Overgebleven belminuten en mb's telefoonabonnement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Overgebleven belminuten en mb's telefoonabonnement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 13:15

Ik weet nog wel vroeger (voor mobiel internet) werden je niet gebruikte belminuten gewoon meegenomen naar de maand daarop.
Tegenwoordig kan dat nergens meer.

Nu vraag ik mij af waarom niet ?
Je hebt toch gewoon betaald voor de belminuten ?

Het zelfde met prepaid.
Veel mensen die niet veel bellen nemen juist een prepaid maar daar zit weer een vervaldatum aan vast.

Je hebt er toch gewoon voor betaald ?

Moonlight17

Re: Overgebleven belminuten en mb's telefoonabonnement

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:21

Aan die niet gebruikte minuten verdienen ze tegenwoordig het meest op denk ik en dan geven ze je die liever niet mee naar de volgende maand. Maar hiervoor krijg je dan wel weer lagere prijzen of meer belminuten beschikbaar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:24

Prepaid moet je eens per 6 maanden opwaarderen en dan blijven ook de oude minuten geldig.

Vaak schuiven minuten/smsjes 1 maand door (dus zijn 2 maanden houdbaar), en dan vervallen ze alsnog.
Je betaald voor het recht gedurende die bepaalde maand van een van tevoren vastgesteld tegoed gebruik te mogen maken.
Althans zo zien de providers dat.

Diverse consumentenprogramma's zijn er wel mee bezig geweest om te zorgen dat je betaalde minuten mag behouden, maar dat is tot nu toe niet gelukt.
Bedenk wel dat als ze dit voor elkaar krijgen de abonnementen een stuk duurder gaan worden omdat ze alsnog een bepaald aantal inkomsten per maand willen hebben.

Sourire

Re: Overgebleven belminuten en mb's telefoonabonnement

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:26

Ik nam bij t-mobile mijn niet gebruikte minuten gewoon mee naar de daarop volgende maand hoor. :) De mb's daarentegen niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:27

Sourire schreef:
Ik nam bij t-mobile mijn niet gebruikte minuten gewoon mee naar de daarop volgende maand hoor. :) De mb's daarentegen niet.

Ze zijn nu maar 2 maanden geldig dus niet onbeperkt.
Het abonnement met onbeperkt geldig bestaat niet meer (alleen voor de mensen die hem nu nog hebben).

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:29

Brainless schreef:
Sourire schreef:

Ze zijn nu maar 2 maanden geldig dus niet onbeperkt.
Het abonnement met onbeperkt geldig bestaat niet meer (alleen voor de mensen die hem nu nog hebben).

Klopt hoor, daarom ook "naar de daarop volgende maand". De openingspost suggereert dat ook dat niet het geval is.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:31

Ik hou bij hollandse nieuwe ook mijn niet gebruikte belnimuten, deze neem ik 3 maanden mee en daana gaan ze verloren. Mb's gaan wel per maand.
Ook kan ik mijn belminuten in mb's omzetten als ik mijn mb's op heb.

Het kan dus nog wel, kost alleen wat uitzoekwerk.