Alleen, ik vermoord ze allemaal, stuk voor stuk, soort voor soort... Wie helpt mij?!
We hebben nu twee hele gave orchideeën, met een dikke stam. Een witte met enorm veel bloemen (en 5 stammetjes) en een paarse met een paar bloemetjes boven in en maar 1 stammetje (alleen onder aan is de stam dik en ziet er hetzelfde uit als de witte).
De laatste doet het best goed, maar de mooie witte... Al zijn mooie witte bloemetjes zijn bruin en vallen langzaam één voor één er af.
De witte is als deze (Orchidee Dendrobium Nobilé):

De paarse kan ik geen voorbeeld van vinden, die heeft dezelfde stam, maar dan een dun stokje naar boven en aan het uiteinde paarse bloemetjes (ik denk dat het een andere soort is, dan de witte).
Kan ik deze orchidee nog redden? En zo ja, hoe?! Plantje staat op een dressoir voor het raam, heeft dus veel licht (wat zou moeten) en verder geef ik hem op advies twee keer per week water (onder dompelen in lauw water en dan goed uit laten lekken en dan pas terug zijn eigen pot in). Wat doe ik fout?! Ik heb hem pas een week of 3 en tegelijk met de andere Orchidee gekocht (die het wel heel goed doet, maar op een veel donkere plaats staat...)
Oh en als het dan toch echt einde verhaal is voor deze mooie orchidee, hoe kan ik weer zorgen dat hij weer mooie bloemetjes gaat krijgen?? Of is het dan echt einde verhaal?
))
Die doet er wonderen mee!
)