Overdrijf ik nu of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Overdrijf ik nu of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 12:31

Ik woon samen met 3 anderen in een studentenhuis. Allemaal leuke mensen. Ik heb het nooit heel erg gevonden als mensen dingen van mij leenden, zolang ze het maar weer netjes terugleggen. Er is een iemand die wel aardig wat leent, maar het is een ramp om het spul weer terug te krijgen in de juiste kastjes... Ik moet dus zelf in zijn lades gaan zoeken (wat ook mag) naar mijn spul, maar ik wil gewoon mijn spul in mijn lades hebben en het zo kunnen pakken. Dit is nu al een paar keer gebeurd en ik kwam vannacht terug uit Cornwall en wou nog een beetje spul opruimen en toen had ik en vreemd spul in mijn lades en was ik spul kwijt. Ik heb zonet een berichtje gestuurd dat ik dit gewoon spuugzat ben en er niet meer van mij word geleend, geen keukenmessen (ik heb zo'n blok) maar ook geen ander spul. Komt hij dingen te weinig dan is het helaas voor hem, moet hij het zelf maar regelen. Nu stuurt hij dus een berichtje dat hij vrienden op bezoek had en dat die allerlei spullen hadden gepakt en teruggelegd tijdens het koken en afwassen en dat hij ze hierop aangesproken had. Maar ik vind dit gewoon niet leuk meer... Overdrijf ik nu om te zeggen dat ik niet meer uit wil lenen of niet?

Anoniem

Re: Overdrijf ik nu of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:35

Je kan hem een 'proefweek' geven, nog 1 week kunnen lenen, gebeurd het weer, is het afgelopen :)
Snap prima dat je niet meer wil dat iemand je spullen leent, helemaal als ze het niet netjes terug leggen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:36

Mijn ervaring met studentenhuizen is dat je alleen maar kan zorgen dat mensen je spullen niet gebruiken is door ze op je eigen kamer te zetten waar niemand erbij kan. Je kan wel zeggen dat ze het niet meer mogen lenen, maar als het voor jou binnen handbereik ligt, dan ligt het dat ook voor je huisgenoten. Iets terugleggen op de plek waar je het vandaan hebt is voor de een helaas niet zo vanzelfsprekend als voor de ander.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:36

Ehh... Nee? Lijkt mij dat je graag je spulletjes terug wil vinden waar je ze gelaten hebt.
Je had dat misschien iets subtieler kunnen zeggen en een keer een opmerking maken dat je graag wilt dat hij het allemaal in je lades terug legt (misschien heb je dat ook wel gedaan?)

Maar lijkt me logisch dat als iemand anders iets leent, diegene het ook weer terug legt waar het vandaan komt. Of iig in een van jouw lades.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 12:40

Het komt niet van de ene op da andere dag dit bericht. Ik heb het al wel vaker gezegd, anders had ik spuugzat ook niet gebruikt :)

Helaas heb ik niet echt de ruimte om mijn bestek boven te zetten, en ook is het onhandig omdat ik nogal een steile trap op en af moet... :(

Maar dan is het over. Ik wil gewoon niet zo kinderachtig zijn om het te "verbieden".

Ik heb overigens geen hekel aan hem hoor.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:42

Herkenbaar dit, ik had ook zo'n huisgenoot.
Ik ben toen alles gaan labelen en ik heb een briefje opgehangen dat ik niet meer wilde dat ze mijn spullen gebruikten. Als er iets miste, ging ik iedereen af in huis tot ik het terug had. Ze vonden me zo'n zeur daarom dat ze niks meer hebben geleend zonder het te vragen :+
Bij mij hebben ze trouwens wel een tostiijzer en pan om zeep geholpen. _-:(

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 12:44

Oh bah!

Wel terugbetaald?

Ik ben nu wel 3 aardappelschilmesjes kwijt, maar hij zei dat hij ze zou zoeken, en als hij ze niet meer terug kan vinden hij nieuwe voor mij koopt. Zo is hij dan gelukkig weer wel.