vaatwasser overgelopen -> flinke stank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

vaatwasser overgelopen -> flinke stank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 14:20

Ik wist even niet waar ik dit moest plaatsen, dus doe ik het even hier. Excuses als het hier fout staat.

Afgelopen weekend zoals gewoonlijk de vaatwasser aangehad, maar de buis waar ze slang met de afvoer inzit, is overgelopen. Het gevolg: het vieze water is er overgelopen. Dit gebeurde soms wel eens maar dat was maar een klein beetje. Moesten we nog fixen. Helaas heeft dit keer de hele berging een flinke laag water over zich heen gekregen. Wij hebben in dit hok geen vloer liggen, lag er niet toen we hier kwamen wonen (huurwoning) en vonden het zelf ook niet nodig, dus het is enkel beton. Doordat dit is gebeurd, stinkt het hele hok nu óntzettend. We hebben al 3 dagen wagenwijd de deur van het hok open staan in de hoop de stank weg gaat, maar helaas blijft de onaangename geur hangen. Het lijkt wel een riool. :r

Ik ben heel bang dat de geur niet meer wegtrekt en hoopte eigenlijk op tips of ervaringen, hoe krijg ik dit weg? :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:25

Als het nog nat/vochtig is, zou je in het ieder geval rijst (of als je dat toevallig hebt, kattenbakkorrels!?) kunnen strooien zodat dat opgenomen wordt.

Misschien voor de geur tijdelijk een geurkaars aan zetten!?

Limitless

Re: vaatwasser overgelopen -> flinke stank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 14:26

Het is al 5 dagen geleden, volgensmij is het inmiddels droog, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Geurkaars heb ik aangehad maar hielp voor geen meter. Zodra de kaars uit was, stank terug.

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:28

Vloer schrobben met gloor?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:32

Zijn dingen die in het hok staan beschimmeld geraakt (onderkant/achterkant)?? Dan zal de lucht helaas ook niet weg gaan.
Boenen met chloor is inderdaad ook een idee!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:33

KenJeMe schreef:
Vloer schrobben met gloor?

chloor kijkt me dan beter werken :+

azijn wordt ook wel eens gebruikt om nare geurtjes te verwijderen.

om je vloer schoner te krijgen zal je in ieder geval eerst een bacteriedodend iets moeten gebruiken. anders krijg je die niet weg (hoe glad is de vloer? als die redelijk ruw is zou ik wat vloeibaars gebruiken, omdat je anders nooit overal bij komt)

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:36

Je kunt er een vochtvreter neerzetten, misschien dat dat helpt?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 14:40

Er staat een wasmachine naast de vaatwasser en nog wat tassen en kattenbak. Onder de wasmachine en vaatwasser komen word een probleem denk ik. Volgensmij is de grond ook lichtelijk verkleurd. Beton was eerst wittig, nu is het meer gelig. Ik ga morgen even bij de AH kijken voor chloor, goed idee :) Hoop écht dat ik het weg krijg, geen zin in gedoe met de woningbouw :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:45

Even een stevige borstel/luiwagen en een sopje met chloor doet wonderen. Wij hadden ook zoiets (verstopt riool waardoor alles bij de douche omhoog kwam een zo de hal in liep :+ ) daar moest de vloer er uit en stonk het beton ook zo :j met chloor was t daarna weg :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:46

Zijn de tassen droog/schoon??
Onder de machines komen is zeker niet makkelijk. Weet niet hoeveel water er gestaan heeft?! Zou je er met een handdoek onderdoor kunnen gaan?
Zou inderdaad de vloer even goed (wel met de deur open!) reinigen met chloor!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 15:08

Dankje!
Ik heb ook geen idee wat er gestaan heeft, heeft snachts plaats gevonden := Morgen even chloor halen en dan even verzinnen hoe ik dat ga doen, heb geen harde borstel. Anders misschien maar even richting blokker oid.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:12

chloor is superslecht voor het mileu, misschien beter met natuurazijn! Azijn neemt vieze geurtjes heel goed weg.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:12

afwasborstel werkt waarchijnlijk ook wel, maar dan zal je het in etappes moeten doen ivm lucht, zelfs als je de deur open hebt. afwasborstel ben je namelijk een stuk langer bezig als met een grotere harde borstel (niet toevallig nog een oude paardenborstel liggen?)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:21

LZP -> HTT

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:11

Geen Action in de buurt? Daar heb ik mijn borstel met stok vandaan. Blijf je ook nog een beetje uit de chloor lucht :)