vakantie? ik verveel me te pletter.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

har166

vakantie? ik verveel me te pletter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 19:29

Vakantie? Ik verveel me te pletter!

Met deze woorden maak ik vast veel mensen jaloers, maar helaas het is echt zo. Ik werk in het onderwijs en daarnaast volg ik een studie. De vakanties door de rest van het jaar zijn heerlijk en die heb ik ook nodig om bij te tanken maar die zomervakantie duurt me veel te lang. Ik sta op, laat de hond uit, kruip achter de laptop om iets aan de studie te doen en als dat klaar is weet ik niet meer wat ik moet doen. Het huis is schoon, de tuin opgeruimd, 'avonds laat ga ik een rondje fietsen of hardlopen, in het bos stikt van de dazen en daar wil ik me niet aan wagen met de hond en ponylief staat in de wei te groeien ( ze wordt over twee weken twee jaar en meer dan af en toe poetsen en eens een stukje wandelen doe ik daar niet mee ). Ik ben te oud voor een vakantiebaantje ( ik ben dertig ) en ik zit nog tegen vier weken vakantie met weinig budget aan te kijken -O-

Wat doen jullie graag in de vakantie??? Wie heeft er tips?????

Salama

Re: vakantie? ik verveel me te pletter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:31

Iets leuks gaan doen met vrienden? dagje strand? Of met de hond naar het strand, of naar de veluwe.
Of een festival pakken, kan ook leuk zijn, en hoeft echt niet zoveel geld te kosten!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:33

I know the feeling.. Ik heb al vakantie sinds half mei en wat heb ik al die tijd gedaan? Niks. Letterlijk niks. Vakantiewerk is voor mij haast nergens te vinden (nu gelukkig wel iets gevonden, wel zwart werk maar oke).. En dan ben ik pas 18. Het enige wat ik doe in de vakantie is af en toe paardrijden en achter de computer kruipen. Mijn wielrenfiets staat te verstoffen in de schuur omdat ik gewoonweg geen zin heb om te gaan fietsen := Ik zit echt even in zo'n vakantiedipje.

Ik kijk heel erg uit naar 15 augustus, want dan vertrek ik op vakantie voor 2 weken. Maar tot die tijd? Ik verveel me echt dood!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:33

Ergens vrijwilligerswerk doen? Gewoon 1 of 2 dagen. Maak je je ook nog nuttig. :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:34

Daarom ben ik dus net terug van een maand Engeland (en ga ik over een paar weken weer terug O:) ) , met paarden werken tegen kost en inwoning en super leuke ervaringen weer opgedaan :)

Is er niet een stal of persoon in de buurt die jij kunt helpen met de paarden in ruil voor grondwerk/dressuurlessen ofzoiets? :)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:40

Ik heb deze week voor het eerst sinds de kerst vrij van werk én opleiding. Ik kom nu echt aan de dingen toe, die al maanden lagen te wachten. Eindelijk tijd voor mezelf zonder te haasten, heerlijk.
Dit jaar heb ik voor het eerst 3 weken vrij. Voorheen waren dit er altijd 2. Ik ga deze weken ook proberen wat achterstallig werk aan het huis te doen. Schilderen enzo.

Vervelen, nee, dat herken ik echt niet.
En anders proberen jezelf te vermaken. Bijvoorbeeld met een goed boek in de tuin/op het balkon gaan zitten.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 19:42

Ik heb 7 jaar op een manege gewerkt en daar ben ik wel een beetje klaar mee hahaah. Strand is helaas 2,5 uur rijden en het meertje waar ik met de hond vaak heen ga is voor mij te saai om dagelijks te doen. Vrijwilligers werk klinkt ook leuk maar ik werk het hele jaar door al met kinderen dus dat valt af en ik heb te weinig geduld om met ouderen of gehandicapten te werken. I know, shame on me. Ik hou van lezen maar heb er nu op de ene of andere manier de concentratie niet voor/ het boeit me niet. Maar ik ga me eens verder verdiepen in het vrijwilligerswerk!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 19:44

Ik ben een paar jaar geleden een half jaar naar het buitenland geweest en dat vond ik ook super Martine, waar ben jij geweest? Nu naar het buitenland zit er niet in omdat ik dan oppas/pension voor de dieren moet regelen en dat is wel kostbaar.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:44

Ik werk ook op een school en studeer daarnaast nog. Ik ben 24 trouwens.
Dus ook alle schoolvakanties vrij :D

In de zomervakantie werk ik wel altijd. Werk nu 4 weken als schoonmaakster bij een
bejaardeninstelling. Niet geweldig maar goed, ik ga niet 6 weken niks doen. Het werk is
van 08.00 tot 12.30 dus smiddags en savonds nog genoeg tijd om leuke dingen te doen.
Bij mijn sollicitatie vonden ze het juist een pluspunt dat ik wat ouder ben.

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:54

Hier nog zo een.
Verveel me ook elke vakantie weer te pletter...
Ben hard op zoek naar een vakantiebaan maar nergens in de buurt iets te vinden :(
Verder breng ik elke dag, ong. een halve dag, bij mijn verzorgjes door.
We gaan alleen in de herfstvakantie een midweekje weg.

(Als iemand nog iets leuks weet om in de herfstvakantie naartoe te gaan,
hoor ik het maar al te graag!!
Dan wel voor 2 volwassenen en 2 kinderen van 14(ik) en 12.
Binnenfaciliteiten moeten er genoeg zijn.

Dus wie weet een leuk vakantiepark met mooie omgeving waar je veel leuke dingen kunt doen??)

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:57

Vrijwilligerswerk? Er zijn veel plaatsen waar ze daar heel blij mee zijn en je kan zelf kijken wat bij je past en wat je leuk vindt.
Ook met de hoeveelheid die je doet.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:57

Ik verveel me ook dood..
Paar dagen geleden verhuisd naar een andere plek..
Verweg van al mijn vrienden, enige wat ik doe op een dag is:
tv kijken, op een stoel zitten (bank is nog niet binnen), telefoon, laptop, uurtje bij mijn paard, 30 minuten fietsen.

En dat was het ...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:03

Ik verveel me nooit! Zat te doen en leuks te doen.

Kan me uren vermaken met een heel goed en interessant boek of tijdschrift te lezen en of lekker met de iphone spelletjes te doen, films kijken, paard verzorgen.

Lekker naar het strand en bij niet erg warme dagen lekker er de omgeving verkennen per fiets, ga lekker naar de dierentuinen, rondvaarten doen en noem maar op.

En of ga lekker winkelen bij een leuke grote winkelcentrum elders, ga lekker uitgebreid koken.

En ga lekker langs bij de vrienden/ buren/ ouders/ familie en noem maar op.

Echt dan vind ik het heerlijk om niks te moeten en niks te hoeven en lekker te gaan doen wat je wilt gaan doen.............

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:18

Vrijwilligerswerk hoeft niet per se met kinderen of ouderen of gehandicapten te zijn. Er is misschien wel een site van de plaatselijke organisatie voor vrijwilligerswerk, ik zou als ik jou was gewoon eens kijken wat ze allemaal hebben. Dit is vaak namelijk erg variërend.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:26

Qua dazen kan je het beste bij zonsopgang al in het bos zijn. Neem naast hond dan ook meteen pony lekker mee. Zeker met de voorspelde temperaturen van de komende dagen is het anders echt niet leuk om wat dan ook te willen doen.

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:28

Loomen ;)
Nee zonder gekheid, zijn er geen meubels of muren die een likje verf verdienen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:33

Wat jammer dat jullie allemaal zo ver weg wonen...ik kan hier nog heel veel helpende handen gebruiken anders .... :D :+

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 20:34

Ik ben vorig jaar verhuisd en de enige muur waar nog wat mee moest gebeuren is vorige week gedaan. De dazen hier zijn echt niet grappig, ik ga meestal rond 10 uur 's avonds een lang rondje hardlopen en zelfs dan wordt ik gestoken. In de bossen is het nog erger. Heb jaren lang in de zomers ponykamp gedraaid en het maakt niet uit hoelaat je gaat want zelfs als we met een tropenrooster reden ( 7 uur 's morgens op je paard geeuwww ) dan werd je nog lek geprikt. Mijn pony staat lekker op de wei pony te zijn en die poets ik heel af en toe, ze is aan het leren meelopen in de bak e.d en ze staat vlak langs een weg waar ik niet met haar alleen wil wandelen op deze leeftijd. Daar heeft iedereen weer een andere mening over natuurlijk, maar wij zitten nog in de tutten en over het erf dingen bekijken fase ;)

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:43

Dat sommige hier , scholieren, zich vervelen snap ik echt niet...nooit gehoord van een zomerbaantje?

en voor de andere...ik heb nog wel plaats voor iemand hier om mn paarden en de tuin te verzorgen tegen kost en inwoning :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:45

Kun je niet bij het uitzendbureau langswippen of ze een paar weekjes werk voor je hebben? Vakantiehuisjes schoonmaken of zo?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:46

O heel herkenbaar, ik vind 2 week vakantie leuk maar daarna is het ook klaar :') ik werk liever, gewoon een fijn ritme etc. Zelfs in mijn vakantie van 2 week vakantie wil ik nog minimaal 1 dag vrijwilligerswerk doen. En ik ga ook trouwen in mijn vakantie, dus drukke vakantie haha.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:46

Zo herkenbaar. Ik werk nu wel maar ben net klaar met mijn studie. Ik weet gewoon niet wat ik op mijn vrije dagen moet doen naast mijn vaste dingetjes. Ik loop tegen de muren omhoog en vul mijn dagen met doelloos zijn.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:47

Heb je geen hobby om je lekker mee bezig te houden??
Ik was ook bang om in een heel diep gat te vallen na het verlies van mijn baan.
Maar ik heb het nu zo druk met mijn hobby dat een baan juist wat rust zou geven :')
Is er niet iets wat in je op komt om je lekker in te storten die 6 weekjes?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:48

missje schreef:
Dat sommige hier , scholieren, zich vervelen snap ik echt niet...nooit gehoord van een zomerbaantje?

Sorry, ik voel me even aangesproken :P Ik ben al sinds begin 2014 opzoek naar werk. Maar ik kan letterlijk niks vinden. Zelfs het uitzendbureau had niks voor mij.. Hoe graag ik ook wil, er is gewoon niks waar ze mij aannemen.

1 voordeel van je vervelen: De vakantie duurt lang :))

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:53

Neem contact op met het lokale uitzend bureau.
Ik heb vakantie werk gedaan in de keuken van het ziekenhuis. (Paar uurtjes per dag.)
En ik heb vakantie werk gedaan op een Laboratorium. (36 uur p.w.)
Je hoeft geen oma's te wassen of ramen te lappen! Er zijn genoeg baantjes buiten de zorg.
En een extra zakcentje is altijd leuk. Voor je het weet is je poon 4 en moet/wil je van alles hebben!