een bewogen jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dipstaartje

een bewogen jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 21:34

Zo trots op mijn dochter.
We sluiten een seizoen af om nooit te vergeten.
Vorig jaar juli is mijn dochter op scouting kamp gegaan , tijdens dit kamp werd ik gebeld dat ze in het prikkeldraad was gevallen, resultaat 13 hechtingen. Maar ze wilde niet naar huis.
Stoere dame dus.
na een paar dagen ging het helaas toch ontsteken en zijn we haar op wezen halen.
antibiotica kuur gekregen en na 2 dagen was ze weer terug aan boord.

Nadat het nieuwe schooljaar was begonnen , kreeg ze na een zwemtraining van marleen veldhuis een blessure aan haar schouder, mocht ze een paar weken niet voluit zwemmen.

na een paar fysio behandelingen kreeg ze groen licht ze mocht weer zwemmen , kind zo blij de eerste training draait ze verkeerd met een keerpunt, zweepslag.
nooit geweten dat je dit tijdens het zwemmen kan oplopen.

Doorzetter als ze is na 3 weken ging ze met krukken naar het zwembad om te zwemmen , met krukken naar de bad rand lekker zwemmen en daarna met krukken weer het zwembad uit.

Dit genas heel snel , mede doordat ze heel sportief is en nog maar 12 jaar oud.

Ze heeft toen even een tijdje kunnen zwemmen, totdat ik op een maandag avond even niet thuis was en gebeld werd door de jongste dat shanti niet lekker geworden was.
Ik als een speer naar huis, kon ze niet meer normaal lopen , het leek wel of ze een beroerte gehad had,
ze zag alles dubbel, kon haar evenwicht niet bewaren en hing helemaal aan je om te kunnen lopen. Overleg gehad met huis artsen post en moesten het even aankijken.
Het even aangekeken en toen met haar de andere dag naar de huisdokter gegaan, die ons gelijk doorstuurde naar het ziekenhuis. Daar werd ze gelijk opgenomen, en hebben ze haar binnenste buiten gekeerd en bleek ze na alle waarschijnlijkheid een ontsteking aan haar evenwicht gehad te hebben.
na een week ziekenhuis kon ze gelukkig weer normaal lopen en mocht ze zachtjes aan weer alles gaan doen.

Dat deed ze dus ook, totdat ze tijdens een zwemwedstrijd enige weken laten totaal onderuit ging, ze kon echt niets meer, bleek die ontsteking terug gekomen te zijn.
dus terug naar het ziekenhuis , waar de boel toen al weer aardig afzwakte.

Ze heeft toen een week rustig aan moeten doen , even geen school en geen zwemmen.

Voor de kerst wilde ze echt naar de school kerstviering in de kerk, dus alles geregeld dat ik dichtbij kon parkeren en dat ze gelijk naar binnen mocht.

Tijdens de viering ging het achteruit met haar, we zijn naar huis gegaan en daar is ze op de bank gaan liggen, en gelijk in slaap gevallen, het beviel me van geen kant.
's nachts ging het helemaal mis en had ze geen controle meer over haar lichaam, en liet ze alles lopen.

Dus zondag ochtend naar de huisartsen post en daar werd ze weg gestuurd, ze was niet ziek genoeg en we moesten het nog even aankijken.

Daar was ik het niet mee eens en heb het ziekenhuis weer gebeld, en die hebben er toen voor gezorgd dat ze gelijk weer terug kon naar de hap.
daar aangekomen mocht ze gelijk naar binnen , en de arts die haar bloeddruk op ging meten schrok,
hij was zo erg gedaald dat het wel eens verkeerd kon af lopen , en ook haar hartslag was niet goed.

ze hebben haar gelijk in de rolstoel gezet en gelijk doorgereden naar de eerste hulp wat gelukkig naast elkaar zit.

Daar kwam een verpleegkundige gelijk naar ons toe en 2 kinderartsen, gelijk allerlei infusen werden er aangelegd.
ze had het toxischeshocksyndroom.
ze heeft een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen en toen mocht ik haar meenemen,ze moest wel een aantal keren terug komen om nog antibiotica te krijgen via een infuus.

gelukkig heeft ze het gered wat naar wat ik begreep loopt het niet altijd heel goed af.

in februari is ze nog paar weken heel ziek geweest van alle medicijnen die ze gehad heeft.

en een terug slag in haar fysieke gestel , ze heeft toch een flinke klap gehad door alles.

Nu na vandaag ben ik Trots op haar, ze is over naar de 2de klas van de havo zonder onvoldoendes.
ze heeft in totaal 8 weken gemist op school en dan toch zo goed presteren.

en vandaag heeft ze bewezen ook weer helemaal top te kunnen zwemmen
10 sec van haar 100 vlinder af gezwommen

https://www.youtube.com/watch?v=sY-VyznqoNk
ze zwemt het paarse badpak.

al met al een bewogen jaar, ik hoop dat we volgend seizoen/ school jaar gezond tegemoet kunnen zien

sorry voor het lange verhaal, maar wilde het even kwijt

Bonnyyyyyy

Re: een bewogen jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:41

Heel knap van je dochter! Mag je zeker trots op zijn

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:47

Wat zul jij super trots zijn op je dochter! <3 Wat een doorzettertje!

hopen dat dit haar topjaar word zonder zoveel problemen aan haar lichaam :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 21:50

Ben super trots op haar, volgende week zondag wordt ze 13 en dan hebben we een mooi cadeau voor haar.
Ze wilde graag een keyboard dus dat krijgt ze nu.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:57

Top gedaan meisje, je bent een echte doorzetter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:10

Wat een kanjer is jouw dochter! Alvast van harte gefeliciteerd en wat een doorzetter!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 01:00

En nu maar hopen dat die topdochter van je niet op bokt spiekt, want dan is de verrassing er al af :D .
Maar ze heeft aan jou ook echt een voorbeeld met doorzetten. Dat heeft ze het afgelopen jaar ook echt wel nodig gehad, hoeveel pech kan je hebben :(:) :(:) :(:) .

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 07:04

Wat een enorme berg pech en ellende zeg!

Trots mag je zeker zijn op jouw dochter, geweldig dat ze zo doorzet ondanks wat ze mee gemaakt heeft! En dat op die jonge leeftijd.

Alvast van harte gefeliciteerd!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 07:08

Wat een bewogen jaar zeg! Ook voor jullie als ouder...............pffffffffffffff
nu op naar een rustig gezellig en vooral gezond jaar.
Alvast een super verjaardag toegewenst.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 09:29

Inoterry schreef:
En nu maar hopen dat die topdochter van je niet op bokt spiekt, want dan is de verrassing er al af :D .
Maar ze heeft aan jou ook echt een voorbeeld met doorzetten. Dat heeft ze het afgelopen jaar ook echt wel nodig gehad, hoeveel pech kan je hebben :(:) :(:) :(:) .

die komt niet op bokt., ze is al een week aan het vragen wat ze nu krijgt, voorlopig ligt het cadeau al bij opa en oma haha

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:44

Jeetje wat een pech hebben jullie gehad. Maar gelukkig is alles weer goed gekomen, en alvast gefeliciteerd met haar verjaardag en zou ze het misschien ook leuk vinden om een kaartje te ontvangen?

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 10:02

ik denk dat ze dat best wel leuk vind,

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:06

Jeetje wat een jaar! Je mag zeker trots zijn op je dochter, en ook van mij een hele fijne verjaardag gewenst *\o/*

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:25

Wat een super dochter heb je. Daar mag je zeker trots op zijn. Alvast een hele fijne verjaardag.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:08

dipstaartje schreef:
die komt niet op bokt., ze is al een week aan het vragen wat ze nu krijgt, voorlopig ligt het cadeau al bij opa en oma haha

Ik zou dat gezicht wel eens willen zien als ze het uitpakt _O-

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:15

heftig verhaal! wens jullie het beste toe voor komend jaar!

herken het vele ziek zijn helaas van mijzelf, maar het maakt je wel bewuster van je lichaam.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:17

Wat een sterke dochter heb je! Daar mag je zeker trots op zijn, maar respect voor jou, het moet als moeder niet altijd makkelijk zijn om er goed mee kunnen om te gaan als je dochter ziek is.
Dat er voor jullie nu vooral een gezond en gelukkig jaar mag komen!

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:21

Wat een toppertje is je dochter! Daar mag je zeker trots op zijn! Zo'n doorzetter! En dat al op die leeftijd. Maar je mag ook zeker trots zijn op jezelf! Zonder zo'n super mama als jij had ze het waarschijnlijk nog zwaarder gehad. Ik hoop voor jullie een zonnige toekomst, ellende en tegenslag genoeg gehad de afgelopen tijd!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 15:15

Inoterry schreef:
dipstaartje schreef:

Ik zou dat gezicht wel eens willen zien als ze het uitpakt _O-

ik wil het eigenlijk stiekum naar binnen brengen en dan in haar kamer zetten , maar heb geen idee hoe ik dat moet doen zonder dat ze het ziet

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:12

Wat hebben jullie een zwaar jaar gehad zeg!
Ik hoop dat het komende jaar heel veel geluk met zich meebrengt

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:17

natuurlijk ben je trots op je dochter...wat een jaar zeg...een super meid heb je

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:14

Wat is je dochter een doorzetter zeg!! Alvast een hele fijne verjaardag gewenst!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 07:49

ze is ook een doorzetter, ze geeft niet snel op gelukkig

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 21:34

ze heeft haar cadeau gekregen en was er super blij mee, zit nu al de hele avond achter haar keyboard.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:41

Jeetje wat een toestand voor zo'n jonge meid. Was dit terug te voeren naar het vallen in het prikkeldraad of was het puur toeval?