(Nu nog) omscholen of niet. twijfels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

(Nu nog) omscholen of niet. twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 20:33

Hallo bokkers
De laatste tijd word ik een beetje gek van mijn eigen hersenpinsels en daarom wil ik het even van mij afschrijven en misschien wat tips en adviezen horen.
Het zit zo. Ik ben bijna 27 jaar (omygod) en heb altijd in de detailhandel gewerkt. Begonnen als verkoopster en door interne opleidingen etc. Uiteindelijk de laatste jaren daarvan filiaalmanager geweest. Ik heb het voor het grootste gedeelte altijd naar mijn zin gehad maar de laatste periode niet meer. Ik haalde er niet echt voldoening meer uit.

Een jaar geleden is mijn man een eigen bedrijf begonnen, en ben ik eigenlijk zijn rechterhand geworden. Ik heb een administratieve opleiding gehad maar nooit iets mee gedaan omdat ik dus de detailhandel ben "ingerold". Anyway samen een bedrijf zien groeien is superleuk en ik doe het dan ook echt niet met tegenzin maar dit is ook niet mijn droombaan. Daar komt ook nog bij dat ik hier nog niet zolang woon en dus 0,0 sociaal contact heb op dit moment. In de winkel heb je collega's. Waarmee je klickt, zeker in een modewinkel. Zelfde intresses etc.
Het enige contact wat ik nu heb is via de mail/telefoon met bouwbedrijven. Heel anders dus. Nu ben ik altijd al een meisje meisje geweest. Ik ben echt gek op nagels/haren makeup kleding noem het maar op. Ik heb ooit een starterspakket voor acrylnagels gekocht en heb toen gratis nagels gezet. Had zeker 8 mensen op een dag. Maar zodra je een tientje vraagt is iedereen weg :+ en daar zit hem ook mijn probleem. Ik ben bang dat er weinig tot geen werk is in de "beauty" branch. Een tijdje terug heb ik model gezeten voor iemand voor nagels, en toen begon het toch weer helemaal te kriebelen. Het bezig zijn (ookal was ik niet degene die bezig was haha) het freubelen en gewoon de gezelligheid onder elkaar met meiden en vrouwen die kletsen over alles en vooral niks.
Ik ben vandeweek stiekum gaan googlen en zag bij mij in de buurt een beauty school. Ze hebben kappers/visagie en nagelstylist opleidingen. Nu wil ik het zo graag maar iets houdt me tegen. Ik ben bijna 27.. De opleidingen kosten een boel geld. En dan. Sta je straks met je mooie certificaat voor niks. Want als je geen betalende klanten krijgt is het allemaal voor niks... Als ik hiervoor wil gaan kan ik het er ook niet bij doen.
Krijg steeds meer werk in het bedrijf en ben inmiddels toch wel 36 uur aan het werk..
het voelt dan ook een beetje als alles waar ik voor heb gewerkt voor iets...what to do what to do. Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 17-07-14 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:42

LZP -> STW

purny

Re: (Nu nog) omscholen of niet. twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:46

Ik zou zoiezo kijken in deze tijden naar iets wat geld opleverd. En ik zie nu niet echt veel geld in de nagelbranche omlopen omdat er gewoon geen werk in is. Ik zou het niet als hoofdbaan doen maar gewoon als een bijbaantje.