tienerkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xemmaxx

tienerkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 23:29

Hoi allemaal,
Ik zit met het probleem dat ik een beetje een "tiener" slaapkamer wil. Het is op zit moment al bijna af enzo alleen ik wil nog een aantal dingen waar ik vragen over heb ik slaap op zolder en daar is een dakapel en daardoor is dus nie alles mogelijk
Ik wil gordijntjes zelf maken in de stof waar ik dan ook mijn dekbedovertrek mee wil doen maar het probleem is dat ik volgens mijn ouders geen rails voor gordijnen op kan hangen omdat het holle gipsplaten zijn. Dit idee van gordijnen zit zo erg in mijn hoofd en ik wil het zo graag dat ik oplossingen aan het zoeken ben maar tot nu toe zonder resultaat. Verder heb ik een lelijke lamp maar die kan niet vervangen worden doordat de kabels helemaal ergens in het plafond zitten enzo
Ik vind de lamp zo lelijk en zoek dus een mogelijkheid om die tog leuker te maken. Tips en ideen zijn welkom :)

Ik weet niet of dit goed staat

Alvast bedankt xx

smurfje

Re: tienerkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:35

Je kan je rails van je gordijnen ook aan het kozijn van je raam vastmaken. Zijn van die speciale beugeltjes voor.

Verder kabeltjes wegwerken met een gootje en die verven in de kleur van je plafond of versieren met iets anders

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:01

Er zijn speciale gipspluggen te koop voor gebruik bij gipsplaten, deze kunnen met gemak een gordijnrail met gordijnen houden.

Te koop bij de bouwmarkt bij de schroeven en pluggen.

zoiets; van Fischer

Afbeelding

of hollewandplug van Toggler

Afbeelding

ik vind de eerste fijner in gebruik, in mijn slaapkamer hangt er een tv wandsteun met tv aan en na 3 jaar zit het nog steeds muurvast, dus een gordijn is geen enkel probleem.

Vwb de lamp, misschien een nieuwe kap eromheen maken, of een familielid met verstand van electra er naar laten kijken en vervangen.
Misschien kan je een foto plaatsen, dan kunnen makkelijker tips gegeven worden om de lamp op te pimpen.

Konstantine

Re: tienerkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:04

Je kunt lichte gordijnen ook aan zo'n staalkabel van Ikea hangen, ben de naam van het ding even kwijt, maar hij staat op de site wel in de categorie gordijnen denk ik. :j