Mijn vriend en ik hebben plannen om samen te gaan wonen, maar we hebben beiden geen idee waar we aan moeten denken en wat we precies moeten regelen
Hopelijk kunnen jullie tips geven!? Alvast bedankt!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bliver schreef:ik denk dat je het zo moet berekenen dat je beide evenveel geld voor jezelf over houd.
VB: jij verdient 1500 en hij maar 800. als je dan beide 500 overhoud voor jezelf betaal jij dus 1000 en hij 300. Dit zijn dan fictieve getallen, maar met dit idee zou je het kunnen doen
Rintah schreef:bliver schreef:ik denk dat je het zo moet berekenen dat je beide evenveel geld voor jezelf over houd.
VB: jij verdient 1500 en hij maar 800. als je dan beide 500 overhoud voor jezelf betaal jij dus 1000 en hij 300. Dit zijn dan fictieve getallen, maar met dit idee zou je het kunnen doen
ik zou het anders doen, berekenen wat jullie totaalinkomen is en hoeveel % ieder van jullie daaraan bijdraagt. vervolgens de vaste lasten berekenen, en dan me de percentages dus bepalen wat ieder moet betalen. zo heb je beide in verhouding evenveel eigen geld over om te besteden. bij het voorstel van bliver heeft je vriend procentueel veel meer eigen geld over als jij.
Liselot schreef:Mijn ex en ik hadden een gezamelijke rekening geopend en daar stortten we elk de helft van ons inkomen op. Van deze rekening werden vaste lasten, boodschappen e.d. betaald. Vond (en vind!) ik de meest eerlijke oplossing.