Foto's hebben witte waas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

drenterxx

Foto's hebben witte waas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 21:40

geen idee of het goed staat, anders sorry...

Hallo allemaal! Ik heb nu ruim een jaar geleden een Nikon Coolpix S3500 gekocht. Geen spiegelreflex, maar gewoon een compactcamera. Ik heb hem voornamelijk gekocht voor PonyparkCity, waar we een aantal keer per jaar naartoe gaan. Ik maak dan per vakantie dik 1000 foto's en film ook heel wat minuten. Camera bevalt prima, heeft alle opties die ik wil. Filmen wat ruis op de achtergrond, maar dat is te verwachten, anders koop ik wel een filmcamera.

Maar, nu beginnen mijn foto's steeds slechter te worden. Er valt een witte waas over de foto. Ik heb geen idee wat het kan zijn, misschien de witbalans, maar die staat gewoon op automatisch. Ook fotografeer ik gewoon op de normale stand.

Ik ben van plan om de lens eens goed schoon te maken,
Misschien dat dat helpt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Groetjes,
drenterxx

Hier een voorbeeld (sorry voor de watermerken ect. maar kon even niets beters vinden)

Afbeelding

En dit is de camera zelf:

Afbeelding

drenterxx

Re: Foto's hebben witte waas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 09:32

Niemand? Wil het erg graag weten!

KittyDylan

Re: Foto's hebben witte waas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:34

En als je op de computer ze bekijkt, is die waas er dan ook?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:44

Dit is vrij lastig te beoordelen zo.
Je kunt sowieso even de lens voorzichtig schoonmaken dat zal geen kwaad kunnen.
Maar ik denk dat het probleem hem meer zit in de instellingen in de camera. ik weet niet in hoeverre je dit kunt instellen, maar controleer eens de witbalans - die zou ik op automatisch zetten.
Dan de ISO zo laag mogelijk of op automatisch
en omdat de foto een beetje overbelicht lijkt in een donkere stal .. misschien is daar een instelling voor aangepast.
Bedenk me net dat dit soort camera's natuurlijk vooringestelde programma's heeft. Staat hij bijvoorbeeld op nachtfoto's of sportstand ? dat zijn instellingen voor situaties waarbij je meer licht nodig hebt en dan zou het misschien opgelost zijn als je portret of landschap stand zou kiezen