Zelfstudie Koreaans

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Zelfstudie Koreaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 18:28

Hallo!
Zijn er mensen die een zelfstudie Koreaans doen? (of een andere taal) Wat zijn je ervaringen hiermee? Ik zou heel graag Koreaans willen leren, maar op school bieden ze dat natuurlijk niet aan en naar een avondschool zit er niet in. Ik wil graag in mijn eigen tempo leren. Zijn er boeken om het mee te leren? Ik bedoel niet meteen de studieboeken van LOI of iets in die richting, maar iets waarmee ik een klein beginnetje mee kan maken tot ik genoeg geld heb voor de zelfstudie boeken van LOI. :)

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:38

Ik studeer geen Koreaans, maar ik heb er ook naar gezocht! Ik zou de taal heel graag kunnen, maar ik vind echt nergens cursussen. Ik denk erover om volgend jaar sinologie te beginnen, daar kan je een minor japanologie bij doen, maar weeral geen Koreaans. -O-
Als iemand weet waar die cursussen te doen zijn ben ik daar heel erg in geïnteresseerd. Ik denk wel dat talen zoals Koreaans niet gedaan kunnen worden zonder iemand die je de uitspraak echt aanleert, zelfstudie lijkt mij erg moeilijk.

solarpleure

Re: Zelfstudie Koreaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:47

Het is niet echt een cursus, maar mijn broer had cd's om zijn uitspraak Koreaans te oefenen en hij had nog iets, maar kan me niet meer herinneren wat. Ik ga t m vragen en dan kom ik er op terug.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 19:07

@sevenofnine; je hebt verschillende studieboeken met CD, dus de uitspraak zal je wel goed verstaan. Ik heb op mijn middelbare school met engels nooit echt les gehad in het spreken, moest het altijd zelf uitzoeken en herkennen uit films etc. Dus ik denk dat het met koreaans ook wel uiteindelijk goed gaat met de spraak in combinatie met een cd.