Citaat:Je wilt niet eens voor me koken, dan ben ik er klaar mee
Lees hier, de opmerking die naar mij gemaakt is gisteren. En ja, ik kan er heel hard om lachen.
Hier de situatie:
Mijn ouders zijn op vakantie en ik ben alleen thuis met mijn broers voor 2 weken. Nu verwachten mijn broers direct van mij dat ik elke dag voor ze kook, elke dag boodschappen doe, het huis schoonmaak, opruim en de honden uitlaat. Maar ik heb zelf ook nog mijn eigen werk en hier heb ik dus nooit tijd voor.
Vervolgens besluit ik na 6 (voor mij 2 want ik was een aantal dagen weg) dagen te gaan koken nadat er na enkel overleg (wie gaat welke dag koken? dan eten we met zijn allen etc.) bleek dat niemand van het gezin wilde koken en iedereen dus besloot op fastfood te leven. Ik trek dit niet dus ik ga zelf koken. Op het moment dat ik niet voor mijn broers kookte, werd mijn broer hartstikke boos, en heeft hij mijn moeder boos opgebeld dat ik niet wilde koken, waarop mijn moeder natuurlijk gewoon niet reageerde
Maar dit is niet het enige, als ik ergens zit met mensen krijg ik nog steeds zo vaak te horen 'vrouwen horen dit te doen' vrouwen zouden geen bier mogen drinken, vrouwen moeten opruimen, vrouw hoort in de keuken, vrouw, haal eens wat drinken.
Allemaal voorbeelden van typische mannen die er vanuit gaan dat vrouwen alles moeten doen.
Ik luister er trouwens nooit naar, en vertel de mannen dan altijd dat ze ook zelf hun handen uit de mouwen kunnen steken en wat kunnen gaan doen.
Maar ik vraag me nou af he, hebben jullie dat nou ook zo vaak? Zitten we echt nog in ons hoofd in de standaard mannen/vrouwenrollen te werken? Begrijpen mannen het nou nog steeds niet of laten wij ons als vrouwen toch nog teveel in dit patroon drukken?

Daar heb ik geen vent voor nodig.
Haha precies