Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
listiglistje schreef:Ik denk dat de bedragen wel kloppen![]()
Ik zit er tussen in(39 en management assistente)
Ik denk dat als je een hoger salaris wil, je naar een hogere secretariële functie moet kijken.
Voor gewoon secretaresse pakken ze liever een jong grietje welke weinig tot niets kost

Liezel1 schreef:Momenteel zijn een hoop HBO-ers aan het werk voor een stuk minder dan 2500. Ik vind 2500 al aan de hoge kant moet ik zeggen....
barbara28 schreef:Ik heb het over Bruto. Als ik dit zo lees, vind ik de salarissen ook schandalig laag. Ik denk dat ik gewoon afwacht wat er met mijn functie gebeurd, salaris behouden kan ik wel vergeten als ik dit zo lees.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen WW trekker en ook nog nooit in mijn leven gebruik van gemaakt, maar als ik binnen dit bedrijf niet verder kan omdat mijn functie volgend jaar niet meer bestaat, is de WW uitkering nog meer dan een salaris voor een nieuwe job. Plus dat ik mijn "oprotpremie" misloop als ik op voorhand op zoek ga naar iets nieuws. Tevens ben ik bang dat ik toch op zoek moet naar een wat zwaardere secretaresse functie om een enigszins schappelijk salaris te kunnen behouden. Dat is echter een afweging die ik moet maken. Maar goed, voorlopig zit ik nog goed en na mijn verlof zie ik wel wat er allemaal op het werk veranderd is. Wie weet kan ik wel gewoon blijven.
[***] schreef:barbara28 schreef:Ik heb het over Bruto. Als ik dit zo lees, vind ik de salarissen ook schandalig laag. Ik denk dat ik gewoon afwacht wat er met mijn functie gebeurd, salaris behouden kan ik wel vergeten als ik dit zo lees.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen WW trekker en ook nog nooit in mijn leven gebruik van gemaakt, maar als ik binnen dit bedrijf niet verder kan omdat mijn functie volgend jaar niet meer bestaat, is de WW uitkering nog meer dan een salaris voor een nieuwe job. Plus dat ik mijn "oprotpremie" misloop als ik op voorhand op zoek ga naar iets nieuws. Tevens ben ik bang dat ik toch op zoek moet naar een wat zwaardere secretaresse functie om een enigszins schappelijk salaris te kunnen behouden. Dat is echter een afweging die ik moet maken. Maar goed, voorlopig zit ik nog goed en na mijn verlof zie ik wel wat er allemaal op het werk veranderd is. Wie weet kan ik wel gewoon blijven.
Die salarissen zijn inderdaad erg laag als ik het zo lees. Vervelend dat het onzeker is of je functie wel blijft bestaan.... Maar goed, je hebt groot gelijk dat je het rustig even afwacht. Wil je straks ook weer full time gaan werken?
Agossie schreef:Ik ben er helaas al even tussenuit (niet mijn wens) maar mijn laatste functie zat ik toch ècht wel flink hoger dan 2500€ bruto obv 40 uur. Ik was Executive Assistant (PA) voor een CEO van een internationaal commercieel bedrijf, maar heb geen HBO afgerond. Wel HBO niveau. Ik zou voorzichtig zijn met lager niveau, omdat je je snel kunt gaan vervelen.
Helaas nu dus al een tijd werkloos. Zou heel graag het roer volledig omgooien, maar zou niet weten wat...
Ik heb nu ook een functie die lager is dan waar ik voor ben opgeleid, maar weet een hoop naar mij toe te trekken en het daardoor zelf uitdagend genoeg te houden, gelukkig geeft bedrijf daar ook alle ruimte voor! Ik heb ook echt een super leuke job moet ik zeggen, dus hoop gewoon te kunnen blijven, dat voorop! Ik ben juist bang dat als ik, puur om het salaris te behouden, een zwaardere job aanneem, ik weer vol voor mijn werk ga, inclusief veel vanuit huis werken, overwerken, veel verantwoording die ik misschien lastig kan loslaten etc. Dat vond ik voorheen niet erg, maar omdat er over een paar weken gezinsuitbreiding aankomt, wil ik dat niet meer. bigone schreef:Mocht er een leuke baan voorbij komen dan kun je altijd nog solliciteren. En de economie trekt aan dus misschien kun je gewoon je huidige functie houden. Mocht dat toch niet zo zijn dan is er een flinke opzegtermijn met daarnaast de oprotpremie, je zwangerschapsverlof en een flinke periode ww, geniet van je zwangerschap en kindje zou ik zeggen.
Komen jullie financieel in de problemen als je jij geen inkomen meer hebt?