Studeren in Kortrijk, BE

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Studeren in Kortrijk, BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 15:12

Eindelijk heb ik groen licht! Ik mag komend semester een half jaar naar Kortrijk, België om inspiratie op te doen aan hun opleiding productontwerp. *\o/*

Alleen nu dus... het is een beetje kortdag, dus ik ben al heel hard aan het zoeken naar een kamer in Kortrijk. (wil nog niet heel hard lukken, dus tips ook welkom)
Verder moet ik natuurlijk zorgen dat ik ingeschreven sta bij de hogeschool, dat is gelukkig al geregeld.

Waar moet ik eigenlijk allemaal nog meer aan denken? Werkt het openbaar vervoer in België een beetje zoals in Nederland?
Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?
Ik ben dus duidelijk een beetje onzeker :+ Hebben jullie tips over studeren in België/Kortrijk?

future_vet

Re: Studeren in Kortrijk, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:14

ik ga in antwerpen studeren, dus ik lees eventjes mee :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:51

Als je zoekt naar een kamer, zoek dan op "kot", zo heet het in België, heb je waarschijnlijk meer succes :)

Verder had ik begrepen dat het openbaar vervoer hier goedkoper is? Je kan alleszins een buskaart voor 9/10 euro kopen. Maar vaak krijg je ook een buskaart bij je inschrijving bij hogeschool/unief (bij de kuleuven althans) dus dat zou ik even navragen.

Enne, uitgaansavond voor Belgische studenten is meestal donderdag ;) Veel plezier!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:54

Voor alles wat met openbaar vervoer te maken heeft is delijn.be of de trein is nmbs.be

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:37

Idd de lijn en de nmbs kwa OV. Van de hogeschool krijg je normaal gezien ook een attestje dat je dan goedkoper met het OV kan ( is toch zo met de trein ).
Een kot zoeken kan wel via internet, of via de hogeschool of gewoon eens terplaatse gaan kijken ;-)

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:57

Ik studeer zelf al drie jaar in belgie, antwerpen. Ik vind mijn koten altijd via http://www.studentkotweb.be! Ik weet niet of er ook kamers in kortrijk op staan, maar dit werkt meestal het beste.

Ik weet niet of er een soortgelijke site is, maar dan voor kortrijk?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:40

Je kan ook eens op kapaza of 2dehands kijken staat soms ook wel iets op

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:35

Ik veronderstel dat je aan de KULAK gaat studeren, de West-Vlaamse afdeling van de KULeuven?

In Leuven kan je voor X euro een een speciale buskaart kopen waarmee je heel het jaar zoveel de bus kan nemen in Leuven als je wilt. Vroeger was dat gratis maar sinds vorig jaar vragen ze daar wat geld voor, ik denk 10-20 euro maar ik ben niet zeker want ik gebruik het niet. Als de KUL dat heeft, heeft de KULAK dat normaal ook

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 23:06

Cool! Ik las laatst iets over een dienst in Kortrijk die idd zorgt voor gratis ov binnen Kortrijk, maar die dienst is natuurlijk nu op vakantie. heb ze al wel gemaild of ze mij meer over hun kortingen etc kunnen vertellen.

Ik ga trouwens studeren aan HOWEST, voor zover men hogeschool ook studeren noemt.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:36

Ah dan heeft het niets met de KUL te maken.

Maar ik lees wel dit op de site van HOWEST: "Kortrijk profileert zich eveneens als een stad die houdt van studenten. De bussen voor studenten zijn gratis en bij de vzw Mobiel kun je voor een prikje een fiets huren." Klinkt positief :)
http://www.howest.be/Default.aspx?targe ... l&item=120

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:43

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 23:44

Ohjee, en ik dacht nog zo dat ik die website compleet had gelezen :o

maar klinkt goed inderdaad!
Heb mogelijk ook een kamer, ga de eigenaar morgen even bellen om een afspraak te maken om een keer te komen kijken *\o/*

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:49

Heb je een bericht gezonden ben van een deelgemeente van Kortrijk kan je dus wel het een en het ander vertellen van hoe de stad in elkaar zit en dergelijke :).

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:50

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 23:58

Stoof schreef:
Je kan ook een Buzzypass van 3 maanden nemen, deze gelden op alle trams en bussen geloof ik. http://www.delijn.be/vervoerbewijzen/types/abonnement/buzzy_pazz.htm

Vaak kan je voor koten ook terecht bij je school, die hebben normaal gezien wel een kamerbestand denk ik. :)

Uhu, ze hebben wel 9 kamers, maar die zijn al bezet, heel vreemd xd

@ hetlevenwint dankjewel! Ik ga morgen even reageren