Kamer/Bureau vernieuwen/opruimen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kamer/Bureau vernieuwen/opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 16:28

Hee allemaal!

Ik zit echt met een toch wel groot probleem. Mijn kamer is, en blijft, een grote zooi. Opruimen werkt niet echt, want ik heb geen idee waar ik het moet/kan laten. :Y) Nu dacht ik, laat ik de hulp eens inroepen van een paar bokkers! Ondertussen heb ik toch wel tijd in overvloed, maar helaas weinig ideeën voor mijn kamer.

Op dit moment ben ik helaas niet tevreden met mijn kamer. 2 muren in mijn kamer zijn druk behangen. Een lila kleur met paarse en deels witte print. De andere 2 muren zijn donkerpaars. Misschien had ik beter voor bruintinten/meer wit kunnen kiezen, maar he, ik vind het echt nog wel mooi (!) en ben er toch nog blij mee. :D Maar het is zo ontzettend druk, alles een rommel en ik wil het georganiseerd hebben.

Maar nu de echte vraag, hóé? Op mijn bureau staan 2 beeldschermen, een toetsenbord, een tekentablet, er ligt een muis bij en er staat een telefoon. Dan hebben we ook nog een lamp en héél veel frutsels (die ik dus wil opruimen). Maar met die draden is het al chaos. Mijn bureau is groot, maar dit alles neemt al veel ruimte in. Het liefste wil aan mijn bureau kunnen werken, maar dat is nog best lastig zo.

Ik mag kastjes etc. bijkopen, dat vinden mijn ouders geen probleem. Maar dan moet ik wel een idee hebben hoe en wat + het moet natuurlijk werken. Helaas heb ik geen idee waar ik moet beginnen. Wie o wie heeft de gouden tip?

Zelf dacht ik eraan om wat boeken uit mijn boekenkast weg te halen (hele oude die ik niet meer lees, boven in een doos op zolder zetten) en dan mijn boeken die 'in' mijn hoogslaper daarin te zetten. Mijn hoogslaper komt niet uit de winkel, dus de poten zijn als het ware allemaal planken waar ik echt veel dingen kwijt kan. Momenteel staat daaronder mijn bankje, (ook niet gekocht) waarin ook spullen passen, maar die zit alweer vol.

Eerst dacht ik eraan mijn bureau onder mijn bed te plaatsen, maar dat kan niet ivm kabels naar pc etc. Bed verplaatsen is dan weer geen optie met het raam, nou ja, het kan wel, maar het is niet het makkelijkste.

Wat een warrig verhaal. Bedankt voor het lezen! Wie heeft er nou echt een goed idee? :)

Nickas

Re: Kamer/Bureau vernieuwen/opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:50

Als eerste: zorgen voor minder spullen!
Alles wat je een jaar niet meer hebt gebruikt of naar om gekeken: weg ermee. Losse frutsels: wat is nu echt leuk/zinvol om te bewaren (omdat het handig is of omdat je er een belangrijke (!) herinnering aan hebt) ? De rest wegdoen.
Kijk of je het weg kan geven of op marktplaats kan zetten. Spullen in dozen op zolder zetten is gevaarlijk: je kijkt er dan helemaal niet meer om en staat maar te verstoffen. Probeer echt zo min mogelijk te bewaren.
Draden van al je apparatuur zoveel mogelijk bij elkaar binden met een touwtje of tie ripjes zorgt ervoor dat het er minder rommelig uitziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:56

Afbeelding

Dit met je kabels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:34

Nickas,
bedankt voor de tip! :D Dat over de zolder klopt inderdaad.. Maar ik ben al niet goed in boeken wegdoen, laat staan als ze al zo oud zijn. Pinkeltje bv. staat wel in de kast maar heb ik nog nooit gelezen, andere oude boeken heb ik wel gelezen en vond ik echt heel leuk. Dus om ze weg te gooien, verkopen gaat niet echt meer, vind ik zo moeilijk.
Draadjes aan elkaar binden is wel echt een goed idee!

Doanique, dat ziet er echt super handig uit! Maar wat voor paperclips zijn dat dan? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:37

Dat zijn van die clips waar je papier tussen kan klemmen in plaats van dat je ze er over schuift.
Afbeelding