Zelfstudie Koreaans

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Zelfstudie Koreaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 18:28

Hallo!
Zijn er mensen die een zelfstudie Koreaans doen? (of een andere taal) Wat zijn je ervaringen hiermee? Ik zou heel graag Koreaans willen leren, maar op school bieden ze dat natuurlijk niet aan en naar een avondschool zit er niet in. Ik wil graag in mijn eigen tempo leren. Zijn er boeken om het mee te leren? Ik bedoel niet meteen de studieboeken van LOI of iets in die richting, maar iets waarmee ik een klein beginnetje mee kan maken tot ik genoeg geld heb voor de zelfstudie boeken van LOI. :)

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:38

Ik studeer geen Koreaans, maar ik heb er ook naar gezocht! Ik zou de taal heel graag kunnen, maar ik vind echt nergens cursussen. Ik denk erover om volgend jaar sinologie te beginnen, daar kan je een minor japanologie bij doen, maar weeral geen Koreaans. -O-
Als iemand weet waar die cursussen te doen zijn ben ik daar heel erg in geïnteresseerd. Ik denk wel dat talen zoals Koreaans niet gedaan kunnen worden zonder iemand die je de uitspraak echt aanleert, zelfstudie lijkt mij erg moeilijk.

solarpleure

Re: Zelfstudie Koreaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:47

Het is niet echt een cursus, maar mijn broer had cd's om zijn uitspraak Koreaans te oefenen en hij had nog iets, maar kan me niet meer herinneren wat. Ik ga t m vragen en dan kom ik er op terug.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 19:07

@sevenofnine; je hebt verschillende studieboeken met CD, dus de uitspraak zal je wel goed verstaan. Ik heb op mijn middelbare school met engels nooit echt les gehad in het spreken, moest het altijd zelf uitzoeken en herkennen uit films etc. Dus ik denk dat het met koreaans ook wel uiteindelijk goed gaat met de spraak in combinatie met een cd.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:39

Mijn broer heeft de website talktomeinkorean.com gebruik, die schijnt hem erg geholpen te hebben toen hij begon =)

Succes!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:49

Ik raad echt af zulke talen op een hogeschool te leren. Zelf 3 jaar vergooid bij Japanse taal omdat je puur taal leert en er dus geen werk mee kan vinden tenzij je een saai kantoorbaantje wilt ergens in een bedrijf waar ze je in het Engels laten werken ipv de taal die je leert. Koreaans (en Japans) zijn namelijk nogal specifieke talen waar je hier niet zo heel veel mee kan doen. De reden voor mij dan ook om met Japans te stoppen geweest en nu heb ik een goede opleiding gedaan en ga ik mijn stage wel in Japan proberen te doen :+ Ik heb met Minna no Nihongo gewerkt, misschien heb je zulke variant ook in Koreaans? Ik heb ook nog Japanese for Busy people, al vond ik die net wat minder efficient dan de andere boeken. Ook zijn er avond scholen waar je taal kan leren, in Hasselt bijvoorbeeld. Daar ga ik Japans nu oppakken voor m'n stage, zodat ik weer wat bijscholing heb. Ik zou eigenlijk wel proberen iets van begeleiding te krijgen want anders ga je jezelf echt fouten (aan)leren.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 23:28

Ik heb een app gevonden waar je kunt leren koreaans te lezen en schrijven. Ben het door gaan lezen en volgens mij is het wel een redelijk leerzame app! Er staat bijvoorbeeld in van hoe je het schrijft (volgorde) en je kan horen hoe ze klinkers en medeklinkers uitspreken en hoe je het schrijft. Tot nu toe vind ik het dus handig!:) en zoals ik al zei een avond school zit er niet in. Ik volg gewoon mijn eigen opleiding waardoor ik geen tijd heb savonds weer naar school te gaan. Dus ik wil het zelf leren. Iig bedankt voor de hulp allemaal! :) ik kan weer eventjes vooruit!

Excuses voor eventuele spellings foutjes. Ik zit op mijn telefoon haha.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:08

Ik gebruik altijd Rosetta Stone om nieuwe talen te leren. Je leert daarbij de taal zoals een kind zijn moedertaal leert kennen.

Dat ik rechten ging studeren miste ik een behoorlijke kennis aan Latijn. Ik ben via RS de drie levels Latijn gaan doen en inmiddels heb ik geen problemen meer met de taal.
Ik ben nu bezig met Italiaans.