Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 18:37

Soms betrap ik mezelf erop dat ik weleens typisch vrouwen onredelijk ben. Soms is dat irritant, soms kan ik er wel om lachen :D .

Ik vind mezelf communicatief best wel oké en vind ook dat ik verstandig genoeg ben om, als er iets is, dit gewoon op een normale en redelijke manier bespreekbaar te maken. Het overgrote deel van de tijd, als er conflicten zijn met mij en vrienden, dan komen we er altijd wel uit, door gewoon goed te communiceren en door zo logisch en redelijk mogelijk te denken. Ik weet dit en ik weet dat het werkt

Dan toch... Toch val ik weleens in die valkuil van het vrouwen denken... Dat ik mijn armen over elkaar heen sla en de andere kant uit kijk en zeg "Praat niet met me!" "Raak me niet aan!" terwijl ik op dat moment eigenlijk wil dat ze naast me gaan zitten, wel met me praten en me een knuffel geven.

Of dingen zoals dit...

Hij "Ik ga naar de stad, vind je toch niet erg toch?"
Ik "Nee hoor, ga maar."

En dan gaat hij, terwijl ik van binnen chagrijnig ben dat hij is gegaan... Als hij terug is ben ik geïrriteerd.

Hij "Maar ik mocht toch?"
Ik "Ja, maar je had uit jezelf moeten denken dat je beter kon blijven."

Aaah, om gek van te worden! -O-

Hij "Alles wel goed?"
Ik "Ja, het is prima."
Hij "Ow oké, nou ik ga dan, doei."
Ik -:(-

Er word mij weleens gevraagd, waarom ik me dan zo gedraag, terwijl ik het andere wil.. Dat ze toch echt niet kunnen gedachtelezen en dat als ik iets wil van hun (met hun bedoel ik mannelijke vrienden en/of relaties die ik heb gehad), ik het gewoon moet zeggen... Maar soms wil ik gewoon dat ze uit zichzelf iets door hebben en iets doen etc... Dat vind ik... Logisch. :+ .

Vrouwen O:)

Laatst had een stel die ik ken ruzie op straat. Ze is toen kwaad bij hem weg gelopen. Hij is verder gegaan met uitgaan. Ik ben met beide bevriend en heb toen met beide gepraat. Zij was kwaad dat hij niet achter haar is aan gegaan, wat ik ook kan begrijpen, want dat is hoe ik ook denk, dat is wat ik ook, in mijn vrouwen logica, zou verwachten dat mijn relatie zou doen... En ik zou ook best pissig zijn als hij dat niet deed. Echter hij begreep niet waarom ze achteraf nog kwader was dat hij gewoon is uit gegaan. Hij dacht, ze loopt weg, oké prima, dan wil ze alleen worden gelaten en dus doe ik dat.. Zijn kant is heel logisch, die van de vrouw ietwat minder... Maar ik begrijp wel haar uitgangspunt, want ik kan soms ook op die manier denken... Ik besef me ook dat het onredelijk is. Jij loopt weg, dus dan wil je weg toch? Als je verder met hem wilt praten, dan moet je gewoon blijven. Dat is het logische. Dat is redelijk.. Toch is dat niet altijd wat we doen.

Vrouwenlogica maakt het leven een stuk lastiger... Ondanks dat ik mij heel erg bewust van deze dingetjes ben, soms val ik toch in die emotionele valkuil.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie valt ook wel eens prooi aan dit soort dingen :+ En wie kan mij nou eens uitleggen waarom we ons in hemelsnaam zo gedragen? En wie heeft eigenlijk helemaal niet van deze dingen? Wie is er te rationeel voor vrouwen logica? :P

nine1987

Re: Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:39

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bekend.. Ik ben er ook een ster in hoor.. Ik kan me daarom ook behoorlijk storen aan mezelf.. :P

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:41

Haha ik ben een stiekeme kerel en erger me suf aan dat passief agressieve gedoe! Gelukkig mijn kerel ook :-)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 18:48

Ik vind het ook schijt irritant soms. Als ik mezelf er op betrap dan doe ik er ook meteen wat aan... Maar soms zit ik zo in mijn emotie dat ik het niet helemaal door heb.

Ik ben gewoon een emotioneel persoon, die soms moeite heeft om emoties te 'ordenen'.

Dat is gelukkig wel veranderd in de laatste twee jaar.

Ik heb namelijk een goede vriend die heel rationeel is. We zien elkaar elke dag. Maar zijn dus twee grote uitersten qua hoe we met dingen omgaan. Dat is soms best lastig, maar we leren wel van elkaar. Ik heb nu dus geleerd om als er iets is niet meer te zeggen dat alles goed is en maar te hopen dat hij ziet dat het niet goed is (wat hij toch niet ziet) en dan later alles eruit te gooien en hem te verwijten... Als het niet goed is, zeg ik dat (bijna altijd) meteen. Hij heeft meer geleerd om dingen met mij te delen en meer over dingen te praten. Daar zag hij de meerwaarde nooit van. Maar net zoals dat hij mijn gedachten niet kan lezen, kan ik dat van hem ook niet. Ik heb in principe zijn eigen argument tegen hem gebruikt haha :P. Maar hij zegt nu meer wat hij voelt en hij merkt dat hij dat ook wel fijn vind. We ontmoeten elkaar een beetje in het midden.

Het lukt niet altijd. Dat is ook een stukje karakter en vrouw eigen.. Maar ik ben wel blij dat ik wat meer inzicht heb gekregen in mijn soms toch wel onredelijke gedrag en hij wat meer inzicht in dat hij best wel een gesloten persoon kan zijn.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:52

Heeeeeel herkenbaar! Maar mannen kunnen ook domme vragen stellen hoor. :') Of maar blijven doorvragen..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:55

Ik herken dit totaal niet :') wel bij andere vrouwen overigens, maar ik snap dan nooit waarom ze niet gewoon zeggen wat ze willen := ik zeg altijd precies wat ik wil, lekker duidelijk :Y)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:56

ooooooooooo wat heerlijk bekend _O-

Lekker dramatisch doen :P

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:57

Ik herken dit ook :o volgens mij komt het meer voor bij vrouwen die zich emotioneel moeilijk kunnen uiten.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:59

Haha zeer herkenbaar. Mijn vriend denkt nu regelmatig uit voorhand dat er iets is, terwijl er (meestal) echt niets is :'). Hij vraagt dan voor de zekerheid wat er is, voor het geval dat.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:00

Gatver ja ik heb soms oom mijn buien.
Maar ook vooral dat ik geïrriteerd ben en zelf gewoon mijn eigen logica niet snap waarom ik dat eigenlijk ben. :=

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:02

Heel herkenbaar. Ik erger me aan mezelf, maar op het moment zelf kan ik er niets aan doen...

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:02

Dit klinkt veel te bekend :o En om eerlijk te zijn, ik loop er net zo tegenaan als jij. Vooral in mijn relatie. Bij vrienden of algemene contacten is het meestal geen probleem, maar mijn vriend maak ik het soms toch wel erg lastig. Ik heb het linkje naar dit topic naar hem doorgestuurd en hij vond het geniaal geschreven :') Vooral zeggen dat er niks is, wel moeilijk/verdrietig lopen doen en dan maar hopen dat hij het opmerkt. Om vervolgens afstandelijk te gaan doen als hij toenadering zoekt. Oh, wat ben ik toch lastig |o

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:03

Tegen mijn partner ben ik wel open en eerlijk.
Zeg ik het wel als iets dwars zit.

Vrouwen onderling gaat heel veel non verbale communicatie mee gemoeid.
Best heel irritant. Spreek het uit.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:05

Ik dacht dat ik de enige was :P

Het is erg vervelend.
De laatste tijd probeer ik het maar te vermijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:06

Ik herken dit wel een beetje als man zijnde. :=

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:06

Jaaaaaa, heel herkenbaar! Ik irriteer me op zo'n moment ook ontzettend aan mezelf en toch lukt het dan niet om te stoppen... soms ben ik gewoon een beetje een drama Queen ;))

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 19:16

ArankaM schreef:
Haha zeer herkenbaar. Mijn vriend denkt nu regelmatig uit voorhand dat er iets is, terwijl er (meestal) echt niets is :'). Hij vraagt dan voor de zekerheid wat er is, voor het geval dat.

Haha, dat heb ik ook weleens gehad inderdaad, dat door dit gedrag één blik al werd opgevat als dat er iets is. Bij een ex van mij hoefde ik maar chagrijnig te kijken en hij stond naast me "Is er iets???"

"Eh nee..." Ik keek dan even net moeilijk door de zon ofzo haha. Maar hij dacht, beter voorkomen dan genezen :')

@ Paisano: Het is soms heel erg lastig. Normaal heb ik het ook niet in vriendschap, maar doordat deze vriendschap erg hecht is, loop ik er net zo tegenaan als in mijn relaties. Gelukkig is het allemaal wel bespreekbaar en lost het zich daardoor wel op.. En heb ik er ook wel veel van geleerd. Maar het blijft een heikel punt. Het is vooral irritant voor de persoon aan de andere kant die constant verschillende signalen ontvangt. Hoe ze er ook op reageren, het is bijna nooit goed... Want soms als ik zeg "Ik wil alleen zijn." Meen ik dat ook echt, terwijl ik andere keren, als ik hetzelfde zeg, absoluut niet alleen wil zijn... Ja, probeer dan maar eens het juiste te doen.. Onmogelijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:27

Ohhhhhh.....ik ben niet alleen *\o/*

Waarom niet zeggen wat er is.....dan hebben ze(mannen dus) soms het idee dat het nog wel onderhandelbaar is. Bovendien wil je je ook niet altijd "the party pooper" voelen en inderdaad dat ze nu effe zelf bedenken dat je nu zijn gezelschap even nodig hebt.

Stom.
"Ja"
Effectief?
"Nee natuurlijk niet" Mannen zijn tenslotte niet helderziend of heldervoelend.

Maar af en toe effe lekke passief agressief zijn.......hmmmmmmmm

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:28

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:29

Heel herkenbaar! Snap soms ook niet waarom ik het doe, maar het is toch echt zo.... Triest eigenlijk :P.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:34

Heel erg herkenbaar haha. Ik kan ook echt zo'n dramaqueen zijn.
Gelukkig heeft vriend meestal wel door wat ik nou bedoel en zorgt hij et voor dat dat onredelijke gedrag tot en minimum beperkt blijft.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:39

ElineS schreef:
@ Paisano: Het is soms heel erg lastig. Normaal heb ik het ook niet in vriendschap, maar doordat deze vriendschap erg hecht is, loop ik er net zo tegenaan als in mijn relaties. Gelukkig is het allemaal wel bespreekbaar en lost het zich daardoor wel op.. En heb ik er ook wel veel van geleerd. Maar het blijft een heikel punt. Het is vooral irritant voor de persoon aan de andere kant die constant verschillende signalen ontvangt. Hoe ze er ook op reageren, het is bijna nooit goed... Want soms als ik zeg "Ik wil alleen zijn." Meen ik dat ook echt, terwijl ik andere keren, als ik hetzelfde zeg, absoluut niet alleen wil zijn... Ja, probeer dan maar eens het juiste te doen.. Onmogelijk.

Ik snap precies wat je bedoeld. Bij ons is het (achteraf) ook allemaal bespreekbaar en het lost zich ook altijd wel op, maar het is wel iets wat terug komt. Het helpt zeker wel om erover te praten, maar ik merk dat ik op het moment dat ik in zo'n bui ben het toch lastig blijf vinden om er rustig naar te kijken. Dan zeg ik "er is niks" en word ik afstandelijk (terwijl ik vaak juist wél een knuffel zou willen). De afgelopen tijd is het vaak een wat eerlijker "ik zit niet zo lekker in mijn vel", maar inhoudelijk kun je daar natuurlijk ook niks mee. En dat laatste wat je noemt is voor de ander inderdaad verschrikkelijk. De ene keer wil ik alleen zijn om even tot rust te komen, de andere keer wil ik juist een knuffel. Maar dat zég ik niet, ik wil dan dat hij dat gewoon aanvoelt :o Ik voel me best wel een verschrikkelijke vriendin als ik er zo over nadenk :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:40

Zoooo herkenbaar...
Waarom ik het doe, geen idee, het gebeurd gewoon.
Soms wil ik zo graag gezelschap, dan ga ik mijn vriend negeren tot hij bij me komt, dan even boos reageren. Uiteindelijk heeft vriendlief het meestal door en gaat hij zo lief doen dat ik toch wel weer zwicht :')

Nevaya

Re: Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:47

Oh ja, dit komt me heel bekend voor in mijn vrouwen leven haha (en gelukkig ben ik niet alleen zie ik!) Vreselijk vind ik het, op het moment dat het gebeurd komt er ook vaak door mijn hoofd 'doe normaal, je bent nu écht onredelijk' op een of andere manier is er ergens dan nog een stemmetje die nogal overheersend is waardoor ik tóch lekker onredelijk blijf. Tot ergernis van mezelf en mijn vriend uiteraard. Hoe erger het wordt hoe meer ik me aan mezelf ga ergeren en daar wordt het juist nog erger van. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die er altijd wel doorheen kijkt :)

Vooral het, er is niks aan de hand, laat me met rust, ga weg... Terwijl ik dan stiekem wel een knuffel wil, komt me erg bekend voor :P Ben blij dat het niet zo vaak voorkomt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:49

Jaaaaaaaa, vreselijk! Ik ben een weldenkend en logisch mens, maar als ik me niet helemaal tof voel verander ik in een echte vrouw. Om gek van te worden!