Wat zijn de voordelen van single zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Wat zijn de voordelen van single zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 00:36

Ik ben "het" net weer (single dus :Y) ), ik voel me op z'n zachtst gezegd, gesloopt. Nou probeer ik uit wanhoop dingen te bedenken wat de voordelen zijn van een vrijgezel leven, maar ik kom niet verder dan dit:

- ik hoef me niet volgens een strikt regime te scheren.
:')

Feel-good-aanvullingen anyone? :D

Nayomie

Re: Wat zijn de voordelen van single zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:38

Geen verplichtingen, zelf doen wat je wilt :j

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:40

Je doet wat je wilt , gaat waar je wilt :D
Nooit geen geklaag dat je je rijbroek nog aan hebt. Je rokje in zijn ogen te kort ...

Of dat je met vrienden praat !

Geloof me soms mis ik die tijd :')

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:49

Geen commentaar meer op het feit dat je snachts snurkt, de dekens afpakt, of per ongeluk een klap geeft. Andersom net zo. Geen last meer van een snurker of je deken hoeven delen. :Y)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:52

Zelf bepalen waar je heen gaat en wanneer je weer terug gaat.

Geen rekening houden met allergieën / eten wat hij niet lust.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:53

Allereerst sterkte ts :(:)

Ik ben gek op mijn vriend, maar mis wel regelmatig de kleine vrijheden van het vrijzegellenbestaan (woon samen):
- afspreken met iemand op elk tijdstip waar ik zin in heb.
- eindeloos lang in mijn rijbroek rondlopen als ik thuis kom.
-net zolang bij paardlief blijven als ik wil, zonder je schuldig te voelen of te haasten omdat er iemand op je zit te wachten met eten.
- niet opruimen als ik daar geen zin in heb.
-enz enz enz.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:58

gewoon naar de paarden gaan zonder commentaar moet je nu alweer.
het bed helemaal voor jezelf hebben inc, dekens/kussen
niet meer naar je schoonouders hoeven
niet meer verplicht naar verjaardagen en blablabla van schoonfamilie

dit is het eerste wat me te boven komt.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 01:03

HA! hier ben ik op zich wel een expert in… Probeer mn vrienden altijd te overtuigen dat ze hun leven weg gooien maar helaas luisteren ze niet altijd

- Relaties duren vaak veel langer dan ze zouden moeten duren. Lang lang nadat het echt een positief aspect is in je leven gaat het door omdat je niet een directe reden ziet om het uit te maken. De routine went
- Je past je leven aan aan een ander in een relatie en levert daarmee vrijheid in.. Dat is het alleen waard als je daar 100% zeker over bent (naar mijn mening ten minste)
- Je deelt je romantische leven maar met 1 persoon, en raakt daarmee ook die vrijheid kwijt, die van het flirten etc. Als je niet eens potentieel een kandidaat bent zeg maar, dan verandert dat toch de manier dat jongens/mannen met je omgaan wat in sommige gevallen wel jammer kan zijn
- Heel je leven met een ander delen maakt je afhankelijk! Als hij dan weg valt ben je helemaal uit balans. De single is in evenwicht met zichzelf en dan is een ander een aanvulling ipv een noodzaak. (VEEL BETER)
- Goede vrienden kan je met iedereen zijn, relatie zitten verplichtingen en verwachtingen aan
- Het idee dat iemand onvoorwaardelijk van je houdt lijkt misschien romantisch maar is echt heel erg onnatuurlijk. Je hebt in je leven ook een dynamiek nodig om je scherp te houden… Sommige relaties werken juist in het tegen over gestelde. Je zoekt troost en comfort bij elkaar en komt dan in een soort sociaal isolement waar je tegen elkaar zegt dat het allemaal wel goed komt terwijl je juist de confrontatie aan moet gaan om jezelf je blijven verbeteren op elk aspect.
- Als je in een relatie zit is het heel erg makkelijk om je te gaan nestelen in gewoonte en gemak, om op de bank te blijven of een lekker avondje thuis. Maar wat je niet door hebt is dat je daarmee je sociale contacten steeds iets meer laat varen en je je leven daarmee steeds kleiner maakt tot op een punt dat het niet eens meer een keuze is
- Je verandert ontzettend in je leven… Je paden moeten maar net paralel lopen. Als single zie je wie er op dat moment naast je loopt ipv dat je allebei verkeerde afslagen neemt om maar samen ergen te eindigen in een bestemming waar je allebei ongelukkig van wordt.
- Alle tijd die je met je vriendje samen besteed kan je niet met je vrienden besteden. Een hele groep met mensen (je vrienden) lijkt mij een grotere kans hebben om je te voorzien aan al je sociale behoeftes dan 1 persoon die nooit al dat kan innemen. En dat combineren is natuurlijk een leuk idee maar werkt in de praktijk echt niet altijd :P

Als je nog meer nodig hebt geef maar een gil, dan type ik nog een A-4tje voor je

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 01:57

In de allereerste plaats, sterkte :(:) en ja, al voelt het vast nog niet zo, het kan best leuk zijn om single te zijn hoor!

Mja, moet je natuurlijk geen aparte katten hebben...
Mijn vorige kater snurkte en trok het dekbed weg. Als je daar wat van zei begon meneer te mopperen :') . Voordeel van een mopperige oude kater boven een partner is dat de kat weinig in te brengen heeft zodra je begint over wie het hoogst belastbare inkomen en dus het meeste recht op het bed heeft. :D

Inderdaad, de schoonfamilie. Zie dat bij mijn broertje, die treft 't gewoon nooit met zijn schoonloeders. Zó blij dat ik daar geen last van heb. En wat te denken van de afstandsbediening? Niemand die 'm afpakt of dat je verplicht dingen moet kijken die je helemaal niet wil zien, laat staan discussies over wat er gekeken wordt. Midden in de nacht rondspoken zonder dat er mensen lopen te klagen. En gewoon, dat je geen verantwoording hoeft af te leggen over wat je doet, hoe lang je het doet, wanneer je het doet, waarom je het doet en hoeveel het kost. De enige die er 'last' van heeft ben jezelf.

Schilder de muren in je huis roze, paars en geel, eet de rest van de maand lang brood omdat je die dure laarzen wilde hebben, haal een megadoos dvd's van je favoriete serie en kijk ze allemaal achter elkaar, koop die gekke knalrode gebloemde poef omdat je die zo leuk vindt, laat de afwas staan omdat bij paardlief zijn toch leuker is, haal dan gelijk een patatje in de kantine als avondeten en ga daarna mee met een paardendinnetje borrelen en omdat je er net eentje teveel hebt gehad gewoon blijven slapen.
Niet dat je dat nu allemaal perse moet doen, maar het kan, en zolang je geen mopperende rancuneuze katten hebt is er niemand die er moeilijk over doet.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 06:58

Toch ben ik heel blij met mijn vriendje, want al de voordelen genoemd bij het single zijn... die heb ik nog steeds gewoon en we wonen samen.

Enige misschien... de zak chips bij een film moeten delen (al is dat voor de weegschaal wel weer een stuk beter natuurlijk, haha).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:51

De vrijheid die je hebt. :)
Je kan doen en laten wat je zelf wilt. Gaan waarheen je wilt. Eten wat je zelf wilt. Een koekje nemen zonder dat iemand je aankijkt of je dat wel zou doen. Friet eten als jij dat wilt. Je hoeft geen rekening te houden met iemand. Je huis inrichten zoals jij dat wilt. Beestjes nemen als jij dat wilt. Spullen weggooien als jij dat wilt. Geen verplichte familiebezoeken meer. Niet meer meebetalen aan vriendenverjaardagen waar je geen zin in hebt. Geen verplichte gezellige uitjes. Je kan je eigen geld beheren en het uitgeven waar jij aan wilt. Niet meebetalen aan onzinnige hobby's. Je hoeft niet te koken als jij dat niet wilt, bord op schoot kan ook. Een keer brood met ei kan ook. Geen andere verplichte dingen waar jij geen zin hebt maar hij wel en je dan toch verplicht voelen om het gezellig te houden. Geen aanpassingen meer om de sfeer goed te houden, je kan lekker sago zijn als jij dat wilt. Geen angst meer om iets fout te doen. Gewoon de rust die je hebt.

Jeetje, moet ik nog verder gaan? :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:11

Heel blij met mijn vriend maar:

Je hoeft niet de hele avond discovery te kijken :o
-vind je eigen goud
-bouw je eigen aquarium
-bouw een volwassen boomhut
- knap een auto op

En daar ook alle herhalingen van -O-

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:21

friesam schreef:

-vind je eigen goud
-bouw je eigen aquarium
- knap een auto op

_/-\o_ Same here :')

Verder mis ik het ook om gewoon altijd te doen waar ik zin in heb zonder rekening te moeten houden met hem. Eten wat en wanneer ik wil en me niet schuldig voelen als ik geen tijd heb om op te ruimen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:23

Oh single zijn heerlijk!!!
Lekker luidkeels boeren zonder dat iemand er wat van zegt.
Op de plee met de deur open.
Elke dag pyama dag wanneer mogelijk.
Met je kop in je mobieltje zonder dat er 1 loopt te piepen.
Je eigen muziek heel hard kunnen zetten zonder dat iemand zich kapot ergerd eraan.
Met je pootjes op tafel, zak chips op schoot een ''wijvenfilm'' kijken.
En ga zo maar door, zou niets anders willen....
Al dat gemiep van die stomme mannen, tis toch nooit goed en een bedankje kan er ook nooit van af.
ipv ''wat fijn dat je me boterhammen hebt gesmeerd'' krijg je ''er zat te veel pindakaas op en ik houd niet van cervelaat''

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:23

Als ik zo lees wat de voordelen zijn, dan kun je die ook goed realiseren in een relatie. Tenminste ik kan gewoon zeggen dat ik zo vrij als wat ben.
Ik moet er niet aan denken om alleen te zijn....... Maar een releatie hebben waar vriendlief alles gaat bepalen hoe en wat. Dat gaat bij mij niet goed dan liever single.
Ik denk dat ik heel veel geluk heb gehad. Ohja, de schoonfamilie heb ik vorig jaar gelaten voor wat het is, rare en enge personen. En vriendlief vind dat helemaal goed. Zo kan het natuurlijk ook.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:28

Grootste voordeel vind ik toch wel dat je al die lompe familieverplichtingen kunt laten zitten. Verplicht daar tussen een stel sjagrijnen zitten met kerst enzo terwijl je het al zo druk hebt :=. Verplicht gezellig doen op moederdag en als je naar je eigen moeder wilt, een maand lang verwijten naar je hoofd krijgt :').

Verder zie ik hier ook veel dingen die ik ook gewoon deed in mn relatie, maar net zo lief zonder.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:29

Geen verplicht voetbal hoeven kijken terwijl je er zelf niks mee hebt :D

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:32

Niet meer iemand anders troep opruimen. Alleen nog maar je eigen sokken bij elkaar zoeken bij de schone was. Het avontuur opzoeken doordat je impulsief beslissingen kan nemen zonder rekening te houden met iemand anders. Vooral de vrijheid om te doen waar zelf zin in hebt zonder te overleggen is echt heel fijn.

Ik heb nu wel een relatie maar zowel mijn vriend als ik hadden daar in het begin echt flink moeite mee. We trokken allebei ons eigen plan en vergaten dan om elkaar op de hoogte te houden. Dat zorgt echt voor heel veel ergernissen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:41

jorika1986 schreef:
Al dat gemiep van die stomme mannen, tis toch nooit goed en een bedankje kan er ook nooit van af.
ipv ''wat fijn dat je me boterhammen hebt gesmeerd'' krijg je ''er zat te veel pindakaas op en ik houd niet van cervelaat''

:D :j _/-\o_

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:51

Allereerst sterkte :(:)
Ook al is het vaak beter dat een relatie beëindigd is blijft het toch een rotperiode waar je in het begin doorheen moet.

Mijn relatie ging in oktober uit en had er aan het begin veel moeite mee.
Maar nu vind ik het heerlijk zo en wil ik eigenlijk voorlopig geen relatie.

Dit vind ik de voordelen:
-Je hoeft geen rekening met de ander te houden.
-Tijd voor andere leuke dingen.
-Kleding dragen die ik leuk vind (mijn ex vond felgekleurde shirtjes kinderachtig).
-Eigen smaak inrichting.
-Niet meer hoeven strijden voor de eerste plaats (ex was een moederskindje).
-Geen remsporen meer in de wc :')

Zo zijn er nog wel meer :')

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:59

Sterkte TS ! :(:)

Wat een heerlijke reacties :Y)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:17

Sterkte TS!

Na anderhalf jaar was ook mijn relatie uit en ik dacht de wereld verging, ik voelde me zo kapot en zo rot.. kon om alles huilen en dacht echt dat ik nooit meer aan de man zou komen..

Enige wat ik kan bedenken is, je hoeft je nergens aan te verplichten... je kan doen en laten wat je wilt zonder dat je er iemand mee kwetst.. En je kan op jongens jacht...

Maar toch ben ik blij dat ik na 3 maanden weer een nieuwe jongen leerde kennen, want ik ben nog nooit zo verliefd geweest als nu.

Ik zou zeggen ga lekker erop uit met je vriendinnen en je leert vast en zeker weer een leuk spontaan persoon kennen waarmee de klik er misschien zo erg is dat jullie een stelletje worden
Succes!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:22

Haha lees hier het dragen van een rijbroek als ergernis voorbij komen. Ik mag hele dagen in rijbroek rondlopen hier :D Vonden jullie heren dan niet dat bepaalde rondingen mooi geaccentueerd werden? :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:24

Kahawa schreef:
Haha lees hier het dragen van een rijbroek als ergernis voorbij komen. Ik mag hele dagen in rijbroek rondlopen hier :D Vonden jullie heren dan niet dat bepaalde rondingen mooi geaccentueerd werden? :')

Hier ook!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:31

friesam schreef:

-vind je eigen goud
-bouw je eigen aquarium
- knap een auto op

Laat ik dat nou net mooi vinden en mijn vriend niet, hahaha.

Ben sindskort in mijn eerste 'relatie' en moet zeggen dat er niet veel veranderd is. Als hij weg wil, gaat ie maar lekker en als ik iets wil zal hij de laatste zijn die me tegenhoudt. Enige waar ik van baal is dat hij rookt, maar daar kan ik hem vast nog wel in ompraten *\o/*