Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Robin schreef:Toch, 1 september is weer mijn eerste werkdag. Nu vertelde iemand mij dat ik dan eigenlijk 'automatisch' al instem met mijn toegestuurde nieuwe contract als ik die dag kom werken. Klopt dat?
Anoeska27 schreef:Robin schreef:Toch, 1 september is weer mijn eerste werkdag. Nu vertelde iemand mij dat ik dan eigenlijk 'automatisch' al instem met mijn toegestuurde nieuwe contract als ik die dag kom werken. Klopt dat?
Nee, dit is niet waar. Als je niets tekent en 1 september wel gaat werken, dan werk je onder dezelfde voorwaarden als je oude contract. Dat wordt dan automatisch met dezelfde termijn verlengd.
ikke schreef:Ehm, wacht even, dat geldt als de werkgever vergeet om voor die tijd een nieuw contract op te stellen. DAT heeft de werkgever echter wel gedaan en daarmee ligt dit zeer waarschijnlijk toch iets genuanceerder dan wat je hier schetst.
Anoeska27 schreef:ikke schreef:Ehm, wacht even, dat geldt als de werkgever vergeet om voor die tijd een nieuw contract op te stellen. DAT heeft de werkgever echter wel gedaan en daarmee ligt dit zeer waarschijnlijk toch iets genuanceerder dan wat je hier schetst.
Nee hoor, voor het kantongerecht zal je altijd in het gelijk worden gesteld. Want de werkgever is er verantwoordelijk voor dat er op tijd een nieuw contract wordt getekend. Anders moet hij per 1/9 de toegang ontzeggen en ts niet aan het werk laten gaan.

Wieldop schreef:Je kan niet zomaar dingen schappen, zoals in bovenstaand bericht staat. Moet wel in overleg gaan. Daarnaast hoeft een concurrentiebeding niet altijd negatief te zijn. Je hebt hele redelijke concurrentiebedingen. Het is geen eenrichtingsverkeer, het is een samenwerking waarvoor een werkgever best wat terug mag verwachten, vind ik.
Als ik in jouw positie was, zou ik even bellen en aangeven met welke punten je het niet eens bent of uitleg vragen. Dan kun je beslissen of het een 'big deal' is en alvast ovb kan tekenen.