Tweedehands Iphone kopen op marktplaats

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horzelover9

Tweedehands Iphone kopen op marktplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 11:55

Hoi
Ik ben echt toe aan een nieuwe iphone en nu heb ik wel een paar leuke gezien voor een goede prijs. Nu heb ik de vraag of dit allemaal wel goed is want ik weet dus niet of hij wel of niet simlockvrij is en of dat heel erg veel uit zou maken. Tips en ervaringen zijn welkom. Alvast bedankt.

Gordy18

Re: Tweedehands Iphone kopen op marktplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:59

ik zou nooit mobiels en dat soort spul via marktplaats kopen , daar wordt zoveel bedrogen als het hier om gaat

Horzelover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:01

Gordy18 schreef:
ik zou nooit mobiels en dat soort spul via marktplaats kopen , daar wordt zoveel bedrogen als het hier om gaat

Ja dat klopt ik zou hem ook zeker op gaan halen want verzenden is helemaal geen optie met marktplaats

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:03

Heb mijn Iphone 5 ook van marktplaats, alles goed verlopen en ben er erg blij mee.

Toen ik ging zoeken was voor mij belangrijk:
- al langer lid van Marktplaats
- normaal geschreven emailtjes met groet, volledige naam en telefoonnummer (niet alleen enkele regel antwoord).
- heldere afspraken en antwoord op vragen

Succes!
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 10-07-14 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:03

in iedergeval nooit laten verzenden. Ophalen is beter.
Let ook op de adverteerder, mensen die pas 1 dag lid zijn sws niet vertrouwen.
Ik heb mijn iphone ook verkocht daarop, ging prima alleen goed opletten.

Simlock kom je heen snel achter, simkaart erin etc.
Volgensmij zijn alle iphones trouwens tegenwoordig simlockvrij? (of heb ik dit verkeerd)

hou er natuurlijk ook rekening mee dat er gestolen telefoons ook in de ronde gaan.
vraag ze altijd even of ze hem geregistreerd hebben bij apple... wel zo belangrijk

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:04

Ik zou het ook niet doen! Mijn vriend heeft mijn oude iphone 4. Ik heb nu de 5C. Maar ergens zit er iets gekoppeld. Als mijn vriend een SMS krijgt, krijg ik die ook en zie ook wat hij terug stuurt. Ik kan daar ook gewoon iets terugsturen. Ook ben ik 1 a 2x gebeld geweest door een klant van hem terwijl die jongen mijn eigen nummer niet had...

Ben met Iphone altijd bang dat er zulke dingen gekoppeld blijven. Nu is mijn oude telefoon van mijn vriend dus is dat geen ramp! Maar met een vreemde wil ik dat niet hebben :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:04

Ja, waarom niet? Ik heb al mijn iPhone's van MP af. Wel gaan we altijd kijken en we sturen nooit wat op.
Even alles testen zoals bellen, sms, foto's, ap erop zetten, video's of ze werken, standaard apps even kijken, wifi. Als dat het allemaal doet dan is het prima toch? :)
Laatst bijgewerkt door Sjors op 10-07-14 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Horzelover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:04

dream_lot schreef:
in iedergeval nooit laten verzenden. Ophalen is beter.
Let ook op de adverteerder, mensen die pas 1 dag lid zijn sws niet vertrouwen.
Ik heb mijn iphone ook verkocht daarop, ging prima alleen goed opletten.

Simlock kom je heen snel achter, simkaart erin etc.
Volgensmij zijn alle iphones trouwens tegenwoordig simlockvrij? (of heb ik dit verkeerd)

hou er natuurlijk ook rekening mee dat er gestolen telefoons ook in de ronde gaan.
vraag ze altijd even of ze hem geregistreerd hebben bij apple... wel zo belangrijk

Bedankt ik zal eens zoeken voor wat mee informatie op internet

Horzelover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:05

Sjors schreef:
Ja, waarom niet? Ik heb al mijn iPhone's van MP af. Wel gaan we altijd kijken en we sturen nooit wat op.
Even alles testen zoals bellen, sms, foto's, ap erop zetten, video's of ze werken, standaard apps even kijken, wifi. Als dat het allemaal doet dan is het prima toch? :)

Ja lijkt mij ook wel maar heb jij ooit problemen gehad met simlock?

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:07

Ik doe het nooit meer.. Heb één keer een telefoon (iPhone) gekocht via internet. Heb de telefoon zelf opgehaald en de man leek betrouwbaar.
Maar uiteraard ging mn telefoon na een paar weken kapot ( wel internet en sms, maar geluid deed het niet, dus kon niet bellen, filmpjes afspelen e.d., dan liep ie vast of ging kraken) en toen kon de beste man natuurlijk niets meer voor mij betekenen. Nog wel gemaild, maar geen reactie. En het was te ver weg om weer langs te gaan.

Maar goed dat is mijn ervaring.

Edit: simlock e.d. was geen probleem. Oude account stond er nog op, maar was te wijzigen.

Horzelover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:08

Jeaulijn schreef:
Ik doe het nooit meer.. Heb één keer een telefoon (iPhone) gekocht via internet. Heb de telefoon zelf opgehaald en de man leek betrouwbaar.
Maar uiteraard ging mn telefoon na een paar weken kapot ( wel internet en sms, maar geluid deed het niet, dus kon niet bellen, filmpjes afspelen e.d., dan liep ie vast of ging kraken) en toen kon de beste man natuurlijk niets meer voor mij betekenen. Nog wel gemaild, maar geen reactie. En het was te ver weg om weer langs te gaan.

Maar goed dat is mijn ervaring.

Edit: simlock e.d. was geen probleem. Oude account stond er nog op, maar was te wijzigen.

Ja dat kan helaas ook gebeuren maarja dat moet ik dan maar op de koop toenemen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:09

Ik heb sinds twee weken ook een tweede handsje via marktplaats. Ging prima, vriend heeft hem opgehaald en daar uitgetest, en ook even uit elkaar gehaald om bepaalde punten te controleren ( bv val schade en waterschade).
Heb nu voor een prima prijs een supergoed werkende Iphone :j

Horzelover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:11

Lowara schreef:
Ik heb sinds twee weken ook een tweede handsje via marktplaats. Ging prima, vriend heeft hem opgehaald en daar uitgetest, en ook even uit elkaar gehaald om bepaalde punten te controleren ( bv val schade en waterschade).

Was hij simlockvrij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:36

Ik heb ooit een tweedehands iPhone 3gs gekocht op Marktplaats en hij heeft het nog gewoon 1,5 jaar gedaan. Daarna ging hij stuk omdat ik hem heel hard heb laten vallen.

Een gesimlockte iPhone is geen probleem, maar haal de iPhone wel op en zorg dat je daar ter plekke de hele iPhone reset. Ook moet 'Find my iPhone/Vind mijn iPhone' uitgeschakeld worden.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:45

Horzelover9 schreef:
Lowara schreef:

Was hij simlockvrij?

Volgens mij wel :j

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:46

De meeste Iphones zijn simlockvrij, ik geloof dat alleen de Iphones van T-mobile een simlock hebben, en die kan je gratis laten verwijderen.

Waar je op moet letten:

Is het scherm origineel? Het originele scherm is hydrofoob, als er een drubbeltje water op komt blijft het bol staan! Een druppeltje op een vervangen scherm is 'plat'. Verder kan je het ook herkennen aan dit:
Als je bijvoorbeeld een paar keer het scherm aangeraakt hebt, blijven er strepen achter. Bij een officieel scherm moeten die grotendeels weg zijn als je een keer over je broek wrijft ermee. Bij een vervangen scherm vervagen ze bijna niet.

Sluit alles nog goed aan? Als dat niet zo is, is hij waarschijnlijk een keer slecht gerepareerd.

Werken alle knoppen naar behoren en niet stroef?

Doet Wi-fi het, doet bluethoot het, kan je een pagina op internet laden met Wi-fi en 3G? Werken de speakers? Dus zowel die waarmee je belt, als die waar 'muziek' uit komt. Dus zeker even bellen om te testen!

Werkt GPS?

Als de GSM er verder netjes uit ziet met weinig krasjes kan je ervan uitgaan dat hij goed is. Je kan altijd ongeluk hebben natuurlijk. Veel mensen die een 'ongeluk' Iphone kopen, controleren de GSM (bijna) niet.

Als je er zeker van bent, ga dan na of 'zoek mijn Iphone' aan staat onder instelling --->ICloud

Als hij aan staat, moet je hem TER PLEKKE laten deactiveren door de eigenaar. Als hij dat weigert, is het een gestolen GSM. De GSM kan NIET gebruikt worden als hij niet gedeactiveerd is. Heel belangrijk dus! Zoek mijn Iphone moet dus UIT staan als je wegloopt met de GSM ;)

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:55

Cyella schreef:
De meeste Iphones zijn simlockvrij, ik geloof dat alleen de Iphones van T-mobile een simlock hebben, en die kan je gratis laten verwijderen.

Waar je op moet letten:

Is het scherm origineel? Het originele scherm is hydrofoob, als er een drubbeltje water op komt blijft het bol staan! Een druppeltje op een vervangen scherm is 'plat'. Verder kan je het ook herkennen aan dit:
Als je bijvoorbeeld een paar keer het scherm aangeraakt hebt, blijven er strepen achter. Bij een officieel scherm moeten die grotendeels weg zijn als je een keer over je broek wrijft ermee. Bij een vervangen scherm vervagen ze bijna niet.

Sluit alles nog goed aan? Als dat niet zo is, is hij waarschijnlijk een keer slecht gerepareerd.

Doet Wi-fi het, doet bluethoot het, kan je een pagina op internet laden met Wi-fi en 3G? Werken de speakers? Dus zowel die waarmee je belt, als die waar 'muziek' uit komt. Dus zeker even bellen om te testen!

Werkt GPS?

Als de GSM er verder netjes uit ziet met weinig krasjes kan je ervan uitgaan dat hij goed is. Je kan altijd ongeluk hebben natuurlijk. Veel mensen die een 'ongeluk' Iphone kopen, controleren de GSM (bijna) niet.

Als je er zeker van bent, ga dan na of 'zoek mijn Iphone' aan staat onder instelling --->ICloud

Als hij aan staat, moet je hem TER PLEKKE laten deactiveren door de eigenaar. Als hij dat weigert, is het een gestolen GSM. De GSM kan NIET gebruikt worden als hij niet gedeactiveerd is. Heel belangrijk dus! Zoek mijn Iphone moet dus UIT staan als je wegloopt met de GSM ;)

Kijk, dát zijn handige tips.. Had ik dat maar gedaan toen ik mijn eerste iphone kocht :Y)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:57

Ik heb zelf enkele maanden terug een Iphone 5s op marktplaats gekocht.

Ik heb toen het IMEI nummer van de telefoon gecheckt (nog voor ik hem ging ophalen):
Op deze website kan je controleren of de telefoon nog garantie heeft en echt is:
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Vervolgens op deze website checken of het toestel simlock vrij is:
http://www.imei.info/

Eventueel hier nog checken of hij niet gestolen is (hoewel ik deze site zelf niet gebruikt heb):
http://www.telefooncheck.nu/toestelkopen.php

Bij mij is het allemaal prima gegaan en ik ben erg blij met m'n telefoon!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:01

Mijn vriend heeft ook een Iphone via marktplaats gekocht en die was gewoon hier in de buurt op te halen. Dat vonden wij beide erg prettig, omdat het toch wat vertrouwen geeft. Bovendien was deze man al langere tijd ingeschreven bij Marktplaats en konden we niks over hem vinden op google.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:04

Jeaulijn schreef:
Cyella schreef:

Waar je op moet letten:

Werkt GPS?

Kijk, dát zijn handige tips.. Had ik dat maar gedaan toen ik mijn eerste iphone kocht :Y)

Hahaha, heb zelf relatief vaak een tweedehands Iphone gekocht, dus helaas ben ik ook ervaringsdeskundige!
Denk dat het niet veel uitmaakt hoelang iemand op Marktplaats lid is, het gaat toch om de GSM. Verder zal een oplichter zijn naam frequent veranderen, dus op naam zoeken heeft ook geen zin.

Gewoon altijd ophalen. Het Imei nummer kan je controleren, maar is niet zo belangrijk meer. Veel gestolen GSM's worden niet aangegeven bij de politie en zullen dus niet verschijnen op die website's. Ik denk dat de meeste Iphone eigenaars eerder via 'zoek mijn Iphone' aan de gang gaan, daar heb je ook meer mogelijkheden.

Wel kan je controleren of je nog garantie hebt inderdaad! Maar als je GSM dan alsnog al open gemaakt is, dan heb je er uiteindelijk niks aan :+

Horzelover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 15:12

Hartstikke bedankt voor de goeie tips! Nu kom ik er denk ik wel uit haha

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:15

loez schreef:
Ik zou het ook niet doen! Mijn vriend heeft mijn oude iphone 4. Ik heb nu de 5C. Maar ergens zit er iets gekoppeld. Als mijn vriend een SMS krijgt, krijg ik die ook en zie ook wat hij terug stuurt. Ik kan daar ook gewoon iets terugsturen. Ook ben ik 1 a 2x gebeld geweest door een klant van hem terwijl die jongen mijn eigen nummer niet had...

Ben met Iphone altijd bang dat er zulke dingen gekoppeld blijven. Nu is mijn oude telefoon van mijn vriend dus is dat geen ramp! Maar met een vreemde wil ik dat niet hebben :D

dit ligt niet aan de telefoon maar aan het AppleID waaraan hij is gekoppeld..

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:16

Zorg dat je de telefoon op hun thuis adres kan afhalen, Dan heb je vaak al een eerste indruk(nette mensen, net huis etc) en als ze je rotzooi aansmeren geven zij je adres echt niet. Probeer in hun huis even snel de lader uit(laat de telefoon wel op) doe even je simkaart erin(is die simlock vrij) en kijk even of er verder niets hapert. Voor de rest geld natuurlijk ''garantie tot aan de voordeur'' maar over het algemeen als ze dit bovenstaande allemaal geen probleem vinden heb jij normaal gesproken een goed telefoontje gekocht. Succes