Uitgeloot voor fysio, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JustFenna

Uitgeloot voor fysio, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 12:44

Aangezien ik uitgeloot ben voor fysiotherapie in Leiden, ben ik nu alle opties aan het bekijken.
Ik wil eigenlijk geen andere opleiding doen om vervolgens weer te proberen (word gek als ik eraan denk).
In België (Brugge) zou ik eventueel de opleiding kunnen doen, maar dan moet ik hier verder alles achterlaten, reistijd is te lang.
Thim van der laan is een optie, alleen is het super duur en dat kan ik niet betalen, tenzij ik ga lenen. Maar met een schuld gaan werken lijkt me ook niet super.
En dan is er nog het tussenjaar, dan heb ik geen recht meer op stufi.

Ik hoop dat jullie handige tips kunnen geven.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:54

Ja das heel erg lastig!
Ik zou zelf voor een andere opleiding gaat die ongeveer vergelijkbaar is. (ik heb geen flauw idee welke dat is hoor)
Een tussenjaar is ook niet alles, je zult dan werk moeten zoeken om het jaar door te komen.
Helaas liggen de baantjes niet voor het oprapen....
En wat gebeurt er na dat tussenjaar, opnieuw uitgeloot???.... zou zo maar kunnen gebeuren!
En dan zit je weer een jaar in je neus te roeren.
Een studie schuld is niet erg makkelijk nee. Daar zijn maar weinig mensen wijzer van geworden.

Hogeschool Rotterdam geeft ook de opleiding Fysio! (ook via loting)
http://www.hogeschoolrotterdam.nl/oplei ... ie/voltijd

Rotterdam/Leiden liggen niet zo heel ver van elkaar. Niet geschoten is altijd mis!

JustFenna

Re: Uitgeloot voor fysio, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 12:57

Daar had ik ook al naar gekeken, maar ik weet niet in hoeverre ik me daar nog voor kan aanmelden. Er is nu natuurlijk die nieuwe regel van voor 1 mei.
bedankt voor de hulp!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:59

Je mag je helaas maar voor 1 lotingsopleiding opgeven per studie jaar.

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:00

Als je eventueel toch een andere opleiding zou willen doen voor een jaar kun je denken aan oefentherapie Cesar of Mensendieck, maar het is wel iets anders dan fysiotherapie. Lastig hoor. :( Kun je het volgend jaar niet decentraal proberen? Er zijn verschillende scholen die dit systeem hebben.

Emese_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:00

Wat betreft stufi: Als je een opleiding begint en je daar voor februari mee stopt heb je al een keer stufi gehad en heb je het jaar daarna alsnog recht op stufi.
Dit is wat ik gehoord heb van een vriendin die niet volledig achter haar studiekeuze staat maar het toch gaat proberen mocht het niets zijn stopt zij voor februari en houdt alsnog voor haar andere opleiding stufi.
Ik zou het als ik jou was nog wel even goed nakijken in hoeverre dit klopt.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:01

Een vriend van mij had precies hetzelfde. (Wel een aantal jaar geleden, dus weet niet hoe het nu zit met aanmelden.) Hij is toen op het MBO sportmassage gaan doen. Op die manier is 'ie toch al met fysio bezig geweest, zonder dat hij aan de opleiding kon beginnen.
Misschien ook iets voor jou, om een korte, gerelateerde opleiding/cursus op het MBO te doen?

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:01

Eindhoven en Heerlen hebben ook nog de opleiding fysiotherapie! Mijn neef studeert in Heerlen en zijn vriendin in Eindhoven en die hebben het allebei prima naar hun zin. :) ik zou persoonlijk eerder een andere plaats in NL kiezen dan naar België afreizen, maar dat ben ik.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:16

Lous schreef:
Je mag je helaas maar voor 1 lotingsopleiding opgeven per studie jaar.

Oh dat wist ik helaas niet... Ik werk alweer een eeuwigheid :D

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:17

in breda zit ook de opleiding ffisiotherapie , daar wil ik over 22 jaar naar toe gaan .

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:19

Maar alles is decentraal of loting dus daar heeft TS nu op het moment denk ik niets aan.. Wel natuurlijk om je te oriënteren voor volgend jaar. Kan je wel meteen worden toegelaten in België?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:22

Je hebt dus niet vóór het inschrijven nagedacht over een tweede keuze? >;)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:24

Is er nog kans op naplaatsing. Soms kiezen aankomende studenten toch voor een andere studie terwijl ze zijn ingeloot. Dan kan je soms als nog een plek krijgen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:24

faunty schreef:
in breda zit ook de opleiding ffisiotherapie , daar wil ik over 22 jaar naar toe gaan .

EEEUH???? Watte? dan ben je 46 volgens je profiel. Niet onmogelijk maar niet erg handig denk ik. Hoop dat je 2 jaar bedoeld, zou wat logischer zijn. :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:25

faunty schreef:

Zo jij doet dan lang over studeren :P

@ TS heb je echt geen 2de keuze? Misschien een cursus van 1 jaar die (redelijk) aansluit op fysiotheraphie?

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 15:01

ja heb wel een tweede keuze, en heb daar ook over nagedacht voor dat ik mij inschreef natuurlijk. Maar nu het definitief geen fysio is, wordt ik toch een stuk minder vrolijk van de gedachte dat ik sportmanagement moet gaan doen. In België kan ik misschien direct terecht, daar ga ik nog over informeren.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:15

jorika1986 schreef:
faunty schreef:

EEEUH???? Watte? dan ben je 46 volgens je profiel. Niet onmogelijk maar niet erg handig denk ik. Hoop dat je 2 jaar bedoeld, zou wat logischer zijn. :j

oeps ..... :D :D :D ik bedoel 2 ja
ik zie dat er nog meer fout is , stomme autocorrectie ! hij doet het alleen als het JUIST NIET moet. :+

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:21

Ik zou zelf niet voor sportmanagement gaan. Ik ben werkzaam in deze wereld dus spreek uit ervaring. In de fysiowereld is het al zeuren met banen, maar na opleiding sportmanagement al helemaal en kom je uiteindelijk terecht op functies waar je nooit dat hele HBO voor had hoeven doen. Als je echt fysio wilt, doen, dan maar Belgie.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:25

http://www.thim.nl/nl/
Misschien is dit nog een optie?
Kennis van mij heeft hier in deeltijd fysiotherapie gestudeerd.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:31

Dit is je kans om het niet te gaan doen :+ Er is toch geen werk en de arbeidsvoorwaarden zijn &%$@#

Aan de andere kant is het een super leuke studie en erg leuk werk :) De tip om eerst een MBO richting sport te gaan doen vind ik de beste. Voor dit jaar heb je toch niet veel keus meer, want je komt er simpelweg niet meer in (tenzij je ver van huis wilt). Zoek dan idd een studie uit die je al wat basisdingen leert, en hoop dat je er volgend jaar wel in komt.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:36

En iets in de richting van bewegingsagoog?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:42

En oefentherapie?

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:27

Wat spreekt je precies aan bij fysiotherapie? De werking van de spieren? Het contact met mensen of iets anders? Het is belangrijk dit eerst voor je zelf op een rijtje te zetten en te zoeken naar een opleiding die ook veel van deze kanten bevat. Denk bijvoorbeeld aan ergotherapie en diëtiek (menselijk contact) of aan andere medische hbo's, zoals laboratoriumonderzoek. Probeer zeker niet blind te staren naar een studie maar je open te stellen voor alles.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:29

En gewoon VWO afmaken? Als je dan volgende keer weer wordt uitgeloot kun je biomedische wetenschappen oid gaan doen.

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 20:34

Heel erg bedankt voor alle reacties! Ik heb alle mogelijkheden nog even bekeken en ben tot een conclusie gekomen.
Ik ga eerst een jaar bewegingstechnologie doen in Den Haag (stond ingeschreven voor SPM, dus kan nog inschrijven daar voor), en dan nog een keer decentraal voor fysiotherapie.
Ik heb ook een mail gestuurd naar de uni van Antwerpen, en als daar uit komt dat ik Fysiotherapie mag gaan studeren, wordt dat mijn oplossing.
Nogmaals bedankt voor het mee denken. Ik heb alles in overweging genomen. Jullie hebben me echt geholpen met deze moeilijke beslissing!