Vrouwen complimenten geven: ja en nee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nutter

Vrouwen complimenten geven: ja en nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 13:57

Ja beste mensen,

Opa hier is weer eens wakker en heeft er zin in.

Sommige dames hier vinden het stiekum wel interessant om de kant van de man te zien in sommige zaken.
Niet te vaak natuurlijk.
Komt-ie dan he.

Over het complimenten geen aan vrouwen het volgende.

Geef nooit een compliment wat alleen over uiterlijk gaat.
De meeste vrouwen weten wel dat ze er goed uit zien, en die denken oh, heb je er weer zo eentje.
Vrouwen ruiken dat, dat je voelt "zo wat een lekker ding".
En zij die het niet van zichzelf weten geloven je toch niet.
Plus, het lijkt of je alleen naar haar uiterlijk kijkt.
Natuurlijk doe je dat, anders wil je dat compliment niet maken.
Maar het gaat om veel meer. Een vrouw die zich goed verzorgt en zich op dat moment lekker in haar vel voelt zitten straalt dat ook uit.
En dan is het net of de zon doorbreekt (OK, slecht voorbeeld vandaag).
Maar toch, ik vind het ook niet leuk als het maar om een ding gaat.
Ik kom zat vrouwen tegen waavam ik denk jeu, die zou ik wel effe een compliment willen geven :)
Maar, als ze een vervelende houding hebben wil ik dat niet geven.
En waarom een vervelende houding? Omdat ze al zo vaak horen "heeeje moppie, wat heb jij mooie ogen! ergens wat gaan drinken?"
Ik zou op den duur ook denken "la-me-me'-rust, gek!".

Nou zijn er zat vrouwen die precies weten wat voor utiwerking hun schoonheid heeft en hoe ze die als beste kunnen gebruiken, laat daar geen twijfel over bestaan.
Zo is het dan ook wel weer.

Dus: zeg iets over haar zelf.
Bv: soow heej, wat heb jij je haar leuk gedaan!
of: Eeej, die jurk staat jou echt goed!
Daarmee zeg je dat je het goed gedaan vindt van haar: hoe ze heur haar gedaan heeft, welke kledingkeuze ze gemaakt heeft of wat dan ook.

Heb ik een complimnten-complex? Vast wel.
Het viel me alleen op de laatste tijd dat het geven en aannemen van complimenten een kunst kan zijn soms.
En soms zo simpel.
Zeker als je er verder niets mee bedoelt.

Het is verdraaid leuk om te doen, en het kan je dag net een anders doen starten dan normaal :)

Nutter

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:02

Zó hé! Waarheid als een koe. Leuk om dat ook eens voorbij te zien komen op bokt :D

Lisann__

Re: Vrouwen complimenten geven: ja en nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:05

Verveel jij je? 2 topics in 10 min openen?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:06

Grinnn... ik wist nooit zo goed hoe ik met complimentjes om moet gaan, werdt er altijd wat ongemakkelijk van. Gelukkig gaat dat nu wel beter, voordeel van ouder worden denk ik.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:15

Ik ben dus ook zo'n vrouw van 'gast-laa-me-mè-rust' :+ Zelfs nu ik hoog zwanger ben presteren ze het om aan m'n reet te komen hangen. Heb zelfs al het aanbod gekregen dat hij 'gerust wel de papa van m'n kindje wilde zijn' (ben al 6 jaar gelukkig getrouwd :+ ).
Een op zichzelf staand, leuk compliment vind ik superlief, maar loop daarna gewoon door en blijf niet doorzeuren. Een compliment over kleding/haar/etc vind ik inderdaad charmanter dan eentje over m'n uiterlijk :j

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 16:17

Lisann__ schreef:

Verveel je je? Topics tellen?

En ik heb je gewaarschuwd, zie tweede regel :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:22

Wat leuk om dat idd eens vanaf de kant van de man te lezen :P
ik krijg ook soms wel eens complimentjes. Nou ben ik meer een introvert type en als ik dan zo een compliment krijg ga ik mezelf afvragen of dat wel een echt compliment is of omdat ze slijmen en iets van je willen. Ik heb van mezelf al erg weinig vertrouwen in mannen en ook al val ik wel op mannen is dat dus voor mij extra moeilijk :')
Dus samengevat. Ik vind het altijd leuk om complimentjes te krijgen maar weet nooit zo goed wat ik er mee moet. Al maakt het me humeur wel beter :D

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 16:34

phormicola schreef:
Ik ben dus ook zo'n vrouw van 'gast-laa-me-mè-rust' :+ Zelfs nu ik hoog zwanger ben presteren ze het om aan m'n reet te komen hangen. Heb zelfs al het aanbod gekregen dat hij 'gerust wel de papa van m'n kindje wilde zijn' (ben al 6 jaar gelukkig getrouwd :+ ).
Een op zichzelf staand, leuk compliment vind ik superlief, maar loop daarna gewoon door en blijf niet doorzeuren. Een compliment over kleding/haar/etc vind ik inderdaad charmanter dan eentje over m'n uiterlijk :j

Dat ontbrak nog:
Na het compliment rustig doorlopen, alsof er nix gebeurd is :)

Dat verwijst naar: "waarom zeg ik wat ik zeg?".
Gerust papa zijn: zou je dat ook zeggen als het een lelijke kerel was?
Zo zie je maar.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:36

Van dat laatste stukje snap ik geen drol :') Die gast zei dus dat hij best wel de papa wilde zijn, ik had er verder niets mee te maken. Vond vooral de insinuatie dat ik niet weet wie de vader is behoorlijk onflatteus :Y)

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 16:37

Maureen95 schreef:
ik krijg ook soms wel eens complimentjes. Nou ben ik meer een introvert type en als ik dan zo een compliment krijg ga ik mezelf afvragen of dat wel een echt compliment is of omdat ze slijmen en iets van je willen. Ik heb van mezelf al erg weinig vertrouwen in mannen en ook al val ik wel op mannen is dat dus voor mij extra moeilijk :')
Dus samengevat. Ik vind het altijd leuk om complimentjes te krijgen maar weet nooit zo goed wat ik er mee moet. Al maakt het me humeur wel beter :D

Veel mensen zijn niet gewend complimentjes te krijgen, denk ik wel eens.

Maar daar geldt ook weer: wil iemand alleen een compliment maken of wil de jonge heer meer?

Zeg tegen jezelf in de spiegel elke dag drie keer "ik kan complimenten goed ontvangen".
Dan krijg je er vanzelf meer en kun je meteen oefenen.
Meer dan "dank je wel!" hoef je meestal niet te zeggen.
Maar dat kan soms even oefenen zijn.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 16:41

phormicola: ws. had hij een hekel aan kinderen, en dacht hij zo een offer te kunnen brengen door aan te bieden er voor te zorgen.

Wij hadden op de sportschool een bedrijfsleidster die ik erg aantrekkelijk vond.
En ja hoor, opeens in verwachting.
Ik zei tegen een medesporter: "ik ben blij dat het niet van mij is [ik wil geen kinderen] maar wel jammer dat het niet van mij had kunnen zijn".
Maar waarom zou ik haar daarmee lastig gaan vallen?

Nutter

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:54

Nutter schreef:
Maureen95 schreef:

Veel mensen zijn niet gewend complimentjes te krijgen, denk ik wel eens.

Maar daar geldt ook weer: wil iemand alleen een compliment maken of wil de jonge heer meer?

Zeg tegen jezelf in de spiegel elke dag drie keer "ik kan complimenten goed ontvangen".
Dan krijg je er vanzelf meer en kun je meteen oefenen.
Meer dan "dank je wel!" hoef je meestal niet te zeggen.
Maar dat kan soms even oefenen zijn.

Ja maar zoiets zie ik mezelf niet iedere dag doen :+ En ik let er gelukkig niet zo heel erg op. ]

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:33

Nutter schreef:
phormicola: ws. had hij een hekel aan kinderen, en dacht hij zo een offer te kunnen brengen door aan te bieden er voor te zorgen.

Phormicola heeft er toch niks aan dat een wildvreemde man ff komt zeggen dat 'ie wel vader wilt zijn? Dan zou zij moeten beredeneren "Ooh, maar wie weet haat die man wel kinderen en wilt hij gewoon vriendelijk doen." Don't think so...

En tja over complimentjes.. Hangt er vanaf door wie en op welke manier ze gegeven worden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:37

Van een complimentje is nog nooit iemand dood gegaan. Het kan je dag echt goedmaken, een vriendelijk woord of een compliment. Ik hoor ze in mijn omgeving te weinig.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 09:30

Haha er is wat onduidelijkheid over die kerel die dat zei, van "ik wil wel de papa zijn".

Wat ik bedoelde is:
Ik zou tegen hem willen zeggen: "zou je dat ook tegen een lelijke kerel zeggen?".
The things we do for love.

En vanuit hem gezien was mijn redenatie: "ik ga me zo ridderlijk opstellen dat ik aan bied zelfs voor haar kind te willen zorgen, ook al heb ik de pest aan kinderen. Wauw, ben ik even stoer!".
Zo van ik bied aan iets te doe waar ik van walg, zodat het net lijkt of ik veel voor haar over heb.
Het was als geintje bedoeld, want ik weet natuurlijk niet of hij een hekel heeft aan kinderen.

Hij is dus een kluns (gevulde koek, het dat toch in Macha-taal?) en zij is terecht overdonderd, ik bedoel wat moet je er mee als iemand dat zegt?
Met gezwinde spoed uit den voeten maken, met medeneming van onderhavig nageslacht.

OK, ik geef het toe. Het aanbod van die gast was zo achterlijk, dat er bij mij een soort kortsluiting ontstond.
En dan was ik er niet eens bij! (Nee, ik was het niet.)
Het was alsof er een parallel universum getoond werd.
Een heelal, waarin dat soort dingen mogelijk zijn.
Ik probeerde die andere wereld te verklaren, om er zo vrede mee te kunnen hebben.
Het te kunnen verwerken.
Zonder het ooit helemaal te kunnen bevatten.
Mara dat hoeft ook niet.
Die wereld bestaat, deze wereld bestaat.
Mijn les is daar vrede mee te hebben.
Goed of fout bestaat niet.
Alles is.
Laat alles in vrede zijn.

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:35

Weet je waar je wel complimenten naar een vrouw over kan geven? Over haar karakter!! of over bepaalde positieve/goede vaardigheden die ze heeft? (zoals slim zijn, goed kunnen communiceren, goed kunnen plannen?). dat soort dingen zegt een vrouw veel meer, dan een compliment over het uiterlijk, want dat is wat iedereen wel ziet. En als je een compliment geeft daarover, zeg dan niet alleen wat kun jij goed communiceren, maar vertel dan ook wat er goed aan is. Kun je niet meer stuk!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:50

Nutter schreef:
Lisann__ schreef:

Verveel je je? Topics tellen?

En ik heb je gewaarschuwd, zie tweede regel :)

:D Touche.

crazycactus schreef:
Grinnn... ik wist nooit zo goed hoe ik met complimentjes om moet gaan, werdt er altijd wat ongemakkelijk van. Gelukkig gaat dat nu wel beter, voordeel van ouder worden denk ik.

Ik ook ja toen ik rond de 20 was, ongemakkelijk en verlegen maar nu heb ik dat niet meer.

Vind het trouwens onbeschoft om bot terug te reageren of te negeren.

Ongeveer 10 jaar geleden toen onze kinderen nog klein waren zei een jongen van in de 20, ik was toen 30 of 31 jaar, zo'n moeder wil ik ook wel. Ik zie dit als een groot compliment omdat ik er van uit ga dat hij me bezig heeft gezien met de kinderen (zaten in een pannenkoekenboerderij) en dat dat hem aanstond. Zo'n compliment vergeet je niet meer. :)

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 11:52

Orion: tuurlijk, heb je helemaal gelijk in. Bovendien, als het om karakter gaat, hebben lelijke kerels ook eens kans op een compliment!
Ik startte het topic omdat het geven van complimenten over uiterlijk heel lastig kan zijn, en zelf het ontvangen er van af en toe moeilijk.
Het leek me aardig eens de mannelijke kant er
Een compliment als "Oi, wat doe jij dat goochelen goed!" is veel minder beladen.

Ik weet, het zou niet zo moeten zijn dat er naar uiterlijk gekeken wordt.
Toch is het zo, en vrouwen kunnen er ook wat van.

En toch is het ook weer niet allen uiterlijk. Er zijn genoeg vrouwen die ik nooit een complimentje zou geven, vanwege hun uitstraling die al zegt "laat me met rust", zoals reeds beschreven.
Een vrouw die lekker in haar vel zit en dat uitstraalt, als het maar 1 dag per week, die heeft veel meer kans op complimenten.
En omdat ze al lekker in haar vel zit heeft ze die minder hard nodig.
Het heeft ook met verzorging te maken, op korte en lange termijn.

Vergeet ook niet: mannen zijn veel afhankelijker van hoe sterk ze in hun schoenen staan.
En dat is ook niet zo 1-2-3 te veranderen.
En dat is even oneerlijk.

Verder wilde ik mensen prikkelen om er dingen over te zeggen.
Zoals jouw goede post bijvoorbeeld!

Als vanzelf gaat men dan ervaringen uitwisselen: misie geslaagd :)

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 11:55

Jis_ schreef:
:D Touche.

Ze bekijkt het verkeerd.
Ze moet blij zijn dat ik al die maanden NIET geweest ben, ipv 1 dag wel!

Jis_ schreef:
Ongeveer 10 jaar geleden toen onze kinderen nog klein waren zei een jongen van in de 20, ik was toen 30 of 31 jaar, zo'n moeder wil ik ook wel. Ik zie dit als een groot compliment omdat ik er van uit ga dat hij me bezig heeft gezien met de kinderen (zaten in een pannenkoekenboerderij) en dat dat hem aanstond. Zo'n compliment vergeet je niet meer. :)

Haha geweldig!
Dat zijn de echte klappers, die je nooit meer vergeet!

Doo-be-doo, what a shoe can do!

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 11:58

Maureen95 schreef:
Ja maar zoiets zie ik mezelf niet iedere dag doen :+ En ik let er gelukkig niet zo heel erg op. ]

Je gaat van "vind ik moeilijk" direct door naar "ik let er niet zo heel erg op".
Geweldig, we have a winner!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:01

Het is de toon die de muziek maakt. Laatst kwam iemand op een feestje naar me toe en zei dat hij me een ontzettend mooie vrouw vond. Nou, dank je! Erg aardig.

Aan de andere kant hoor ik hier op straat (Utrecht) regelmatig dat ik een kankulekkuh wijf ben. Nou, laat dan maar..... Of halfdronken debielen die in je oor lispelen dat je zulleke mooiuh oguh hebt.

Of iemand bijbedoelingen heeft kan me niks schelen. De meneer die zei dat ik een mooie vrouw was had het vast niet erg gevonden als ik mee naar huis was gegaan. Prima, dat mag hij willen. Het gaat om de manier waarop iets gezegd wordt. Als iets netjes en gemeend gebracht wordt vind ik het prima.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:05

Het is denk ik wel een verschil tussen man en vrouw. De man bedoelt het goed maar komt oppervlakkig/seksistisch over op de vrouw.
Als iemand tegen mij zegt'; daar heb je dat lekkere wijf weer, wordt ik echt niet vrolijk. Ik vind het respectloos overkomen terwijl een man het niet zo bedoeld. Zegt iemand '' wat zie je er mooi uit zeg'' , dan is dat heel erg leuk om te horen.
Ik denk dat het eerste meer refereert aan seks, en het tweede aan liefde.
En vrouwen (althans ik) houden meer van liefde in de eerste plaats. En mannen denk ik meer van seks in de eerste plaats.
Dat is niet zwart-wit bedoelt of met oordeel maar ik denk dat het gewoon zo werkt, daarom komt het niet allemaal over.

Maarja wij vrouwen zijn ook wel een beetje gek denk ik, want als de bouwvakkers (waarvan je verwacht dat ze alles wat er een beetje vrouw uitziet nafluiten) eens een dagje niks zeggen zijn we ook verbaasd. Want van die categorie verwacht je bijna wel een reactie.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 12:05

Roosch schreef:
Van een complimentje is nog nooit iemand dood gegaan. Het kan je dag echt goedmaken, een vriendelijk woord of een compliment. Ik hoor ze in mijn omgeving te weinig.

Ware woorden!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:07

Complimenten van mensen die ik niet ken/aan wiens mening ik geen waarde hecht zit ik ook niet zo op te wachten. Het is aardig dat ze de moeite nemen en extra positiviteit is waardevol, maar als het heel oppervlakkig is en vanwege een duidelijke dubbele agenda kan ik het niet echt waarderen. :o

Complimenten van mensen die ik goed ken en aan wiens mening ik veel waarde hecht kan ik heel erg waarderen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:25

Freya6 schreef:
Het is denk ik wel een verschil tussen man en vrouw. De man bedoelt het goed maar komt oppervlakkig/seksistisch over op de vrouw.
Als iemand tegen mij zegt'; daar heb je dat lekkere wijf weer, wordt ik echt niet vrolijk. Ik vind het respectloos overkomen terwijl een man het niet zo bedoeld. Zegt iemand '' wat zie je er mooi uit zeg'' , dan is dat heel erg leuk om te horen.
Ik denk dat het eerste meer refereert aan seks, en het tweede aan liefde.
En vrouwen (althans ik) houden meer van liefde in de eerste plaats. En mannen denk ik meer van seks in de eerste plaats.
Dat is niet zwart-wit bedoelt of met oordeel maar ik denk dat het gewoon zo werkt, daarom komt het niet allemaal over.

Maarja wij vrouwen zijn ook wel een beetje gek denk ik, want als de bouwvakkers (waarvan je verwacht dat ze alles wat er een beetje vrouw uitziet nafluiten) eens een dagje niks zeggen zijn we ook verbaasd. Want van die categorie verwacht je bijna wel een reactie.

Ik zeg altijd dat het moment waarop bouwvakkers niks lomps meer naar je roepen, het moment is waarop je officieel over the hill bent. :+