rondzwervers, natuurliefhebbers en vogelvrijen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

rondzwervers, natuurliefhebbers en vogelvrijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 10:12

na deze geweldige titel moet ik natuurlijk ook vertellen wat mijn doel van dit topic is.
eigenlijk ben ik op zoek naar bokkers die ook graag rondtrekken, begaan zijn met de natuur en daar over willen kletsen en ervaringen willen uitwisselen.

zelf ben ik nu bezig om een rondtrektocht in zwitserland uit te zetten en gegadigen te vinden voor dutch bird fair. In augustus gaan we een weekje rondtrekken met de paarden, waar ik nu al superveel zin in heb.

Zijn er bokt nog meer mensen genieten van natuur en rondzwerven?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:15

yup, ikke!

Helaas heb ik in april mijn beste maatje in moeten laten slapen, maar ow, wat waren wij 2 schooiers.
Nu heb ik dit weekend een logeerhondje en die moest er aan geloven.
Lekker banjeren, genieten van de natuur en gaan met die banaan. Net terug en dan kan ik nog genieten van mijn natte voeten door mijn lekke schoenen. (lees: nat gras)
Veel mensen in mijn omgeving snappen er niks van.
Dat is serieus jammer.

minikatje

Re: rondzwervers, natuurliefhebbers en vogelvrijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 10:17

hahaha, hier word je ook vreemd aangekeken hoor.
je gaat toch niet rondtrekken met een rugzak als er een hotel is :P

Wat sneu dat je je maatje hebt moeten laten inslapen, was hij erg ziek?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:21

Ze had het aan haar nieren...... was vreselijk en ik mis haar onwijs.
Vorig jaar gingen we samen kamperen, in een tentje op een camping vlakbij het bos. Heerlijk samen wandelen, natuur is zo heerlijk echt.
Door mijn collega's werd ik voor gek verklaard dat ik alleen het bos in ging. (Mijn hond telde ze al niet mee)
De heerlijke boslucht, de reeën, konijntjes, eekhoorns, planten...... ik kon ze niet aan het verstand peuteren hoe waardevol dat is.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:23

Ja! * natuurliefhebber meld zich *
Minstens 12 zomers lang ben ik gaan wandelen, fietsen, kamperen en genieten van de natuur! Dit jaar naar Thailand geweest,was ook geweldig! :D

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:33

Gaaf _AB_ !

Foto van vanmorgen met oppashondje...... waarom het makkelijke pad nemen?
Afbeelding

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 11:40

wat supergaaf AB!

en wat een schattig hondje, kijkt ook zo superblij :D
mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je ongeveer ergens woont met zo'n mooie omgeving?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:48

Is echt een schattig hondje ja.

Ja hoor, en je gelooft me vast niet, maar woon in Rotterdam :)

Alleen ik zoek altijd de mooie plekjes op, rust, natuur en even helemaal zen !

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:47

Ik ook! Geniet er intens van om met de hond door het bos te struinen of lekker langs de Maas. Te paard is het ook heerlijk.
Ben van jongs af aan ook altijd al buiten te vinden.
Kan echt genieten van de planten en dieren.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:22

Jep, heerlijk! :D Met en zonder paard!
Vorig jaar op vakantie geweest en rondgetrokken door Duitsland, Slovenië, Oostenrijk en Zwitserland. Ontzettend veel gewandeld (Auto ergens neergeploft en gewoon gaan lopen). Dit jaar naar Amerika geweest, wederom 6000 km met de auto rondgetrokken (Heel veel offroad en 'groene' routes) en veel gewandeld.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:22

Hier ook eentje.
Loop dagelijks een 10 km met mijn honden, door een natuurgebiedje in de buurt (gebiedje voor ons omdat je er na een half uur weer uit bent) Vaak natte schoenen en broekspijpen :D Tja wat wil je door heup hoog gras banjeren.
Was/ben een liefhebber van kamperen, helaas geeft mijn lijf tegenwoordig problemen en kan dus niet meer met rugzak hele einden hiken :( Te paard ook hele uren in bossen door gebracht, gaat helaas ook niet meer dan een 2 uur.
Sinds een jaar zit ik erg over na te denken om in mijn camper te gaan wonen (voor zolang het wil) met honden. Lekker rond toeren en nog meer bossen bezoeken en door kruizen. Fototoestel mee en lekker genieten.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:09

Hier nog een natuurliefhebber en iemand die graag rondzwerft. Ik ben zo veel mogelijk buiten en ik heb vorig jaar eerst met een vriendin rondgetrokken door Schotland en daarna ben ik 3 weken gaan backpacken door Europa. Heerlijk. Ik ga ook gerust alleen op vakantie om lekker ergens anders uit te waaien en te genieten van o.a. de natuur.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 18:07

Leuk dat er nog meer mensen zijn.

Hebben jullie ook ervaring met lichtgewicht pakken en so minimalistisch op stap gaan?
Mijn lijf kan de grote zware tassen niet aan dus dan wordt je vanzelf erg creatief :)

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:26

Nou echt lichtgewicht pakken heb ik niet gedaan (zo'n backpack kan nog best wel wat hebben qua gewicht) maar denk vooral in laagjes in neutrale kleuren die met elkaar matchen zo kan je weinig kleding meenemen die je toch steeds verschillend kan dragen. Ik haal altijd veel info van http://www.herpackinglist.com misschien heb je er wat aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 02:45

Wij zijn in Banff getrouwd en deze week willen we even een dagje naar Jasper of Montana rijden. :)

Kamperen zijn we niet goed in, laatste keer hadden we na dag 3 van 5 geen eten meer en backpack kon ik niet op mijn rug krijgen zonder hulp. :')

Afbeelding

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 06:24

Ohhhh, gave foto's en bestemmingen zeg.
Ik ben nog niet zo dapper, maar wie weet komt dat wel als jullie blijven posten wat je doet en waar....

Gaaf!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 06:45

Mag ik me ook melden? Zoals mijn moeder het zegt: Ik ben een echt lente kind. Altijd al dol op natuur geweest. Ik wandel heel veel met mijn hondenbeest, en we (hubby-to-be en ik) gaan met enige regelmaat naar de Ardennen. Uiteraard gaat hondje dan ook mee :j En een gezellig klein groepje vrienden. Dat zijn ook allemaal natuurmensen, dus ontzettend leuk.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 09:17

nou nektosha, ik zoek altijd mensen die mee willen. ook al is het stom een fietstrektocth door nederland :')
tuurlijk chocobroodje, gezellig :D

chans, ik reis al lichtgewicht door de paardentrektochten en sleep ook niet zoveel mee.
meestal inderdaad laagjes en sneldrogende kleding, die site ziet er interessant uit ga er even neuzen.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:50

Oja!! Ik zwerf al mijn hele leven, liefst door de bergen. Pyreneëen, Alpen, Zwitserland, Zweden, Ierland, Afrika, Amerika... Ik trek het liefst met tentje rond en loop iedere dag een nieuwe etape. Huisje op je rug en van niets en niemand afhankelijk, behalve dan misschien van het weer en waterpunten. Ik moet echt minimaal een paar weken per jaar op pad, anders functioneer ik niet meer. Tussendoor bieden weekenden door de Veluwe zwerven uitkomst.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:01

Ja, heerlijk! Ik woon op het moment ook in de Alpen; genieten. Vertrek deze zomer ook weer naar IJsland en Canada, middle of nowhere.

Saarie, je haalt me ook de woorden uit de mond.
Minikatje, wat een fijn topic dit :)

Vorig jaar ook in IJsland rond getrokken, buiten slapen, of 3 mensen in een lekker 1-persoons tent, het kon niet gek genoeg. Maar als je dan hier langs komt, lijkt je rugzak opeens niet meer zo zwaar:

Afbeelding

En dit het uitzicht vanaf je matrasje buiten is..

Afbeelding

Is het het zo ongelofelijk waard :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:39

:~ :~ o wauw :~ :~

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:40

wow, zo gaaf! <3

Zucht!

*besteld een dosis lef*

Nou minikatje, wie weet, ik fiets wel mee!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:17

Hier nog zo een, opgegroeid met alle vakanties in een tent met weinig luxe, en dat kleine beetje wat je hebt delen met broers, zusje en ouders. Ik vind het ook heerlijk om de natuur in te trekken, of het nou voor een dag of voor meerdere weken is. Met vriendlief heb ik een paar jaar terug een gelijkgestemde gevonden, en volgende week vertrekken we voor 1,5 week de Schotse hooglanden in. Rugzak op de rug en we zien wel waar we uitkomen!

IJsland staat ook nog altijd hoog op ons lijstje, en als ik de foto's hierboven zie weet ik direct weer waarom. Dat gaat in de zomer van 2017 pas lukken, dan hebben we een goede reden om die kant op te gaan. En tot die tijd staan er ook een paar gave vakanties in de planning (o.a. 3 weken Japan).

Vandaag kwam op Facebook deze voorbij: http://ondertussen.nl/lifestyle/mensen- ... ze-dingen/
Vriendlief en ik waren het er over eens dat we over alle 11 punten toch echt anders denken dan het artikel.. :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:26

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:52

Hier iemand die als "nomade" leeft. Heerlijk. :) Ik wil de hele wereld rond en ben nog lang niet klaar met reizen en de prachtige natuur die je onderweg tegen komt.
Ik heb in Nederland alles opgegeven, huis, spullen etc. Het enige dat ik heb is mijn backpack, een tent en een matrasje.