geld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mjelle_G

geld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 18:22

Hoi! Ik heb een vraag of eigenlijk ben ik meer benieuwd naar jullie mening..

2 jaar geleden heb ik autorijlessen gehad. Doordat ik het heel erg druk met studie en werk had heeft dit ertoe geleid dat ikgestopt ben met lessen. Ik wilde dit later weer oppakken, maar heb dit tot nu toe nog niet gedaan.

Een half jaar geleden nam mijn rijinstructeur contact met mij op. Ik dacht dat hij zich af vroeg wanneer ik weer wilde lessen, maar nee. Hij zei dat ik hem nog geld voor rijlessen verschuldigd was, ik heb hem toen vertelt dat dit voor mij een onbekend gegeven was omdat ik meende dat ik alles had betaald. Ik heb hem toen gevraagd of hij de data van de lessen wilde opsturen zodat ik uit kon zoeken of ik dit wel of niet had betaald. Ik heb toen niks meer van hem gehoord.

Tot vandaag. Hij stuurde me een bericht via mijn broertje met de vraag of ik contact met hem wilde opnemen over de niet betaalde lessen. Ik heb hem een bericht gestuurd dat ik het vervelend vind dat hij dit via mijn broertje speelt , terwijl hij in het bezit is van mijn 06 nummer en dat net als een half jaar geleden ik graag de data en het daarbij verschuldigde lesgeld van hem zou willen horen.

nu komt mijn vraag.

Wat zouden jullie in zo'n geval doen?

Goof

Re: geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:24

Niks, wachten tot hij met de data van de lessen of ander bewijs van niet betalen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:24

Bellen en je laatste alinea tegen hem vertellen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:25

Laat hem maar bewijzen dat jij lessen hebt gehad die je niet betaald hebt. Anders kom je wel heel gemakkelijk van je geld af...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:25

Hoe heb je de lessen toentertijd betaald?
Had je een leskaart en/of pakket gekocht?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:26

Hem inderdaad bellen en aangeven dat je dan graag de data (en de daarbij behorende bedragen) doorgestuurd zou willen krijgen zodat je het zelf kan controleren.

Edit: en niet zomaar iets betalen voordat je er bewijs van hebt

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:28

Ik zal niets doen... Gewoon wachten tot je de date en het bedrag gegeven heeft, dit na checken en daarna betalen als dat nog nodig is!

Miss, kan je heb een berichtje doen, vragen of je voor een bepaalde datum(die jij beslist) de data en het bedrag mag hebben... Als je het na die datum niet hebt, betaal je het hem niet..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:29

Controleer zelf ook even hoeveel lessen je hebt gehad, als jij het niet meer weet dan kan hij van alles roepen en je kunt het niet weerleggen, verder gewoon afwachten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:32

Aloisia schreef:
Ik zal niets doen... Gewoon wachten tot je de date en het bedrag gegeven heeft, dit na checken en daarna betalen als dat nog nodig is!

Miss, kan je heb een berichtje doen, vragen of je voor een bepaalde datum(die jij beslist) de data en het bedrag mag hebben... Als je het na die datum niet hebt, betaal je het hem niet..

Deze snap ik niet, wellicht in de war met een ander topic?

Ik zou niks doen totdat je die datums op papier heb staan. Heb je ergens nog je rijkaart met afspraken staan? Dan kan je vergelijken of het klopt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:35

Even gekeken, maar de verjaringstermijn bij consumentenkoop is twee jaar. Als het inderdaad twee jaar geleden is geweest dat je voor het laatst gelest hebt en hij heeft in de tussentijd nooit meer op papier gezet dat je hem nog geld verschuldigd bent en waarvoor, dan is hij stomweg te laat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:39

Prrrr schreef:
Even gekeken, maar de verjaringstermijn bij consumentenkoop is twee jaar. Als het inderdaad twee jaar geleden is geweest dat je voor het laatst gelest hebt en hij heeft in de tussentijd nooit meer op papier gezet dat je hem nog geld verschuldigd bent en waarvoor, dan is hij stomweg te laat.

Hij heeft 1 1/2 jaar na de laatste les naar het geld gevraagd, dus het is daardoor gestuit.

Daarnaast geldt voor diensten wel 5 jaar en autorijles valt onder diensten.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:39

Ik hoop dat jij alle data op hebt geschreven dat je ook daadwerkelijk les hebt gehad en dat je daar afschriften van hebt? Heb ook zoiets meegemaakt. Ik was geslaagd en een uur later werd ik gebeld of ik voor 3 lessen nog even het geld over wilde maken. Heb alles na gekeken en ik had alles al betaald. Hem dit gemeld en toen was het 'oja, ik zie het'.. Beetje jammer, gezien alles daar strikt geregistreerd werd.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:43

Brainless schreef:
Hij heeft 1 1/2 jaar na de laatste les naar het geld gevraagd, dus het is daardoor gestuit.

Daarnaast geldt voor diensten wel 5 jaar en autorijles valt onder diensten.

Ah ja - consumentenkoop is beperkt tot roerende goederen, da's jammer. Overigens is het enkele vragen naar geld nog geen stuitingshandeling...

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 19:11

Bedankt voor de reacties! Ik heb hem nog ff een bericht gedaan dat ik graag deze week een mail van hem zou ontvangen met de data en het daarbij verschuldigde geld, dat ik dan zo snel mogelijk een reactie terug stuur.

Ik heb geen pakket maar losse lessen gedaan. Waarvan ik soms contant betaalde en soms overmaakte. De contant betaalde lessen tekende hij gelijk af op het kaartje. Het vervelende is dat dit al 2 jaar geleden is en ik het leskaartje niet meer kan vinden. Ik zal vanavond nog eens even hard op zoek. En dat ik van bank gewisseld ben en waarschijnlijk niet meer in mijn oude gegevens kan.

ik kreeg net een berichtje terug dat hij graag wilde dat ik netjes reageerde en anders het incassobureau in gaat schakelen.

inmiddels gaat het mij niet eens om het geld wat ik hem over moet maken, maar de manier waarop.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:45

Als hij zo vervelend is dan vertel je toch dat jij je door zijn agressieve manier van benaderen genoodzaakt bent om je rechtsbijstand in te schakelen. Of hij komt netjes met alle gegevens over de brug, moet niet zo moeilijk zijn als hij denkt geld van je te moeten hebben. Hoelang heb je gelest, hoeveel leskaarten heb je gekocht(zo uit je geheugen) dan moet je toch wel ongeveer na kunnen gaan hoeveel lessen je gehad hebt. Je oude bankgegevens zullen er nog wel moeten zijn, desnoods opvragen bij je vorige bank, mensen zijn verplicht de financiele administratie vijf jaar te bewaren. Geen oude maandafschriften meer liggen?? Of ergens op je pc opgeslagen??

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:47

Het kan ook nog zo zijn dat hij op het puntje staat van failliet gaan en nu probeert te halen wat er te halen valt, maar een simpel antwoord over de hoeveelheid lessen die er nog open staan kan hij blijkbaar al niet geven dus denk ik wel dat er een luchtje aan zit.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:48

Mjelle_G schreef:
ik kreeg net een berichtje terug dat hij graag wilde dat ik netjes reageerde en anders het incassobureau in gaat schakelen.

inmiddels gaat het mij niet eens om het geld wat ik hem over moet maken, maar de manier waarop.
vaag je reageert toch netjes... rare kerel zeg.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:56

Hier klopt duidelijk niks van. Niks betalen voorlopig hoor. Kun je niet proberen bij je oude bankgegevens te komen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:57

Aangezien hij een beetje vervelend begint te worden zou ik hem een email sturen en daarin aangeven dat je bereid bent eventuele achterstallige betalingen te voldoen, maar dat je bij jou weten helemaal bij bent en graag van hem een specificatie ontvangt.
Niets telefonisch of per sms regelen. Alles per email doen en als hij toch belt of smst in je email reactie daarnaar refereren.
En netjes blijven uiteraard.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:03

Inderdaad via de mail het doorpakken en wachten totdat hij met wat zinnigs komt.
Heel raar dat hij het via whatsapp doet zonder specificatie. Ook dat hij contact zoekt via je broertje klopt gewoon niet..
Die rijinstructeur klinkt niet echt betrouwbaar..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:08

Heb je rechtsbijstand?

Voor de zekerheid maar even navragen hoe en wat.
Stel hij gaat wel een incasso inschakelen....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:16

Zeker niet zwichten voor dreigementen van zijn kant. Het lijkt er idd op dat hij blijkbaar krap bij kas zit en overal nog probeert te rapen wat er te rapen valt. Idd zorgen dat alles wat jullie bespreken zwart op wit staat of bevestigd wordt en je informeren bij je rechtsbijstand.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 21:50

Het vervelende is dat ik bij de Frieslandbank zat en die nu is overgegaan naar de Rabobank. Ik zal morgen even bellen hoe ik bij mijn oude gegevens zou kunnen komen.

ik ben ondertussen wel informatie aan het inwinnen.

over informatie op zwart/wit. Zijn mailadres heb ik niet, daarom heb ik ervoor gekozen om hem te smsen en niet te bellen waarna hij terug appte. Deze heb ik opgeslagen op mijn telefoon als bewijs.

in totaal zou ik volgens hem 4 lessen niet hebben betaald, dit zou neerkomen op €120,-.

ik ben benieuwd of hij mij nog mailt met gegevens. Ik vind het vooral lastig omdat mijn broertje nog wel bij hem lest.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:29

Vind het raar dat het op deze manier moet. Als hij meent nog geld van jou te moeten krijgen, moet hij die gegevens voor zich hebben liggen. Hoe weet hij dit anders? En 2 jaar later nog zeuren en dan vooral op deze manier? Nee dat verdient geen prijs. Alles bewaren en opslaan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:51

Van een rijschoolhouder is toch via zijn bedrijfssite simpel een mailadres te achterhalen, bv een contactformulier. Gewoon via dat doen en, nog steeds, heel netjes vragen naar de rekeningen waaruit je achterstallige betaling blijkt, moet voor hem geen probleem zijn. Misschien heeft hij wel gelijk maar dan moet hij dat wel bewijzen.