Wie ook Havo6?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zonday

Wie ook Havo6?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 18:21

Hoii, Ik ga dit jaar een andere stroom doen en die stroom is nieuw :)

Het heet havo 6! Nou ga ik naar het dollard college in oude pekela(zit ook in winschoten)

en daar is deze stroom.
ik weet toevallig dat op de Winkelerprins in veendam dit niet is!!

uitleg over deze stroom:

Je doet eerst 2 Jaar Tl Dan 2 Jaar Tl en je word dan beoordeeld op Havo niveau.

en dan 2 jaar havo.
na 6 jaar heb je dan je mavo en havo diploma!
ook word er in deze klas met een tablet gewerkt.
doet iemand deze stroom nog meer?
zoja op welke scholen?

Het word ook wel Mavo+ genoemd!!

Nies_

Re: Wie ook Havo6?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:23

Klinkt compleet nutteloos. Als je havo 3 hebt afgesloten mag je namelijk sowieso al naar het mbo. Klinkt als havo voor mensen die geen havo aan kunnen, maar veel succes ermee.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:25

Allereerst: 'Het word' is fout, maar moet 'het wordt' zijn. :Y)

Het klinkt heel apart en denk eerlijk gezegd ook niet dat het een toegevoegde waarde heeft. Maar dat is mijn mening.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:25

Maar, dat is toch hetzelfde als je je TL diploma haalt en vervolgens nog 2 jaar voor je Havo diploma?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:27

Snap het "extra" er ook niet aan.. :p
Wanneer je gewoon vmbo tl doet heb je na 4 jaar je diploma en kun je naar de havo. Dan heb je ook na 6 jaar je havo en tl diploma

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:28

Dit is toch niet anders dan vanaf het vmbo naar de havo gaan? Havo 6 :') tja... Gewoon havo 5 dus.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:32

@vuurneon, Als je van VMBO naar havo gaat, kom je in havo4 terecht, niet in havo 5 :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:32

Nayomie schreef:
@vuurneon, Als je van VMBO naar havo gaat, kom je in havo4 terecht, niet in havo 5 :)

Dat snap ik wel, maar aangezien ze het over havo6 heeft terwijl het gewoon havo 5 is. Dus vandaar dat ik zeg; het is dus gewoon havo 5

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:33

Klopt. Dan is je 6e jaar dus gewoon havo 5 :+ Ik ben dus niet de enige die het nut er niet van in ziet.. :')

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:33

:+
Dat is precies t zelfde als in 1x (4 jaar) je vmbo tl diploma halen en dan daarna nog verder naar de havo? :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:34

vuurneon schreef:
Nayomie schreef:

Dat snap ik wel, maar aangezien ze het over havo6 heeft terwijl het gewoon havo 5 is. Dus vandaar dat ik zeg; het is dus gewoon havo 5

Ah ja op die fiets. Nee oke, helder haha :)

123diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:36

Ik snap het nut er ook niet helemaal van

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:37

Jaaa ik doe h6! Naja ik hoop het haha dinsdag hoor ik of ik over ga naar h6 4 :D

Je gaat gewoon tl examen doen maar in de 4jaar van tl krijg je meer stof die je ook op havo krijgt. Daardoor is de overstap van tl naar havo minder groot.

Ik ben erg blij met dit. Ik wik graag havo doen maar gewoon havo is te moeilijk voor mij en tl heb te makkelijk. Door dit heb ik toch mijn havo diploma en als ik volgens jaar een opleiding wil waar ik geen havo voor nodig heb kan Ok stoppen en ga ik van school met een tl diploma :)
Laatst bijgewerkt door lilopippa op 13-07-14 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:38

Wat is hier nieuw aan? :+ Als je eerst 4 jaar VMBO-T doet en daarna doorstroomt naar HAVO kom je toch op hetzelfde uit?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:39

Je kan ook naar het mbo en dan binnen 1 of 2 jaar mbo niveau 4 halen en door naar het hbo. Heb je tussentijds ook nog een leuk diploma :)

Frieskee

Nies_ schreef:
Klinkt compleet nutteloos. Als je havo 3 hebt afgesloten mag je namelijk sowieso al naar het mbo. Klinkt als havo voor mensen die geen havo aan kunnen, maar veel succes ermee.

_/-\o_

Shadow0

Ik denk dat het een prima idee is - niet iedereen doorloopt meteen de havo, en nu heb je een programma dat redelijk op elkaar aansluit, terwijl die aansluiting bij de 'gewone' overstap van TL naar havo vaak mis gaat.
Prima dus voor iedereen die net even wat meer tijd nodig heeft maar toch het uiteindelijke niveau wel kan halen! Een programma dat goed doorloopt is veel fijner dan een jaar over moeten doen of ineens met grote gaten zitten.

Veel succes ermee! En lilopippa: jij ook succes!

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:44

Shadow0 schreef:
Ik denk dat het een prima idee is - niet iedereen doorloopt meteen de havo, en nu heb je een programma dat redelijk op elkaar aansluit, terwijl die aansluiting bij de 'gewone' overstap van TL naar havo vaak mis gaat.
Prima dus voor iedereen die net even wat meer tijd nodig heeft maar toch het uiteindelijke niveau wel kan halen! Een programma dat goed doorloopt is veel fijner dan een jaar over moeten doen of ineens met grote gaten zitten.

Veel succes ermee! En lilopippa: jij ook
succes!

Ja precies dit :)
Dankjewel!

zonday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 18:46

Ik snap het ook niet helemaal maar het leek mij een leuke uitdaging :)

Ik hoop natuurlijk dat ik gewoon zo ook op kan stromen naar havo.

zonday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 18:48

lilopippa schreef:
Jaaa ik doe h6! Naja ik hoop het haha dinsdag hoor ik of ik over ga naar h6 4 :D

Je gaat gewoon tl examen doen maar in de 4jaar van tl krijg je meer stof die je ook op havo krijgt. Daardoor is de overstap van tl naar havo minder groot.

Ik ben erg blij met dit. Ik wik graag havo doen maar gewoon havo is te moeilijk voor mij en tl heb te makkelijk. Door dit heb ik toch mijn havo diploma en als ik volgens jaar een opleiding wil waar ik geen havo voor nodig heb kan Ok stoppen en ga ik van school met een tl diploma :)

Ga jij ook naar het dollardcollege?

En deze stroom is dit jaar voor het eerst :P

Het lijkt me een leuke uitdaging!

Alvast Succes!

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:51

zonday schreef:
lilopippa schreef:

Ga jij ook naar het dollardcollege?

En deze stroom is dit jaar voor het eerst :P

Het lijkt me een leuke uitdaging!

Alvast Succes!

nee ik zit op Groevenbeek in Ermelo. De stroom was toen ik op school kwma nieuw dus ook voor de docenten nog beetje zoeken hoe en wat er moet :)

zonday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 18:52

Okee :)

Veel Succes!!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:06

Op vrije scholen is dit ook normaal (hoewel het nu is veranderd geloof ik), ik heb ook 6 jaar havo gedaan.
En nee, ik deed geen vmbo, iedere havist deed er 6 jaar over. Ik vond het wel fijn, maar de vrije
school is sowieso wat anders dan regulier onderwijs.

zonday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 11:59

Hierbij doe je niet 6 jaar havo :)

Je begint op Tl :P!

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:12

Ik snap er het nut WEL van, jammer dat ze dit nu pas hebben.
Vroeger had ik dolgraag havo willen doen, maar de stap van vmbo/mavo naar havo is vaak te groot en te moeilijk. Nu wordt je qua stof hier op voorbereid dus het lijkt me zeker nuttig. Wellicht uiteindelijk niet voor iedereen haalbaar maar dat zullen je leraren dan vanzelf merken.