Werken bij de politie, maar wel een rechterlijke machtiging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EarthFocus

Werken bij de politie, maar wel een rechterlijke machtiging.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 16:49

Hele vage titel en ik weet ook niet of het hier goed staat, willen jullie het dan verplaatsen?

Mijn vraag is dit:
Ik ben 19, en heb een rechterlijke machtiging. Dat wil zeggen dat ik -als het nodig is- gedwongen opgenomen kan worden op een psychiatrische kliniek.

Mijn hele leven wil ik al bij de hondenbrigade of als dat niet kan, gewoon agent worden.

Ik heb weleens gehoord dat als je voor je 18e een IBS of RM hebt gehad, ze dan na je 18e, allemaal vervallen.
Maar als je na je 18e een IBS of RM hebt gehad, dezeniet meer vervallen en dat je dan niet bij de politie kan.

Weten jullie of dit waar is of niet?

0000

Re: Werken bij de politie, maar wel een rechterlijke machtiging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:54

Geen idee, maar bel anders gewoon even met Werving en Selectie, hartstikke vriendelijke mensen die je vast kunnen helpen.

Andere tip, met honden werken kan niet alleen bij de politie. Ook als particulier beveiliger of bijvoorbeeld in een ondersteunende dienst (DV&O) wordt veel gebruik gemaakt van honden.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:56

Je weet wel dat je flinke psychologische tests moet doorgaan voordat je überhaupt op de opleiding wordt aangenomen? Ik zou eerst eens informeren bij een aanstellingscommissie o.i.d. Vrees dat het moeilijk gaat worden en onderschat het werk niet. Psychisch kan het heel erg moeilijk zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:00

Ik vrees dat jij niet door de psychologische test zal komen. Je krijgt geen RM voor een milde aandoening natuurlijk en het kan je beïnvloeden (je moet door de stress of spanning geen terugval krijgen in je eetstoornis natuurlijk). Mijn vriend is door zijn ADHD afgewezen omdat het zijn handelen zou kunnen beïnvloeden (en hij heeft een milde variant wat dat betreft, want hij functioneert goed zonder medicatie). Maar je kan even bellen natuurlijk :) zijn prima mensen :)

Kun je niet kijken bij ander werk met honden? Beveiliger inderdaad?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-07-14 17:03, in het totaal 2 keer bewerkt

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:02

Ik weet niet of je met een RM nog toegelaten kan worden, maar wat Santigo zegt, die psychologische keuren is best zwaar. En ik ben bang dat wanneer je psychiatrische geschiedenis hebt je kansen erg klein worden. Of je moet heel erg stabiel zijn, maar dat zul je alleen weten als je die keuring doet!
Kennis is afgekeurd door thuissituatie dus ze zijn niet mild.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:03

Voor bij de politie vervalt er niets.
Bij de psychologische test (waarbij een groot gedeelte van de sollicitanten uitvalt), worden daar nl vragen over gesteld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:10

Overigens zijn tijdens het gesprek ook de gebeurtenissen uit het verleden van belang, dus ook dit telt mee.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 17:33

Hartstikke bedankt voor jullie informatie.

Qua psychologische test, kom ik er denk ik inderdaad niet doorheen.

Honden opleiden tot politiehond doe ik al:)
Maar daar krijg je niks voor betaald, dat is allemaal op vrijwillige basis.
Nu maakt het ook niet heel veel uit voor de komende jaren dat ik er niet voor betaald word, heb mijn wajong en die zal voorlopig niet stoppen.

Het is gewoon zo moeilijk te bevatten..
Ik ben al zolang depressief en nog vele andere stoornissen daarbij. En er worden nu tests gedaan of ik chronisch depressief ben.
Er is voorlopig ook geen vooruitzicht op verbetering.
Maar we gaan ECT proberen en daar zijn hele goede resultaten mee geboekt, dus misschien werkt dat bij mij ook wel.

Maar zoals jullie zeggen, ik heb weinig kans toegelaten te worden.

Ik heb een stel goede hersens, dus dat is het probleem niet, maar m'n geestelijke gezondheid is niet optimaal.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:39

Ik denk dat jij dat soort werk ook niet moet willen doen. Het is psychisch behoorlijk belastend om in geweldsconflicten te belanden, een kinderverkrachter aan te houden, als eerste bij een ernstig ongeluk te arriveren, regelmatig bedreigingen aan te horen - dat zijn geen zaken die je lang volhoudt als je zelf niet zo stabiel bent. :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:41

Dit werk moet jij niet willen doen :n
Voor jouw gezondheid is het niet bevorderlijk om in aanraking te komen met dusdanig stressvolle en traumatische ervaringen. Voor geestelijk gezonde mensen kan het al erg pittig zijn, maar als je zelf niet stabiel bent zal het absoluut niet goed voor je zijn om 'beter' te worden. Teveel bagage meedragen is funest.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-07-14 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:43

Misschien kun je wel vragen of er eventueel sollicitatie mogelijk heden zijn als honden trainer...

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 17:44

Je hebt helemaal gelijk Dani, dit is mijn kinderdroo en nu nog steeds mijn droom.
Ik wou vroeger als kleuter nooit prinsesje worden, ik wou uitdaging hebben.

En dan is het plots klaps ineens voorbij door die stomme depressie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:46

Tja, that's life en daar moet je mee om leren gaan helaas. Denk niet in onmogelijkheden, denk in oplossingen; politie is absoluut geen optie, maar wat zou wel bij je passen?
Al zou ik voor je eigen welzijn sowieso eerst je eigen leven op de rit willen hebben.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:47

Politiemensen werken doorgaans met zelf getrainde/eigen honden. Als trainer zal je er dan ook sowieso niet terecht kunnen. Als agent lijkt me inderdaad geen goed idee als je deze problematiek hebt, dat ga je niet redden. Moet je voor je eigen gezondheid ook niet willen denk ik.
Daarnaast vind ik dat je zo'n beroep niet alleen moet willen doen omdat je met een hond wilt werken, dan zijn er betere/andere mogelijkheden. Het grootste deel van het werk in uniform zal toch ook met mensen zijn, ook dat deel moet je echt wel zien zitten. De hond moet een extra zijn, niet de reden dat je het werk wilt doen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:48

Ik zou toch proberen om naar andere manieren te zoeken om met honden te werken. De politie zul je niet inkomen, helaas. Jij komt echt niet door de psychologische testen, denk dat je met jou diagnoses zelfs niet wordt uitgenodigd om de testen überhaupt te maken. Klinkt heel erg hard, maar helaas is die wereld dat ook.

Kun je inderdaad niet naar iets kijken om betaald honden te trainen? Of via de beveiliging met honden te werken, maar onthoud, ook daar moet je sterk in je schoenen staan.

Kan me je frustratie heel goed voorstellen hoor, het is heel lastig als je wel wilt, maar niet kunt. Het is ook niet goed voor jezelf als je te maken krijgt met situaties die je gezondheid zoveel kunnen verslechteren, denk daar ook aan.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:51

Wat vuurneon zegt, helaas. Niet alle dromen komen uit.

Je zou voor jezelf op papier kunnen zetten wat je precies aantrekt in het werken bij de hondenbrigade / de politie. Het werken met honden? Het zorgen voor veiligheid op straat?

Als je dat weet, zou je naar banen kunnen gaan zoeken die dat ook hebben, maar waar je geen psychologische testen voor hoeft te doen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:56

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 18:50

0000 schreef:
Politiemensen werken doorgaans met zelf getrainde/eigen honden. Als trainer zal je er dan ook sowieso niet terecht kunnen. Als agent lijkt me inderdaad geen goed idee als je deze problematiek hebt, dat ga je niet redden. Moet je voor je eigen gezondheid ook niet willen denk ik.
Daarnaast vind ik dat je zo'n beroep niet alleen moet willen doen omdat je met een hond wilt werken, dan zijn er betere/andere mogelijkheden. Het grootste deel van het werk in uniform zal toch ook met mensen zijn, ook dat deel moet je echt wel zien zitten. De hond moet een extra zijn, niet de reden dat je het werk wilt doen.

Dat is niet waar.. Er zijn maar heel weinig agenten die met een eigen getrainde hond werken.
Zoals ik al zei, ik train al honden tot politiehond.

In de paarden werken vind ik ook onwijs gaaf, daar heb ik ook geen hbo papiertje of iets voor nodig, alleen is het dan wel zo dat echt heel mijn leven uit paard bestaat. Werken met paarden en mijn bijrijdpaarden rijden. Denk dat je het dan op een gegeven moment ook wel zat wordt.

Het lijkt me inderdaad de beste oplossing om honden te trainen. (liefst politiehonden) en daarbij dan mijn bijrijdpaarden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:01

Lastig zeg. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat je aangenomen wordt.
Sowieso moet je eerst 4 jaar surveillant zijn en dan pas kan je naar andere takken kijken. En dat ook weer max. 4 jaar.
Sowieso is stressbestendigheid een grote factor of je wel of niet wordt aangenomen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:09

LZP -> STW

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:13

EarthFocus schreef:
Je hebt helemaal gelijk Dani, dit is mijn kinderdroo en nu nog steeds mijn droom.
Ik wou vroeger als kleuter nooit prinsesje worden, ik wou uitdaging hebben.

En dan is het plots klaps ineens voorbij door die stomme depressie.

Dat is ook ellendig. Het is heel rot als je iets zo graag wil maar door een fysieke of psychische beperking wordt tegengehouden. Maar, als dat enige troost kan bieden, er zijn best veel mensen die tegen zoiets aanlopen en het merendeel komt uiteindelijk toch op een fijne plek terecht. Er zijn ongetwijfeld andere beroepen die je ook het soort uitdaging kunnen bieden wat je zoekt, en je bent nog vrij jong dus het kan ook nog zomaar dat de situatie over 5 jaar heel anders is.

Ik hoop in ieder geval voor je dat je een behandeling vindt die werkt, want het lijkt me heel naar om zo vreselijk met jezelf in de knoop te zitten, en dat al zo lang. :(:)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 10:55

Dankjewel Dani!
Je hebt helemaal gelijk. Er komt heus wel iets op mn pad wat ik leuk vind!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:16

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 03:07

Helaas kunnen niet alle dromen waargemaakt worden maar misschien kun je iets doen wat op jouw droom lijkt. Ik vind het wel heel goed dat je probeert je leven op te pakken en door te gaan ondanks de problematiek. Kun je geen trainingen aan anderen gaan geven, iets als op een hondenschool werken ofzo? Ik weet niet precies hoe ik het moet noemen maar je begrijpt me misschien wel. ;)

In ieder geval veel succes in de toekomst!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 12:33

AnnemiekvM schreef:
sallandval schreef:

Is dit niet iets voor je?

Dat word hem niet...
Ik mag en kan mijn rijbewijs niet halen vanwege medicijnen die ik voor altijd moet blijven slikken.

Je moet in een groep kunnen functioneren, en dat gaat door mijn autisme nauwelijks.

Ik denk dat ik gewoon doorga met politiehonden trainen.