer snel op de rit weet te zetten en dat gaat jou zeker lukken met de juiste hulp :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:28

Net terug van de dokter. Die heeft me doorverwezen, zoals gedacht. Ben ook langs het OCMW moeten gaan voor een afspraak qua woninghulp. Thuis weggaan is een heel belangrijke stap op dit moment. Ik ben wenend vertrokken en heb tegen mijn ex gezegd dat ik het heel moeilijk heb om hem te zien. Hebben dan ook niet echt afscheid genomen. De afspraak staat voor vrijdag 10 u. Hij gaat dan wel weer mee.

Het zal nog moeilijk worden. Ik moet papieren mee nemen die in het bezit zijn van mijn ouders en die willen me niet het huis uit laten gaan. Zal nog een vuil spelletje worden om die te bemachtigen...

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:38

Gelukkig dat je nu hulp krijgt. Ik vind dat je het beste hebt gedaan en dat je ouders gwn die papieren moeten geven. Het is ook goed wat je tegen je ex hebt gezecht dan weet hij dat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:22

De papieren heb ik ondertussen, maar de situatie is hier verre van aangenaam. Het is heel erg verkeerd gevallen dat ik het huis uit wil. Ik voelde me net een uurtje beter, maar met al die discussies is dat gevoel helaas weer helemaal weg :(

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:51

Lastig zeg ts! Weet je ook waarom je ouders hier moeilijk over doen? Mij lijkt het namelijk alleen maar goed voor je. Als je hier verder niks over kwijt wilt is het ook prima hoor :)
Fijn dat je de papieren in ieder geval hebt, dat is toch positief?! Hoef je je daar geen zorgen meer om te maken! :)
Waar heb je nu vrijdag een afspraak, is dat voor woning? Super fijn dat hij weer mee gaat!
:(:)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:09

Op dit moment ben jij alleen belangrijk, niet wat je ouders vinden, wat anderen vinden. JIJ. Jij moet gelukkig worden,zijn, blijven. En als je ouders dat niet leuk vinden, het niet kunnen waarderen of het er niet mee eens zijn, is dat hun pech. Jij moet groeien en beter worden, want daar heb je recht op.

Ik weet niet zo goed hoe dat in België gaat, maar zijn er kamer trainingen of iets dergelijks?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:06

DeMolenhoek schreef:
De papieren heb ik ondertussen, maar de situatie is hier verre van aangenaam. Het is heel erg verkeerd gevallen dat ik het huis uit wil. Ik voelde me net een uurtje beter, maar met al die discussies is dat gevoel helaas weer helemaal weg :(

Ze moeten niet zo zuren. Je wilt er iets aan doen en dat doe je, je hebt een goede keuze gemaakt hoor meid. En je bent oud genoeg om het huis uit te gaan ze moeten het gewoon loslaten. Het is goed dat je aan jezelf denkt meid

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 01:34

wauw als ik dit goed lees dus zware depresie ik ken heb wel een beetje, verder nooit zelf gehad vriendin van mij heeft het wel.
ik merkt hoe ze bij was heel vrolijk maar achter die glimach verborg ze iets.
ik wist wel wat het was en dat ze het probeerde niet te doen maar het ging der zwaar af
later hoorde ik van vrienden dat ze op gesloten instelling zat en dan schrik je wel natuurlijk maar het gaat nu wel goed met haar en nie meer depri dus dat is mooi <3

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:49

Hoe gaat het nu molenhoek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:56

Helaas niet zo goed. Het OCMW gaf vrijdag aan niets voor mij te kunnen doen. Ze snappen de nood maar zitten zelf vol. Ik word op de wachtlijst gezet voor een sociale woning maar dit kan lange tijd duren. Het was een heel zwaar en druk weekend op het werk, wat ook nog voor redelijk wat stress zorgde.

Gisteren is de 20 jarige zus met borderline op bezoek gekomen en opeens besloot ze niet naar huis te gaan en hier te blijven. Mijn ouders gingen weggaan dus had echt enorm uitgekeken naar een avondje alleen zijn. Nu, zij dus ook. Ik was boos uiteraard. Ze woont hier al 2.5 jaar niet meer en dan komt ze het hier eventjes opeisen. Na wat discussie is ze naar buiten gegaan met de mededeling dat ze alleen wou zijn en ze dus wel desnoods op straat rondliep voor een hele nacht. Lekker drama maken dus.

Ik heb dus nog in allerijl mijn rugzak bij elkaar geschraapt en ben dus bij vrienden van mijn ouders gaan slapen. Het was dat of de zus die met veel drama op straat ging blijven. Dag rustig avondje, dag eigen bedje. Ben er dus duidelijk verre van mij opgezet hoe mevrouw weer denkt gewoon heel de boel te kunnen claimen.

De nood aan een psychiater is er meer en meer maar diegene die me zou behandelen is helaas niet bereikbaar op dit moment. Ik kom er langzaam gek van. Ik zoek hulp maar mijn zus duidelijk niet. De jongste zus is gelukkig nog niet thuis. Maar ik vind het niet meer normaal dat zomaar eventjes wordt verwacht dat ik vertrek omdat zij opeens een nacht alleen thuis wilt zijn. Ik woon hier nog altijd.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:46

Wat een verhaal zeg!
Ik hoop voor je dat er sneller een plekje beschikbaar is, misschien een optie om bij iemand in te wonen?
Kan je ook niet terecht bij een andere psychiater? Want moeten wachten is niet fijn, ik weet het (19 jaar en ook in depressie)
Ik denk als je weer langzaam van je leven gaat genieten, als je het verleden een beetje hebt kunnen afsluiten, dat de zon weer gaat schijnen. Dat langzaam je zelfbeeld dan ook weer beter word. Dat dan langzaam misschien het vertrouwen in mensen terug komt en je misschien weer een leuke vriend tegen komt.
Ik weet dat het heel moeilijk is, vooral in jouw situatie. Maar probeer elke dag iets positiefs te zien, en dit bij je te houden. Probeer de goede momenten de slechte te laten weg schemeren. Ik weet dat dit heel moeilijk is, misschien niet een haalbaar. Maar niet geschoten is altijd mis.
Mij mag je altijd PBen als je er behoeften aan hebt! Als je even je verhaal van de dag kwijt moet.
Ik hoop dat alles snel weer een beetje vastigheid krijgt en je psychiater weer snel bereikbaar is, er sneller als verwacht een huisje voor je komt. En dat je leven hierbij beetje bij beetje weer langzaam begint te schijnen!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:04

Pff, jeetje wat een situatie, heel lastig!

Is er inderdaad niet een vervangende psychiater? Iemand waar je wellicht nu terecht kan?

Heel goed dat je zelf weet en aangeeft dat je hulp nodig hebt, vind ik heel knap!
Heb je de huisarts al weer gesproken naar aanleiding van het OCMW? Die weet misschien nog wat dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:20

De huisarts kon niet veel doen buiten het OCMW doorverwijzen. Nu gaan ze daar mijn dossier voorleggen op 4 augustus en dus alle mogelijkheden daar bekijken en uitpluizen :) Verder ga ik gratis naar de psycholoog bij hun mogen tot de psychiater kan maar ook dit wordt pas de 4de augustus gesproken. Dit wacht ik dus even af want gratis hulp is altijd meegenomen...

Ik kan niet tijdelijk bij vrienden intrekken. Heb een goede vriendin maar die woont ook in een klein appartementje met haar man. Ex is ook niet direct een optie. Familie is ook al overwogen maar deze hebben allemaal zelf ook de nodige problemen. Ik zoek nu constant naar goedkope woonplekken van maximum €430 want dat zou nog net doenbaar zijn, maar deze lijken dus onvindbaar. OCMW gaat ook de optie bekijken dat ik een duurder appartement mag huren en zij het verschil boven de €430 gaan bijpassen.

Alles staat nu nog eventjes in wacht omdat mijn contactpersoon deze week in verlof is.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:45

Jeetje wat een verhaal zeg ts.
Hoe dan ook heb ik toch zwaar respect voor je Hoe jij hier mee om gaat.
Je zegt dat je niet meer kan, maar je doet alle dingen die je moet doen om eruit te komen.
Daarom vind ik je juist wel enorm sterk.
Je vecht ertegen.
Bewust iets voor je doen kan ik niet denk Ik, als je ooit eens een knuffel nodig hebt dan kom ik die geven.
Of eens wilt praten dan mag dat

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:00

Allereerst TS wil ik je heel veel sterkte wensen én geloof me, je gaat hier uitkomen! je zal een leven gaan krijgen met geluk en liefde. Ik ben ook zwaar depressief geweest,was dood ongelukkig,wilde niets meer doen,ik wilde weg hier op aarde.Ook ik had steeds gedachte's om voor de trein te springen,maar ik had gelukkig tóch nog dat stemmetje dat dan steeds zei: denk aan je kinderen.
Na een therapie bij Psychologe, wat voor mij niet hielp, ben ik er na jaren zélf uit gekomen.
Want uiteindelijk moet je zelf eruit zien te komen, die knop moeten vinden en omdraaien.
Het kan heel lang duren, maar je zal hem echt vinden.
Ook jij zal,net als ik, straks blij zijn dat je tóch gevochten hebt voor je leven.
Het klinkt ongelovig, maar het is echt waar. En denk nu alleen nog aan jezelf! doe geen dingen die jij niet wil of leuk vind.
Heel veel succes, je kán het!