Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Arc_En_Ciel schreef:Je kunt er niet voor kiezen om niet meer naar je vader te gaan.
Als het goed is hebben je ouders een omgangsregeling/ouderschapsplan, waarin staat dat je verplicht op bepaalde dagen naar je vader moet. Dat is een verplichting en daar kun je helaas niet aan ontkomen.
Naar mijn weten kun je dat ook niet anders in laten delen als het eenmaal vaststaat.
Ik herken me wel in veel punten die jij noemt mbt je vader. Ik heb wel wat meer problemen met mijn vader gehad waardoor er nu gelukkig een kans is dat ik er niet meer heen hoef, maar dit wordt dan vastgelegd in een ouderschapsplan ook. Mijn ouders zijn pas een jaar gescheiden.

Suzanne F. schreef:Jahoor je mag zelf kiezen. Vanaf 12 jaar worden kinderen gehoord daarin. Je zal wel met goede redenen moeten komen.
Het beste is om eerst met je vader te gaan praten en het te bespreken. Gooi het gewoon open en bespreek wat jou dwarszit en of je misschien meer bij je moeder mag wonen en hoe hij het ziet.
Pas als niks werkt en jij echt ongelukkig bent daar en je vader er niks aan wilt doen en je vader gaat dwarsliggen... dan pas ga je samen met je moeder naar een advocaat en komt er een rechtszaak om de omgang te wijzigen.

superpony schreef:Ze is 14, dus mag wel kiezen. En het ouderschapsplan kan wel gewijzigd worden, maar kost weer tijd en gedoe. Als ouders en kinderen er samen goed uitkomen is er niks aan de hand. Niemand die dat komt controleren.
Ik ben zelf ook 14, en ik mag inderdaad kiezen, maar volgens de wet moet je contact houden met beide ouders.