Vriendje wordt niet geaccepteerd ,wat nu?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maestroox3

Vriendje wordt niet geaccepteerd ,wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 20:19

Hey bokkers,

ik weet niet of het zo'n goed idee is ,maar ik kan het eens proberen.
Sinds 14 februari (vandaag 5 maand) heb ik een relatie met 'n super lieve jongen.
Iemand dat me accepteert hoe ik ben, wat ik doe (waar ik het zelf ook moeilijk mee heb qua zelfvertrouwen). Enkel is er 1 probleem. Papa accepteert hem absoluut NIET.
Hij probeert ons dan ook zodanig uit elkaar te trekken.
Papa is van het principe dat 'iedereen' moet werken,ook op zondag. Papa zijn papa was ook zo,tot de dood toe.
Enkel zijn wij (mama,liefje & ik) van het 'normale' principe. Zondag rustdag & zaterdag relax dag.
Liefje werkt als elektrieker,papa garagist..2 totaal andere interesse's.
Omdat mijn liefje niet mee helpt in de garage want volgens hem(papa) zou iedereen zoals hij in de garage moeten werken van smorgens tot s'avonds.

Ik beschrijf even een situatie.

Gisteren gingen we met ons 4 op restaurant. Papa begint te eten terwijl niemand anders zijn eten heeft. Als Bart(mijn liefje) nog geen eten heeft zegt papa erop 'ik heb het mijn al' ..Hij houdt absoluut geen rekening met ons, zo onbeleefd. De saus vragen als bart er nog van aan het eten is ' hebt gij genoeg? ' HIJ WAS ER NOG VAN AAN HET ETEN |(
Als Bart wou gaan roken zei papa 'ik heb altijd gezegd dak gene roker in huis wil) terwijl mama zelf rookt.
Bart skate of gamed al eens graag. Papa reageert dat het voor klein kindjes is,terwijl Bart gewoon eens ontspanning wilt,zoals ik ga paardrijden, ieder zijn ding!

Papa kijkt hoeveel Bart eet, hoe hij eet & wat & hoeveel hij drinkt. Hij zit er LETTERLIJK op te kijken.
Erg vervelend,Bart voelt de spanning ook & we voelen ons beide er echt niet goed bij. Bart wil geen ruzie & houdt zich koest al ben ik er bijna zeker van dat het op 'n dag gaat 'uitfloepen'. Papa zei gisteren toen ik en mama het erover hadden dat hij eens ging uitvliegen en zeggen waarop het staat. Maar Bart doet écht niets verkeerd.

Hij rijdt zoveel met mij rond en als MAMA dan eens moet wegbrengen (terwijl ze er geen probleem mee heeft) dan begint papa weer te zagen..Hij probeert altijd op Bart te kappen,altijd negatief.
Papa is niet enkel tegen Bart zo,zelfs tegen ons.

Wij mogen niet gaan shoppen want dat is geld verspilling (we doen dat nu stiekem).
Mama werkt in ZIJN zaak én krijg GEEN loon.(daarom zoekt mama nu ander werk, ze is het zo beu)
En als ik vraag waarom ze er dan mee samen blijft ,ben IK de reden. Zolang ik het huis niet uitben,laat ze mij niet met hem alleen. Hij kan nogal agressief uit de hoek komen,als je niet doet wat hem vraagt.
Ik vind het zo erg want ze houdt het al 20 jaar vol met hem. Maar 'papa' voelt voor mij niet 'papa ' aan ^) Mama mocht geen kerst-sinterklaas cadeautjes kopen vroeger van hem.
Als ik dan een dagje niet naar de paarden ga ,dan dreigt hij al met verkopen en dat ik ze verwaarloos . Ik zou continue bij de paarden moeten zitten, geen vrienden hebben etc.
Mama vind het er ook echt overgaan maar veel hebben we er niet op te zeggen. %)

Ik weet niet of jullie het snappen maar ik heb het proberen uit te leggen.
Vragen mogen altijd, ook in pb.
Ik voel me er slecht over, ook ipv Bart want met zijn ouders kom ik super goed overeen.
Heeft iemand ervaring ,waarbij 1 ouder het niet oké vond dat je een vriendje hebt/had? :(
Ik laat mijn relatie niet stuk gaan door 1 iemand die het niet accepteert.

Appelflapje

Re: Vriendje wordt niet geaccepteerd ,wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:27

HK > LZP

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:34

Weet je meid... je bent 18 .. je vader gedraagt zich niet alleen tegen je vriendje als een zak, maar ook tegen je moeder en tegen jou.
Verkoop je paarden, ga op jezelf wonen... en je eigen leven beginnen... en kom 1x in de maand op visite bij pa... en heb medelijden met een man die iedereen van zich afstoot.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:35

Hoe oud ben je? Is het geen mogelijkheid om lekker bij je vriend thuis te gaan zitten en hem niet meer mee te nemen naar jouw vader? Hij lijkt me moeilijk om mee te leven, nors en zijn wil is wet. Ik zou lekker elders plezier maken.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:41

Is het heel raar dat ik me afvraag waarom je moeder nog steeds met zo'n zak samen woont?
Als ze jullie al niet alleen durft te laten wordt het toch hoogtijd dat ze jullie spullen pakt en je vader laat voor wat het is..

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 21:51

Zoals iemand hier al zei : ben 18 jaar,vriendje wordt 23.Hij werkt, ik ga nog naar school.
We hebben er ook al aangedacht maar om echt samen te wonen vind ik zelf het wat vroeg,ook financieel.
Ik kan gerust naar hem gaan, maar ik wil niet van zijn ouders gaan afhangen en mijn mama hier alleen laten.
Sinds ik een vriendje heb, is men band met haar veeeeeeel beter geworden.
Bart zegt zelf dat mijn vader een 'hurk' is, een ambetante vent dus.
Ik weet niet hoedat zo'n mensen zo kunnen zijn,zijn zus is minstens even erg. Mijn mama continue slecht maken terwijl ze hele dagen rondrijdt met HUN moeder, wat een vervelend mens (niet omdat ze oud is ,gewoon omdat ze zo hard op papa lijkt) Als je niets doet ,ben je niet welkom. Zegt dat mens ook letterlijk tegen je(heeft dus ook geen vrienden meer !! )

Soms vind ik het erg als hij alleen aan tafel zit thuis,maar dan denk ik aan wat hij ons allemaal aandoet.
Hij zegt tegen mij vaak' had ik maar in de vuilbak geschoten' . Sorry dat auto's mij niet interesseren..
Ik help zijn site vernieuwen en daar krijg ik dan iets voor van MAMA want voor papa doe ik het niet. Telkens als hij mij ziet of mama, begint hij al te zagen . Gerust leven doen we niet.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:53

Zit je vader met zichzelf in de knoei? Lichamelijk? Geestelijk?

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 21:55

Hij koopt zonder dat hij geld heeft, hij moet lenen en kan niet terug betalen..
Telkens als hij ietsje verkoopt, koopt hij iets nieuw ipv rekeningen te betalen.
Kan gerust zijn, mama wijst hem er veel op maar luisteren doet ie niet.
Hij kan NIKS qua huishouden, ruimt niet eens mee de tafel af,kan geen kleren wassen,kuisen,koken..helemaal niks!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:56

Je hoeft je vriend toch niet meer naar huis te nemen, daar kies je zelf voor.
Lekker naar hem gaan voortaan en hem niet meer bij jou thuis laten komen. Is het meteen klaar.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:57

Volgens mij is niet je vriend het probleem, maar je vader. Wat een rare situatie zoals je hem beschrijft, en wat naar voor jou dat jij en je moeder er zo de dupe van zijn. Ik zou inderdaad ook zeggen; probeer daar weg te gaan. Mocht je dat geen mogelijkheid vinden omdat je je moeder niet in de steek wilt laten, kijk dan eens wat je moeder ervan vind om sámen weg te gaan. Eventueel met begeleiding daarin, blijkbaar is je vader totaal niet op de hoogte van hoeveel pijn het jullie doet. Bespreek het in ieder geval met je moeder, als je daar wel goed mee kan praten.

*edit: zie nu je update, maar meid, écht; dit is geen gezonde situatie. Mag ieder voor zichzelf beslissen wat je ermee doet, maar ik denk dat ik het niet lang (meer) vol zou houden als ik in zo'n situatie zou zitten. :(:)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:58

Samenwonen lijkt me ook niet de oplossing, een kamer zoeken en op jezelf gaan zeker wel! Los komen van thuis, bedenken wat je zelf wil, voor jezelf leren zorgen. En dan kun je altijd nog eens beslissen om samen te wonen.
Maar je vader ga je niet kunnen veranderen.

Overigens, als je moeder blijft omdat ze jou niet bij je vader wil laten, dan kan ze toch gaan met jou samen? Je bent 18, er zal geen rechter zijn die gaat bepalen waar jij moet wonen hoor.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:59

Aaaah jeetje meid wat ongelooflijk k*t :=

Ik heb niet hetzelfde meegemaakt, maar ook een vader die me het leven zuur heeft gemaakt. Ik zou maar kijken of je niet bij hem weg kan. Desnoods wachten tot je moeder een vaste job heeft en samen met haar eruit trekken. Of op z'n minst hiermee dreigen, misschien opent dat je vader z'n ogen al.

Alleen leven met je moeder is heel 'hard', financiëel gezien. En dat zeg ik uit ervaring. Ik heb er mijn paarden voor moeten opgeven en we moeten nu iedere cent vijf keer omdraaien voor we hem uitgeven. Maar ik ben op z'n minst wel tevreden met mijn gezinsleven nu, en dat is onbetaalbaar ;)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:01

kinderachtig en ouderwets.
Ik zou je niks van je vader aantrekken.
En ik zou je vriend voortaan niet meer mee naar huis nemen.

Daarnaast kan je moeder jou gewoon meenemen als je het huis uitgaat, ik vermoed dat ze een scheiding gewoon niet aandurft op dit moment.
Dat houdt niet in dat jij niks kan.
Als je niet wilt samenwonen, wat ik heel goed snap, kan je misschien wel op kamers?

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:01

Mensen zeggen ' wees blij met je ouders want sommige hebben er geen meer' nuja ik wens al die mensen hun ouders terug & ik wens mijn 'vader' weg. Het enigste wat hij doet is op de wei rondrijden, af en toe piste slepen, bezig houden met weide omheining te veranderen,oude tractors kopen & op te knappen. Maaar owé als het niet naar zijn zin is!

Ja mama zoekt nu naar een job, zodra ze wat geld heeft trekt ze er vandoor én ik ga mee.
Ik lig er echt wakker van, van deze situatie en dat mijn ALLEREERSTE VRIENDJE EVER het dupe er van is.
Hij werkt het nog eens extra op hem uit.

Kan iemand nu snappen dat ik in een beginnende depressie zit? Mijn paarden & mijn vriendje & mama houden mij er bovenop..

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:02

Ik denk dat je flink wat knopen door moet gaan hakken. Dat is nu even moeilijk maar ik denk dat je heel erg opgelucht bent als je niet meer bij hem woont.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:03

Ik dacht dat ik de enigste was ,die hem ouderwets vindt.
Ook als ik uitga , moest het van hem afhangen zou ik om 1 u terug thuis zijn maar mama gaat erop in en zegt dan dat ze om 1 u pas beginnen ;-) leven mijn lieve mama <3

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:04

Als ik bij andere ben ,ben ik gans anders.
Ik lach, ik doe alles met veel plezier terwijl ik thuis droevig wees en in niets zin heb.
Erg bedankt allemaal !

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:05

je pa wil het beste voor je en is gewoon een ouderwets type.
kun je het niet afdoen met een grapje en niet zo zwaar aan zn woorden tillen?

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:07

Ik probeer het,maar hij lacht niet. Heel droog type.
Hij lacht altijd met zijn eigen grapjes,die niet grappig zijn . Hij maakt mama zwart bij klanten,terwijl hij in fout is.ZOOOOO verschrikkelijk. Mama laat haar niet doen , maar goed ook

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:09

gewoon een ouderwetse zak dus (sorry het is wel je vader, maar een ander woord kan ik even niet verzinnen)
kop op, je hebt een leuke vriend. focus je lekker daar op.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:11

Het ding is dat ik niet kan genieten..
Als bart naar mij komt, we eten samen dan komt papa er express bijzitten om hem in't oog te houden!! O:)
Toch niet normaal? Lijkt hem interesse te tonen in Bart om er daarna over te gaan roddelen én zo'n gezichtsuitdrukkingen te geven. verschrikkelijk :(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:12

Is je vader trouwens degene die jouw (6???) paarden betaalt?
Dan snap ik dat hij ook op zondag werkt ja.

Maestroox3 schreef:
Als bart naar mij komt, we eten samen dan komt papa er express bijzitten om hem in't oog te houden!! O:)
Toch niet normaal? Lijkt hem interesse te tonen in Bart om er daarna over te gaan roddelen én zo'n gezichtsuitdrukkingen te geven. verschrikkelijk :(

Dat doen vaders als hun dochter voor het eerst een vriendje krijgt ;)
Hoort erbij, ze houden hun dochter graag angstvallig veilig en in de gaten.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:12

Je kan je zelf nu wel heel zielig vinden... en de situatie is ook niet prettig... maar je vader ga je niet veranderen... hij doet zo en hij zal (waarschijnlijk) zijn hele leven zo blijven doen... er komt niet opeens een dag dat hij vrolijk en vriendelijk gaat doen tegen je vriend, (of tegen andere mensen)
Het enige waar je wat aan kan doen is... hoe je ermee omgaat. Bespreek het met je moeder... ga als het echt teveel is zorgen dat je ergens anders bent.. dat je je eigen leven op poten zet (waar je waarschijnlijk wel offers voor moet doen bijv. je paarden)
Maar alleen maar negatief denken over je vader en zelfmedelijden hebben... daar word jij niet beter van. Laat je vader er niet voor zorgen dat je je plezier verliest (en dan misschien ook wel zo'n nors, vervelend persoon)

Snap niet dat je Bart uberhaupt nog mee naar je huis neemt als je vader zich zo gedraagt... en jij dat zo vervelend vindt... waarom zet je jezelf in die situatie?
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 14-07-14 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:14

Goof schreef:
Is je vader trouwens degene die jouw (6???) paarden betaalt?
Dan snap ik dat hij ook op zondag werkt ja.

Maestroox3 schreef:

Dat doen vaders als hun dochter voor het eerst een vriendje krijgt ;)
Hoort erbij, ze houden hun dochter graag angstvallig veilig en in de gaten.

Nee, heb ze zelf betaald maar de stal doet mama nog (gelukkig staan we op 'n weide met stallen op) dus valt niet zoooo duur uit.
Pak 300 euro per maand voor de paarden, 150 euro / jaar voor de pony's.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:15

Van mij mag papa gerust werken,maar daarom moeten wij ook niet beginnen werken..:(