Schoonfamilie, wat doe je ermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KingChay

Schoonfamilie, wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 22:04

Hallo iedereen.
Ik zit hier toch wel met fameus wat op mijne lever en ik weet echt niet meer wat te doen.

Ik ben nu bijna 2 jaar samen met mijn vriend en dat gaat wel goed, veel toekomstplannen en we gaan binnenkort eindelijk samen alleen wonen.

Nu we hebben allebei niet echt een ideaal thuisbeeld.

Bij mij gaat het wel. Ik woon bij mijn vader nu 2 jaar vast. Ik heb daarvoor 10 jaar op internaat gezeten maar omdat mijn moeder was gestorven moest ik van internaat af en ineens bij mijn vader wonen. ( ouders waren gescheiden, zag mijn vader in een doordeschoolse maand 2 weekends. ) toen ging alles goed. Nu dat ik vast bij hem ben gaan wonen hebben we niets anders als ruzie. En hetwordt maar erger en erger. Nu ook reeds een week ruzie. En dit over de stomste dingen. Ik probeer nooit ruzie te maken, maar m'n vader heeft altijd wel iets om over te zagen.

Bij mijn vriend is het nog erger. Ook hij is 7 jaar geleden zijn vader verloren en zijn moeder zat ineen depressie. Nu werkt ze niet of niets. Ze kookt en wast alleen en de boodschappen. Kuisen doet ze niet.
Wel heeft ze een stuk of 8 katten en een hond. Krijgen genoeg eten dat wel maar die katten plassen en kakken hier in huis en het stinkt vreselijk!
Ik heb dan besloten met mijn vriend haar te helpen en nog een keer voor haar te kuisen. Helpen doet ze amper of niet.
Nu hebben we de helft al gekuist, wat verdomd smerig was. Overalaangekoekte pis en kak.
Nu vinden wij wel dat zijn moeder de pis en kak dat er bij komt moet opkuisen, ze hield het 1 week vol..

Nog een probleem is zijn jongste broer, de enigste dat hier mede in huis woont. Het is een eikel.
Hij smoort jointjes en zeker als hij geen geld krijgt wordt hij helemaal tuureluut. Hij draait door. Een paar weken geleden was het heel erg geworden. Ik stond te douchen en het was weer zover en toen schold hij ook mij uit voor het vuil van de straat. Tijd sleet de wonden en ik deed terug normaal tegen hem.

Nu gisteren was er weer een uitbarsting van hem gekomen en het werd een catastrofe. De katten hadden op zijn schoenen geplast en daar begon het. Ruzie dat zijn moeder die moest wassen. Hij wou zijn moeder slagen. Het is uitgedraaid tussen een gevecht van mijn vriend en zijn broer. Op de grond vechten enzo. Mijn vriend had zijn hand iets dervoor gekneusd/gebroken en zijns schouder is zeer slap, gaat steeds uit de kom. ( is er al 2x aan geoppereerd, heeft nooit geholpen) zijn schouder is toen ook 6x uit de kom gegaan. Er waren flinke meppen uitgedeeld, zijn broer was begonnen. Er is ook een assebak gesneuveld, die ik heb opgeruimd ( alle rommel dat hij had gemaakt trouwens). Ook toen we kuisden zat zijn broer gewoon in de zetel spellekes op zijn gsm aan het spelen, hielp niets!

Nu had zijn broer gisteren zijn spullen gepakt en ging weg, hij kwam wel een paar keer terug maar is niet blijven slapen. Vandaag ook komt hij gewoon binnen in huis, dropt zijn vrienden hier en gaat weg terwijl die hier nog zitten, sorry maar ik kreeg het ervan.
Hij krijgt ook niets van straf en alles wat hij vraagt aan zijn moeder, doet zij nog ook.

Ik ben dit echt kotsbeu, mijn vriend ook en heel deze situatie weegt ech zwaar door op onze relatie..
Ik weet niet meer wat te doen.

Er zijn ook nog zoveel problemen die in mijn leven spelen, een hond van mij die in het asiel zit die ik dolgraag terug wil adopteren maar gaat momenteel nog niet ( was van mijn moeder, moest bij haar dood in het asiel samen met een andere, deze is ingeslapen omdat ze depressief was, wss wordt degeen dat er nu nog zit eind september ingeslapen. Ik heb dit schooljaar stage gedaan in dat asiel voor hem te kunnen zien en verzorgen, ik mag ook altijd langskomen om met hem bezig te zijn.)
Ook heb ik ruzie met mijn grootouders wat ik totaal niet wil, maar ze zijn zo koppig dat ze niet willen toegeven..

Mijn vriend zijn pitbike is ook deze nacht gestolen die hij gisteren had geruild tegen zijn booster, wss door degeen waar hij heeft van geruild maar die zwijgen stil natuurlijk.

Hoeveel tegenslagen kan je toch wel niet hebben en ik geraak echt op..

Even voor de leeftijden, zijn broer is 17, mijn vriend 18 ik wordt morgen 20.

Sorry voor de lange tekst maar ik weet het niet meer ik zit echt met mijn handen in het haar..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:20

Jeetje wat een verhaal! Ik zou als ik jou was de samenwoonplannen zo snel mogelijk doorzetten en in de tussentijd het huis van je vriend mijden. In zo'n omgeving leven is echt niet gezond en je wil je echt niet met hun problemen bemoeien. Naast dat het je eigenlijk weinig aan gaat lijkt het aan de hand van je verhaal alsof ze beter professionele hulp kunnen zoeken.

Kun je als je gaat samenwonen de hond uit het asiel halen? Misschien willen ze hem voor je vasthouden?

In elk geval heel veel sterkte gewenst!

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 22:32

Yessy schreef:
Jeetje wat een verhaal! Ik zou als ik jou was de samenwoonplannen zo snel mogelijk doorzetten en in de tussentijd het huis van je vriend mijden. In zo'n omgeving leven is echt niet gezond en je wil je echt niet met hun problemen bemoeien. Naast dat het je eigenlijk weinig aan gaat lijkt het aan de hand van je verhaal alsof ze beter professionele hulp kunnen zoeken.

Kun je als je gaat samenwonen de hond uit het asiel halen? Misschien willen ze hem voor je vasthouden?

In elk geval heel veel sterkte gewenst!

Ik zit hier nu een week al, ben thuis zelf niet welkom. Als ik nu maar bij mijn paard kon wonen!

En samenwonen gaat pas als we allebei werk hebben..

En ik ga idd naar het asiel bespreken dat als er geen thuis wordt gevonden en alsz e hem echt zouden inslapen dat ik hem hoe dan ook neem. Over de kosten moet ik dan allemaal gelukkig nog niet zoveel zorgen maken. Het is wel een grote hond maar oude vrienden van mijn mama, waar ik nog contact mee heb, willen een maandelijks bedrag geven in het begin ( wil het alleen maar aannemen als het echt nodig is, ze hebben al zoveel voor Faolan gedaan en voor mij) veel te lieve mensen, wouwen hem ook pakken maar dat gaat niet met hun tibetaanse herders..

PureSG

Re: Schoonfamilie, wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:51

Heb je geen vrienden/familie waar je (tijdelijk) terecht kan?
Het lijkt me wijsheid om jezelf even te bevrijden van de situatie waar je nu in zit, aan jezelf denken hoor!

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 23:07

aardbeitje_ schreef:
Heb je geen vrienden/familie waar je (tijdelijk) terecht kan?
Het lijkt me wijsheid om jezelf even te bevrijden van de situatie waar je nu in zit, aan jezelf denken hoor!

Gho, ik slaap soms bij mijn beste vriendin van een paar huizen verder.

Ik zou altijd bij mijn stiefvader terecht kunnen maar die woont een heel eind ver van mijn paard..

Veel vrienden in de buurt ook verloren in de loop der tijd..

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:34

Wat doe je er mee... Ik zo min mogelijk! Dan gaat het OK

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 14:38

Er is toch al goed nieuws.

Mijn hond is gisteren geadopteerd door het ganzenparadijs van nederland, super!

Ik zit wel met dubbele gevoelens omdat ik hem ook wel wou adopteren, maar nu zit hij echt wel supergoed :)