Windows 8 laptop terugzetten naar windows 7, mogelijk??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Windows 8 laptop terugzetten naar windows 7, mogelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 10:33

Vraagje voor de techneuten hier. Wederhelft heeft een laptop met windows 8 erop, zo nieuw gekocht. Maar windows 8 heeft geen mogelijkheid meer voor een ISDN verbinding. Lees hij wil de modem niet herkennen en zegt te oud systeem en geen mogelijkheden. Daarnaast is wederhelft echt niet blij met het systeem 8 uberhaupt. Is er ergens een mogelijkheid de laptop terug/over te zetten op windows 7?? Denk dat ik de CD van 7 nog wel heb liggen, maar geen licentie meer over heb.

En please niet te ingewikkeld, deze ITC deskundige, die het altijd maar weer mag oplossen is ook niet zo handig ermee :+ :D

Oja en omdat die vraag gaat komen :P waarom wederhelft in vredesnaam een ISDN verbinding zou willen gebruiken. nou omdat dat samen met een satellietverbinding de enigste mogelijkheid is voor ons om te internetten. En als de satelliet, zoals precies nu, de geest geeft hij niet op het internet kan. Ikke wel, maar mijn laptop werkt ook onder 7 :')

8nnemiek

Re: Windows 8 laptop terugzetten naar windows 7, mogelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:10

Hier geen verstand van Windows, maar zou je er met windows niet uit gaan komen; Linux heeft een aantal gratis besturingssystemen die prima of zelfs beter werken dan windows :) Ik heb bij een aantal laptops windows vervangen door Ubuntu, en dat werkt al jaren helemaal perfect.
Maar ik neem aan dat je windows 7 wel kan installeren, misschien kun je hem anders bij iemand lenen die wel een licentie heeft.
Ik heb het een keer geprobeerd, maar die (legale!) versie van windows 7 bevatte een fout op de installatie-cd waardoor hij de videokaart niet herkende en niet kon installeren.
Uiteindelijk maar gewoon windows XP erop gezet.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:15

Ja, dat kan zeker! :D
Ik heb vorig jaar ook een nieuwe Windows 8 laptop gekocht, maar ik kon echt niet met Windows 8 overweg dus wilde ik weer terug naar Windows 7. Ik heb dit niet zelf gedaan, maar een kennis die heel veel verstand van computers heeft, heeft dit voor mij gedaan. Het was wel een behoorlijke klus zei hij, hij heeft de laptop laptop helemaal uit elkaar gehad...
Laatst bijgewerkt door eline10 op 19-07-14 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:17

Ik zweer ook bij linux na jaren windows te gebruiken. :) Veel minder gedoe en gezeik. :)
Terugzetten kan normaal wel maar je zal wel een licentie moeten hebben voor die 7 denk ik.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:23

eline10 schreef:
Ik heb vorig jaar ook een nieuwe Windows 8 laptop gekocht, maar ik kon echt niet met Windows 8 overweg dus wilde ik weer terug naar Windows 7. Ik heb dit niet zelf gedaan, maar een kennis die heel veel verstand van computers heeft, heeft dit voor mij gedaan. Het was wel een behoorlijke klus zei hij, hij heeft de laptop laptop helemaal uit elkaar gehad...

Dat zal dan ook een verkeerde videokaart zijn geweest. Mijn schoonbroer/computernerd had ook al dat zelfde probleem, en heeft zijn computer inderdaad ook helemaal uit elkaar moeten halen en een nieuwe videokaart moeten kopen.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:08

eline10 schreef:

Huh??? Je laptop hoeft niet eens uit elkaar voor een installatie naar Windows 7..

@TS, ik zou het even door iemand laten doen die er verstand van heeft ipv het zelf te doen. Je moet namelijk in de BIOS/UEFI wat aanpassen zoals secure boot, welke uitgezet moet worden. En je hebt de beschikking nodig over Windows 7 drivers etc.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:09

8nnemiek schreef:
eline10 schreef:

Dat zal dan ook een verkeerde videokaart zijn geweest. Mijn schoonbroer/computernerd had ook al dat zelfde probleem, en heeft zijn computer inderdaad ook helemaal uit elkaar moeten halen en een nieuwe videokaart moeten kopen.

Heeft hier niets mee te maken?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 15:14

Een ander systeem erop is geen optie. De grapjas had vanmorgen omdat de modem van de satelietverbinding niet wilde zonder te weten wat hij deed zijn wifi uitgezet. Was zijn complete verbindingen kwijt en wist echt niet wat hij nou gedaan had. Hij gaat dan dus knopjes drukken, en ik mag het dan oplossen. Wilde me geloof ik bijna van m'n peerd trekken, ik was aan het rijden :D En had al geen geduld dat ik m'n paard kon verzorgen na het rijden, was even binnen om de ketel aan te zetten. Wilde dr even wassen met lauw water. Begon hij gelijk te piepen of ik dat probleem even direct op wilde lossen. Hij snapt dus echt niks van PC's en besturingssystemen en dat ik dat niet in 2 minuten kan corrigeren. En voor mij, die met windows 7 werkt wat echt super functioneert, is dan elke keer omschakelen naar een ander systeem ook een te grote stap.

Quad maar het kan dus wel??? En nee hoor ik was ook echt niet van plan dat zelf te proberen ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:28

Linux is imo veel gebruiksvriendelijker, kan je veel minder fouten mee maken en komt ook in een "windowsjasje" (alsin: de knopjes zitten op ongeveer dezelfde plekken.)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:32

Quad schreef:
8nnemiek schreef:

Heeft hier niets mee te maken?

Hoe bedoel je?
In de windows 7 installatie zit een fout waardoor er tijdens de installatie zwart scherm komt en je helemaal niet meer verder kan met installeren, en dat ligt aan een bepaald type videokaart. Op zo'n computer zul je nooit windows 7 kunnen installeren tenzij je de videokaart verwisselt of wat andere trucjes uithaalt.

Ts, fijn dat het is opgelost! Scheelt je een hoop gedoe!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:00

@TS, het kan, controleer of er driver ondersteuning is voor Windows 7 op de website van de fabrikant, hiervoor heb je het model en type van de laptop nodig.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:41

ISDN als terugval....

Weet je zeker dat T-Mobile geen 4G dekking in jouw gebied heeft? Die zijn een stuk verder daarmee dan je denkt en dat signaal zit vaker op plekken waar je nog niet eens stromend water hebt dan dat je zou verwachten. Inmiddels al vaak genoeg gehad dat T-Online geen DSL kon leveren maar 4G gewoon leverbaar was. Stuk beter en sneller dan zo'n oude dure ISDN verbinding!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 08:55

Helaas Choiix ja ik zit echt net in het stukkie waar geen G4 en zelfs geen G3 is. Mag al blij zijn als het gewone mobiele netwerk het doet ;) Het is nl en voor de Nederlandse kant niet interessant om het netwerk daar te verbeteren, en van de Duitse kant ook niet. Wonen te weinig mensen. Maar onze ISDN is nog niet eens zo duur hoor. Ik heb een flatrate van 20 euro per maand.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:40

Dus je hebt ISDN van KPN nu?

In dat geval, zou je op dds.nl/adsl eens een snelheidstest willen doen met jouw postcode/huisnummer? Er is een hele hoop veranderd het afgelopen jaar waardoor telefoonlijnen een stuk korter zijn geworden in de meeste gevallen, waardoor misschien nu wel adsl leverbaar is :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 10:28

Leiffie kijk eens onder mijn naam :D ;) Nee ik heb dus geen ISDN van de KPN, maar van de EWE aangezien ik in Duitsland woon :+ En de snelheidstest zegt dat ik 1000 K/bit zou moeten kunnen hebben. Maar als je gaat bellen, krijg je alleen maar zekerheid tot 384 kb (zo uit mijn hoofd). Hier hangen de telefoonleidingen nog boven de grond :+
Ik zit echt in het grensgebied van NL en DE. En dus is het voor geen van beide interessant om er kwa G3 of G4 iets te verbeteren. En het vaste net is dito verhaal. Er wordt continu uitgebreid, behalve in de buitengebieden. Die zijn nl vanwege de bevolkingsdichtheid helemaal niet interessant. En dat is dus ook de reden dat ik internet via de sateliet heb. Echt ik heb alles al onderzocht, elke mogelijkheid, en ik blijf er ook op controleren, maar er is hier echt niks anders.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:48

"Het is nl en voor de Nederlandse kant niet interessant"

Ik dacht dat je met NL Nederland bedoelde ;)

Ik zou toch nog maar eens de 4G Funkversorgung Inland bekijken van T-Mobile. Ik heb vlakbij Nordhorn, waar geeneens DSL mogelijk was, twee weken geleden nog een 17-elements 4G antenne op het dak gezet. Met mijn iPhone 5S net geen 4G, met de 4G antenne 65% signaal. Komt 30Mbit over die antenne heen. Zelfs KPN 4G is nog met -104dBm prima te ontvangen daar :)

Ik weet niet precies waar je zit, anders kan ik wel eens kijken of er geen 4G fallback mogelijk is. Heb al (zo uit mijn hoofd) 14 adressen met 3G/4G aangesloten waar officiëel geen enkele dekking is. Meestal combineer ik dan T-Mobile 4G met Tooway satelliet internet, waarbij het downloadwerk via de satelliet gaat en het internetwerk over 4G.

In Duitsland wordt juist met 4G ingezet op de buitengebieden (LTE800 ipv LTE1800 wat in de stad gebruikt wordt). Cijfer het dus niet zomaar weg ;)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 13:52

Choiix schreef:
"Het is nl en voor de Nederlandse kant niet interessant"

En erachter stond en van de Duitse kant ook niet :D Ik verwacht van het mobiele netwerk vanuit NL meer dan van de DE kant. Die doen hier echt niks.

Ik weet het dat 4G en LTE hier veel ingezet wordt, alleen net op dit stuk dus niet. Ik zit echt maar net over de grens bij Sellingen (Groningen). Sellingen zelf is al een zwart gat kwa verbinding vanwege de bossen daar. en aan deze kant van de grens is het net zo erg.

De funkversorgung van T-mobile werkt ook hier niet. Ik heb zowel een NL als DE mobieltje. NL is Vodafone, die trekt de G3 hier niet (ook niet van vrienden die hier dan op bezoek zijn) en de DE mobiel is T-mobile, en ook die non G3. G4 kan ik alleen maar van dromen. het is zelfs zo erg dat je achter het huis het NL netwerk hebt en voor het huis het DE netwerk. In het huis is er helemaal geen verbinding mogelijk. Daar storen de muren van het huis teveel, zijn te dik (wilde een draadloos camerasysteem in de stal, om merries die op het punt van bevallen stonden in de gaten te kunnen houden. Niet mogelijk. Ook dat is allemaal met kabel geworden). Het is dus echt op de grens van de netwerken, en te instabiel voor een internetverbinding.

Die Fallback heeft een Duitse forumgebruiker al eens voor me bekeken. Langs de A31 staan nl wel masten, maar vanwege de bomen hier was ook dat geen optie. Dan moest er zon hoge mast komen dat dat voor een test gewoon te duur werd. Mede vanwege bliksemafleiders ed. De afstand daarheen was nl ook al kritisch.

Dit is gewoon een gedeelte van DE, waar en geen grote bedrijven zitten, en waar het voor welke vorm van snel internet gewoon niet interessant is om uit te bouwen. Geloof me ik heb echt alle opties al bekeken, uitgezocht enz enz. Dr is gewoon niks hier. Ik check regelmatig de site van de EWE alle uitbouw die ze doen of gaan doen. En dan zie je dus dat dorpen die al hebben, meer krijgen, sneller krijgen. En dit stukje wordt gewoon vergeten. Frustie ja, maar daarom heb ik het ook opgegeven en hebben we een satelietschotel gekocht. Ook daarop kan je tegenwoordig een flatrate krijgen, en deze is met 49 euro niks duurder dan een DSL verbinding hier. Ja hij is een tikkie langzamer, maar beter dan niks.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:03

Klopt, alleen satelliet heeft een nogal trage opbouw ;)

Ik heb even voor je gekeken. Bij Sellingen net over de grens is vreselijke 3G dekking, redelijke 2G dekking en nu komt het: redelijke 4G dekking op 800MHz LTE categorie 3.

Zou je me anders eens je adres willen PB'en, of alleen de plaatsnaam? Er zijn 2 dead spots (zuid-west van Sustrum en ten westen van Oberlangen en een héél dun randje langs de grens.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 20:19

Ik stuur je een PB :D

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:22

Zie hem dan zo wel verschijnen :)

EDIT: Dramatische 3G dekking, perfecte 4G dekking op deze locatie :)