Hoe moeilijk kan het zijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Hoe moeilijk kan het zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 21:36

Na 3,5 jaar prima tevreden te zijn over mijn mobiel besloot ik dat ik toch echt toe was aan een nieuwe.
Batterij werkte nog optimaal, kon 3 dagen zonder opladen, foto's waren prima, apps werkte goed, maar bellen lukte niet meer. En dat is toch waar ik een mobiel voor had.

Even wat onderzoek gedaan en uiteindelijk besloten de Sony Xperia E1 te kopen. In totaal 5 uur in de winkel gestaan (verspreid over 4 dagen) eindelijk mijn telefoon gekregen.
Eenmaal thuis bleek ik een witte te hebben, geen zwarte. Maakt niet uit, doen het even goed immers. Aan de oplader gedaan tot ie vol was. De normale procedure gevolgd zoals die in het boekje wordt aangeven.
Oude sim-kaart en geheugenkaart erin, zelfde provider dus dat kon.
Foto's waren allemaal mooi overgezet, maar ook een hoop foto's die ik niet meer hoefde. Toen ik ze probeerde te verwijderen lukte het niet. Hij bleef staan op 0% verwijderd.
Na 5 minuten maar even weg geklikt en mobiel vergrendeld. Toen ik 'm weer aan wilde zetten deed ie dat niet. Aan/uit-knop vast gehouden, kort ingedrukt, 2x achter elkaar drukken, niks werkte. Uiteindelijk de batterij eruit gehaald en opnieuw erin gedaan, deed het weer prima.
Weer geprobeerd foto's te verwijderen en weer doet ie het niet. Keer op keer valt ie gewoon uit en krijg ik 'm daarna niet meer aan.

Besloten morgen maar terug te gaan naar de winkel en ondertussen even wat muziek erop zetten. Tot mijn verbazing stond mijn oude muziek die ik eigenlijk had verwijderd er nog op. Prima, minder muziek om erop te zetten.
Echter, toen ik het wilde afspelen gebeurde er niet zo veel. Ik kan alleen muziek selecteren door op het pijltje 'volgende' te klikken. Ik kan het liedje zelf niet selecteren.
Niet dat het uit maakt, ik hoor immers toch niks...

Morgen ga ik terug naar de winkel.
Maar hoe moeilijk kan het nou zijn om gewoon een goed mobiel af te leveren. Dat er in de loop van de tijd problemen ontstaan, oké. Maar ik heb de telefoon nog niet eens een dag en ik heb er al spijt van...
Meer mensen hier ervaring mee?

KarmaChansy

Re: Hoe moeilijk kan het zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:40

Oef ik heb ook de E1 nu en veel problemen, mijn oude is kapot de Z experia is super maar deze E1 start zichzelf continue opnieuw op. Hij is ook snel vol en kan bv mijn spotify niet op mijn kaartje zetten (32GB) ik vind de telefoon een ramp en zal toch op zoek gaan naar een nieuwe :n

Fotos etc verplaatst die nu wel naar mijn SD kaart maar niet van harte kan ik je vertellen :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:40

Ik had de experia u denk ik. Op hrt begin prima telefoon, na enkele weken ook allerlei problemen. Vooral dat vastlopen herken ik. Mijn moeder hetzelfde bij de E. Beide toestellen onder garantie opgestuurd, maar er bleven gebreken. Na een jaar heb ik een nieuwe samsung gekocht, moeder heeft een huawei gekocht. Nu nog amper problemen (op sleitage na, dit was anderhalf jaar geleden)

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:42

Ik heb er geen ervaring mee, maar dit vind ik toch wel heel raar _O-
Hopelijk een productiefoutje en niet in de hele toestellenlijn :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:44

het is echt bloed irritant, ik heb altijd Sony gehad maar die is echt het toppunt kan ik je vertellen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 21:45

Ik heb altijd veel verschillende telefoons gehad, hecht er niet veel waarde aan, en ging dus nu ook voor een goedkope.
Kostte met korting €96,-. Maar als dit niet opgelost wordt en ik binnen 2 weken nieuwe problemen heb ik breng ik 'm terug en koop ik wel een andere.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 22:34

Ik ga mijn mobiel morgen terug brengen. Ik moet eigenlijk nog 2 weken wachten op een vervanger maar hier kan ik niks mee.
Ik kan geen foto's kijken, geen dingen downloaden, de batterij gaat in 2 uur leeg, Hi valt uit wanneer ik m vergrendel en ik krijg m pas aan als ik de batterij eruit haal.

Nu heb ik even een probleem. Neem ik weer dezelfde telefoon, met kans dat die hetzelfde heeft. Of koop ik een andere.
Wat zouden jullie doen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:46

Ik heb de Samsung galaxy S3 en ben er zoooo blij mee, nooit problemen mee behalve na een dik jaar aan vervanging van de batterij toe wat overigens onder abonnement garantie valt.

Dat was pas service, telefoon werd thuis opgehaald en kreeg meteen een leen toestel en een week later werd hij gerepareerd weer thuis gebracht en leen toestel ingeleverd.
Ideaal opgelost.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:46

Ik zou niet nog een keer hetzelfde stuk ellende kopen, ook voor weinig geld zijn er best leuke telefoontjes te koop zonder deze gebreken...
Mijn Galaxy S3 mini is nu stuk door mijn eigen toedoen, maar daarvoor was het een prima telefoon voor zijn prijs. :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:59

Ik ben van Samsung overgestapt naar Sony en eerlijk is eerlijk, ik wil niet meer terug... Heb wel een Z.. misschien dat dat scheelt? Maar geen drama meer met de batterij etc. Ideaal :) Geen gezeur met het geheugen... De telefoon overleefd nog best wel wat... dus happy ;)

Vraag me alleen altijd af in hoeverre het aan het merk ligt of gewoon aan "pech", zusje had dezelfde samsung (Xcover) ging er veel zuiniger mee om... en heeft er veel meer problemen mee met het geheugen... (Haar batterij doet het dan wel weer beter :S)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 11:34

Ik zit er over na te denken om de LG Optimus L7 ii te kopen.
Heeft iemand ervaring met deze telefoons?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:30

Een sony zou ik inderdaad niet nog een keer nemen. Ik hoor vrij veel slechte ervaringen.
LG vind ik zelf overigens ook slechte telefoons. Mijn moeder is op dit moment in het bezit van een LG. Hij doet wat hij moet doen maar daar is ook alles mee gezegd.
Ik zelf heb een iPhone 4 en ben sinds ik de (wat duurdere) aanschaf heb gedaan helemaal happy. Het is echt een aanrader. De telefoon doet wat hij moet doen en geeft daarnaast nog vele extra's zoals: snelheid, fijn scherm, accu is prima, etc.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 18:55

Ik vind iPhones belachelijk duur, gaat 'm dus sowieso niet worden.
Maar ik ga even goed zoeken op internet.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:16

Kaus schreef:
Ik vind iPhones belachelijk duur, gaat 'm dus sowieso niet worden.
Maar ik ga even goed zoeken op internet.

iPhone 4 misschien een optie, tweedehands :j
Heb je alleen iOs 7 en wanneer de update van 8 komt kan je niet meer updaten, maar ios 7 werkt voorlopig ook nog wel :j

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:27

Ik weet bij ons in België als je je toestel 3x binnenbrengt dat je een nieuwe krijgt of een andere mag kiezen

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:34

Kaus schreef:
Ik zit er over na te denken om de LG Optimus L7 ii te kopen.
Heeft iemand ervaring met deze telefoons?

Ik zou het niet doen, trage zooi. ;)

Heb je een budget? Wellicht kan ik je adviseren.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 13:43

Budget is max. €200,-
Ik wil geen abbo, heb overal WiFi waar ik het nodig heb en bel en sms nauwelijks.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:49

Motorola Moto G, snelle telefoon met snelle updates en prima hardware. ;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 13:53

Klinkt op zich goed, kaar klopt het dat je er geen sd-kaart in kan doen?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:22

In de Moto G 4G kan dat wel. Maar anders kan je kijken naar de Moto G 16GB, kan inderdaad geen SD kaart in maar voorzie met jouw gebruik dan geen problemen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 15:33

Ziet er super goed uit, zal eens even in de winkel kijken.
Bedankt voor je advies!