me maatje aan de drugs..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoellaLoves

me maatje aan de drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 14:32

ja waar moet ik beginnen..

ik ben er zo kapot van me beste maatje zit aan de drugs..
het leek eerst niet zo erg te zijn maar van XTC ging het naar speed van speed naar ketamine en van ketamine naar GHB.. het is net een luizenplaag die zich blijft uitzaaien tot erger..

ik ben voor ze neus helemaal in tranen uitgebroken hij beloofde me dat hij me niet meer pijn zou doen en zou stoppen.. Naja hij liet me vallen als de regen in de nacht , en dat beloven was meer hopen dat!
Naja ik kon het wel weer vergeten hij kwam namelijk de volgende dag weer aan die zooi gezeten :(

ik heb hem die avond naar mijn huis laten komen, waar ik weer in huilen uitbarstte en hem heb gezegd dat die de GHB moest gaan weggooien of ik zou t zelf wel eventjes opruimen.. met pijn en moeite gooide hij het eindelijk weg en ging hij op de bank zitten.. ik bood hem aan om met hem naar de dokter te gaan om hulp te zoeken! Maar toch twijfelt die :( ik zei dat die lekker op de bank mocht slapen van mij en ik zou wel voor hem zorgen maar nee meneer stond op ging weer weg. waarbij ik later een bericht kreeg van een van zijn maten dat hij out lag op de weg. |(

ik heb hem ge appt die dag daarna enja .. dan lees ik toch weer iets wat je hoopt geeft dat hij toch nog te redden valt !

Wie kan mij helpen? ik zit echt met me handen in het haar want ik zie me beste maatje gewoon kapot gaan !

bedankt als je het hele verhaal heb gelezen! geliefd de reacties zo vriendelijk mogenlijk houden..
danku

Qimm

Re: me maatje aan de drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:33

Ben bang dat je daar geen eer meer aan kunt behalen. Kies voor jezelf en laat hem los.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 14:39

ja klopt maar ik zit weer zo.. hij heeft zoveel voor mij gedaan ! hij bracht me overal naar toe was er altijd voor me als het niet lekker met mij ging , gaat vaak mee naar de paarden (ookal vind die er niks aan :o ) ik gooi dan zo veel in een keer weg.. dat is zo moeilijk om los te laten.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:39

Hulp zoeken, maar eerst dit; Hij kan alleen stoppen als hij dat écht écht zelf wil. Jij kan hem dus niet overhalen. Het is goed achter hem te blijven staan, maar laat je niet gek maken. Beloftes niet geloven, geen geld lenen dat soort dingen. Rot hoor.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 14:41

ja dat weet ik helaas ook ! en geld lenen doe ik zeker niet want ik ga hem niet in zijn drugs sponseren..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:41

Hoe hard het ook klinkt: hij houdt meer van de drugs dan van jou.

Zolang dat zo is kan je hem niet helpen. Hij moet zelf inzien dat hij fout bezig is en zichzelf kapot maakt. Pas dan zal hij hulp accepteren.

Tot die tijd? Grenzen stellen!
Bepaal goed voor jezelf waar de grens ligt, dat kan zijn als hij gebruikt (heeft) dan is hij bij jou niet welkom. Of als hij drugs bij zich heeft komt hij er niet in.
Tot als hij afgekickt is dan is hij pas weer welkom.

Maar pas ontzettend op dat je er zelf niet aan onderdoor gaat. Hij zal valse beloftes doen, je smeken hem te helpen en je vervolgens keihard laten vallen, voorliegen enz...

Ik weet dat niet iedere verslaafde hetzelfde is maar helaas is dat wel bijna altijd het geval tot iemand tot inkeer komt en zelf beseft dat het te ver gaat en er hulp nodig is.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:43

Kies voor jezelf en laat hem los. Maak hem duidelijk dat als hij clean is (en afgekickt) hij heel erg welkom is bij je maar dat je hem tot dan niet meer wil zien. Jij bent niet verantwoordelijk voor hem en als hij voor de drugs kiest dan is dat zijn keuze...

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:43

Het is duidelijk dat hij langzaam aan in en verslaving terecht komt. Ik weet niet hoe veel hij gebruikt, maar ik weet wel dat ghb geen geestelijke maar een lichamelijke verslaving is, stopt hij na veel gebruik is een hart aanval zeer waarschijnlijk.

Het beste kun je met hem proberen te blijven praten en laat hem dan contact opnemen met bijvoorbeeld Tactus en dan kan hij geholpen worden, eventueel kan hij zich ook laten opnemen. (iemand die ik ken heeft zich laatst laten opnemen, en wat een vooruitgang!)

Maar, vergeet dit niet. Een verslaafde reageert heel anders en er is een kans dat hij het niet wil. Helaas kun je dan niks en zul je hem zijn eigen fouten moeten laten maken. Alleen dan kan hij zijn ogen openen.

Heel veel sterkte met alles.
Laatst bijgewerkt door Iinge_ op 15-07-14 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:46

Waar zijn de ouders in dit verhaal? Of zijn jullie meerder jarig? In dat geval wordt het nog moeilijker om hem te helpen.
Helaas weet ik uit ervaring, dat iemand die niet geholpen wil worden, zich ook niet laat helpen.

Ik zou nog eens heel goed praten en als daar niets uitkomt, proberen afstand te nemen, je gaat hier zelf aan onderdoor, het is vechten tegen de bierkaai.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 14:50

hij apptee me gisteren ( ik noem hem ff M )

M : ik zag gister dat je ook echt afstandelijk deed, en dat raakte me ook wel. en als ik mezelf nu de vraag stel: wil je de ouwe vriendengroep en jou? of wil je iedereen die aan de G zit? dan kan ik niet eens een rede verzinnen waarom ik voor hun zou kiezen omdat ze zelfs kk irritand zijn voor de rest. maar zodra ik een doppie op heb is die hele gedachte nergens in me hoofd te bekennen..

( dus hij weet het wel dat die fout zit maar het dringt blijkbaar nog niet zo door dat die zelf hulp gaat zoeken ofso?)

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:51

Ga veel met hem praten, en zoek contact met dergelijke instanties die hem (mogelijk) kunnen helpen!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:51

Ten eerste heel veel sterkte :(:)

Ik denk dat je inderdaad het beste hem kan loslaten, hoe moeilijk dat ook is :(
Praat erover met je vrienden/familie om dit zelf ook te verwerken, ik heb het gelukkig nooit meegemaakt in mijn omgeving maar dit moet een beste impact op je maken.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 14:53

hij is 21 en zijn ouders ja .. die zijn er ook helemaal kapot van maar kunnen er niet veel aan doen hun proberen het hem ook zo veel mogenlijk duidelijk te maken waar die mee bezig is.. maar hij luisterd nog beter naar mij dan naar ze ouders :(

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:54

JoellaLoves schreef:
hij apptee me gisteren ( ik noem hem ff M )

M : ik zag gister dat je ook echt afstandelijk deed, en dat raakte me ook wel. en als ik mezelf nu de vraag stel: wil je de ouwe vriendengroep en jou? of wil je iedereen die aan de G zit? dan kan ik niet eens een rede verzinnen waarom ik voor hun zou kiezen omdat ze zelfs kk irritand zijn voor de rest. maar zodra ik een doppie op heb is die hele gedachte nergens in me hoofd te bekennen..

( dus hij weet het wel dat die fout zit maar het dringt blijkbaar nog niet zo door dat die zelf hulp gaat zoeken ofso?)

Hij weet inderdaad dat hij fout zit. De eerste stap is dat hij het zelf zal gaan inzien. Werk hier naartoe en blijf praten en probeer hem te steunen. Vanaf daar kun je verder zoeken naar instanties die hem kunnen helpen.
Maar laat jezelf er niet aan onderdoor gaan, jij zelf gaat voor.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:57

Pas was er hier nog een topic over en dat meisje luisterde niet het advies om hem los te laten. Uiteindelijk ging het van kwaad tot erger en heeft ze hem toch losgelaten. Dat is dan ook mijn advies. Kan het topic even zo snel niet zoeken aangezien ik op mobiel zit.

(Verder vind ik het trouwens ook geen porum om zijn bericht letterlijk te kopiëren met ziektes als scheldwoord.)

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 14:58

ja klopt .. er is mij ook verteld dat als alles en iedereen die van hem houd hem laat vallen meestal het helemaal niet meer te redden valt.. daarom durf ik hem niet los te laten!

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:58

Ik denk toch dat het belangrijk is om hem te steunen, en hem er toch steeds van te overtuigen dat hij fout zit en hem echt te laten inzien dat hij hulp moet zoeken en het zelf moet doen!

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 14:59

fourseasons schreef:
Pas was er hier nog een topic over en dat meisje luisterde niet het advies om hem los te laten. Uiteindelijk ging het van kwaad tot erger en heeft ze hem toch losgelaten. Dat is dan ook mijn advies. Kan het topic even zo snel niet zoeken aangezien ik op mobiel zit.

(Verder vind ik het trouwens ook geen porum om zijn bericht letterlijk te kopiëren met ziektes als scheldwoord.)

begrijp ik heb ik niet over na gedacht mijn fout!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:01

JoellaLoves schreef:
ja klopt .. er is mij ook verteld dat als alles en iedereen die van hem houd hem laat vallen meestal het helemaal niet meer te redden valt.. daarom durf ik hem niet los te laten!

Je kan hem ook voor de keuze stellen dat je geen contact meer met hem hebt totdat hij is afgekickt met professionele hulp. Daarna kun je weer contact zoeken maar geloof me, een vriend die aan de drugs zit ga je zelf aan onderdoor vroeg of laat. Het is een hele zware last die jij met je mee moet dragen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:02

Heel banketstaaf gezegd je kan hem alleen maar helpen als hij ook daadwerkelijk geholpen kan worden.
Hij moet er echt zelf mee willen stoppen!

Wilt hij er zelf niet voor de volle 100% mee stoppen? Tja kies dan voor je zelf!

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 15:05

fourseasons schreef:
JoellaLoves schreef:

Je kan hem ook voor de keuze stellen dat je geen contact meer met hem hebt totdat hij is afgekickt met professionele hulp. Daarna kun je weer contact zoeken maar geloof me, een vriend die aan de drugs zit ga je zelf aan onderdoor vroeg of laat. Het is een hele zware last die jij met je mee moet dragen.

ik ben het met je eens, ik ga nog met hem praten als hij naar mij toe komt plaats van ik naar hem.
en lijkt dit goed te gaan dan stel ik dit nog niet voor maar lijkt er geen beweging in te komen moet het helaas maar zo en die ik hem wel weer verschijnen mocht die ooit weer eens clean worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:07

Ik druk je op het hart om dit topic eens door te lezen. Dan zul je merken dat hem helpen en proberen hulp te zoeken niet zinvol is en dat de kans dat je hart gebroken wordt vrij groot is...
[MWS] Wat kan ik als laatste persoon nog doen?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:07

Zodra iemand verslaafd is aan harddrugs sluit voor mij een deur.
Helaas in de familie iemand die zwaar verslaafd is en die heeft een heleboel weggeroofd bij mijn familie, het ging van kwaad tot erger en heel veel mensen zijn hierdoor gekwetst, wij spreken hem ook nooit meer.
Uiteindelijk gaan de zwaar verslaafden zich alleen maar bezighouden met drugs en de snelste manier om aan hun drugs te komen. Dan ben jij slechts een pion.
Het klinkt heel hard, maar dit heeft de ervaring mij geleerd.
Zolang hij niet wilt stoppen met de harddrugs en niet naar hulp zoekt, doe je er verstandig aan het af te kappen, want geloof me, je wordt er de dupe van. Je moet hem zien als ontoerekeningsvatbaar momenteel.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:13

Helaas is 'G' één van de ergst verslavende drugs die er zijn.
Het is ook haast een epidemie dat veel mensen ineens een probleem hebben met G.

Zelfs na herhaaldelijk afkicken met professionele hulp vervallen de meesten toch weer in hun 'out gaan' patroon.
Verschrikkelijk om mensen in je omgeving zo achteruit te zien rennen en niks te kunnen doen.
Het klinkt vervelend,maar de enige die iets kan veranderen is hij zelf....

(volgens mij ken ik je,trouwens :) )

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:15

Hoi TS, je hebt pb. :(:)