winkelalarm gaat al 3 uur af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

labyrinth

winkelalarm gaat al 3 uur af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 23:25

Hello!

Ik woon in een winkelstraat en nu gaat er al zo'n 3 uur lang een winkelalarm af. Het is geen intens loeiende sirene, gewoon constante piepjes met een pauze van een seconde tussen elke 3 piepjes, maar het wordt nu toch wel behoorlijk vervelend.
Ik weet dat het loos alarm is, want het ging al af toen ik thuis kwam en toen heb ik nog even bij de winkel staan kijken, maar zag dat er niks was. Toen ging ik er nog vanuit dat het wel vanzelf op zou houden.

Anyhoo, ik vraag me nu dus af, wat moet ik hier mee? Kan ik de politie bellen? Heeft dat uberhaubt zin? Ik bedoel, niet alsof zij die winkel gaan openbreken en zelfs als ze dat zouden doen, dan nog hebben zij geen code's om dat alarm uit te krijgen?

Iemand enige ervaring hiermee, of moet ik gewoon m'n verlies nemen en het proberen te negeren?

Albert

Re: winkelalarm gaat al 3 uur af

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:27

Ja dat heeft zin, zij hebben het telefoonnummer van de sleutelhouder en kunnen deze bellen om hem het alarm uit te laten zetten.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:27

Politie bellen denk ik, misschien weten zij wat je kunt doen?

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:29

Eigenaar of politie bellen hun weten daar wel raad mee en kunnen waarschijnlijk wel de eigenaar bereiken of beveiligings bedrijf. Lijkt me heel irritant als je met dat gepiep moet gaan slapen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:33

Albert schreef:
Ja dat heeft zin, zij hebben het telefoonnummer van de sleutelhouder en kunnen deze bellen om hem het alarm uit te laten zetten.

:j

Het lijkt me om gek van te worden, ik heb buren gehad waarvan de wekker soms af ging als ze er niet waren. Een uur lang. Daar werd ik al gestoord van.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:18

Toen ik nog in mn studentenwoning woonde ( :7 ), kwam ik na de kerstvakantie terug op de kamer. Toen ik binnenstapte hoorde ik gelijk dat het brandalarm van mn huisgenootje stond te loeien (echt keihard). Ik reservesleutel van haar kamer gepakt en ding eruit gerukt (batterij was leeg, alle alarmen gingen om de beurt er aan).
's Avonds stond de buurman aan de deur dat het brandalarm al sinds oudejaarsavond (een dag of 5 ervoor) stond te loeien. Politie kon eigenaar van het pand niet bereiken (huisbaas), en niemand had natuurlijk telefoonnummers van ons :=
Ik had echt zwaar medelijden met onze buren en we hebben met zn allen maar een bloemetje en een doos chocola gekocht om het leed wat te verzachten (hadden 5 dagen amper geslapen) :=

Maaaargoed, dat was je vraag niet :') Maar als het een winkelpand is, neem ik aan dat de politie wél wat kan betekenen :j

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:25

Idd gewoon even de politie bellen. Die nemen idd contact op met de centrale of de eigenaar.

Maar meen je niet sieltjuh := . Ik had dat njet volgehouden als buur

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:15

Een beetje laat, maar op de voordeur zit vaak een sticker met telefoonnummer van het beveiligingsbedrijf.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:21

nee politie verwijst door naar de eigenaar of beveiligingsbedrijf maar doet er zelf niets aan (ben beveiliger en heb regelmatig politie gebeld in mijn nachtdiensten als ik op rondes een stil alarm van een pand, terrein zag, maar ze komen echt niet, alleen als je echt tekenen hebt van een inbraak)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:25

Speurneusc: dit gaat om geluidsoverlast. Daar komt de politie doorgaans wel voor.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:51

ze kunnen ook niets doen en dat weten ze van te voren al, als jij geen tekenen van inbraak kan melden komen ze zelden, of ze rijen een x langs als het hun uitkomt en ze toch in de buurt zijn maar als een aparte melding doen ze er weinig aan

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 13:17

Ze zijn inderdaad even langsgeweest, hebben iets geprobeerd, toen ging hij even uit, maar daarna weer aan en hebben ze het opgegeven. Ach, ik heb het overleefd :') Ben net maar even naar de winkel in kwestie gelopen om het te melden, ze gaan er even naar kijken :)