Weet niet wat ik hiermee moet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Weet niet wat ik hiermee moet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 10:47

Waarschuwing, dit gaat een redelijk lang verhaal worden.
Ik zit even in een situatie en heb even een blik van andere nodig, omdat ik niet zo goed weet wat ik hiermee moet.

Ik zit in een leuk vriendinnengroepje.
Vriendin 1 ken ik sinds groep 1 op de basisschool. De andere 3 vanaf de middelbare school en we trekken nog steeds regelmatig met elkaar op met meidenavondjes, film kijken, high tea-en etc. Dit doen we nu zo'n 9 jaar. (We zijn allemaal 21 jaar.)

Nu heb ik sinds een jaar een vriend, als enige in het groepje. In de weekenden is hij bij mij of ik bij hem.
Als er dus wat gepland word in het weekend gaat hij of mee (verjaardag oid) of ik blijf thuis en ga niet mee.
Pas wilden ze gaan high tea-en op een zaterdag.. We zouden dan zo'n 4 uur weg zijn. Ik heb toen aangegeven niet mee te gaan omdat mijn vriend bij mij was (woon nog thuis dus hij zou bij mijn ouders zitten dan) en ik zou het ook niet leuk vinden als hij een paar uur weg zou gaan zonder mij.

Dat vonden ze natuurlijk niet leuk maar ze wilden hem er ook niet bij hebben omdat ze alleen iets met de meiden wilden doen, ja prima dat begrijp ik dan kies ik ervoor thuis te blijven.

Nougoed. Nu komt het verhaal, 3 weken geleden heeft vriendin 2 haar verjaardag gevierd. Dit wist ik niet want ik had geen uitnodiging gehad. Ik kwam hier bij toeval achter op het slagingsfeestje van vriendin 1. (vriendin 2 was hier zelf niet bij want die had zelf ook een feestje). Ik heb aan vriendin 3 en 4 gevraagd wat er was gebeurd. En die gaven aan eerlijk tegen me te willen zijn en hebben gezegd dat vriendin 2 mij bewust niet heeft uitgenodigd omdat mijn vriend bij me was.

Vriendin 3 gaf ook aan dat vriendin 2 een probleem heeft met mijn vriend. Vriendin 2 is redelijk gesloten en zal niet snel over problemen praten. Ikzelf ben een heel open persoon en in principe kun je alles tegen mij zeggen, ik begrijp het.
Met een vreemd gevoel ben ik die avond weg gegaan.. Vriendin 1, 3 en 4 hebben niks tegen mij gezegd over dat ik niet uitgenodigd was, hier moest ik zelf achter zien te komen. Ik voelde me gekwetst, buitengesloten en voorgelogen.
Vriendin 2 had mij beter kunnen mailen dat ze haar verjaardag vierde maar dat ze het graag alleen met de meiden had gedaan, dan had ik dat begrepen en was ik even een uurtje alleen gegaan.

We zouden 2 dagen daarna een BBQ hebben met z'n allen. Ik heb de volgende dag een mail gestuurd om die te annuleren omdat ik even geen zin had om met iedereen gezellig te gaan doen terwijl ze, voor mijn gevoel, tegen me gelogen hebben.

Van vriendin 1,3 en 4 heb ik excuses gekregen en dat is allemaal vergeven. Nu weet ik alleen niet goed wat ik met vriendin 2 moet.
Ik heb van haar ook een mail gehad maar haar excuses waren matig en ik heb het gevoel dat ze nog steeds niet eerlijk tegen me is.

Probleem is dat als ik niks meer met vriendin 2 wil dat ik haar nog steeds zal zien op verjaardagen en dat zal de sfeer niet ten goede komen denk ik. Ik ben niet boos op haar, ik vind haar alleen niet eerlijk en ik kan niks met mensen die tegen me liegen.

De vraag voor mezelf is nu.. Wil ik verder met die andere 3 meiden (vriendin 1 spreek ik regelmatig, vriendin 3 en 4 alleen als we wat gaan doen) of sluit ik het gewoon allemaal af en spreek ik alleen nog af met vriendin 1.. Of ga ik een keer praten met vriendin 2 (niet zoveel behoefte aan) om dit uit te praten.

Punt is, als mijn vriend nu bij me is dan zal ik niet meer op mijn gemak zitten als vriendin 2 er ook bij is. Heb je problemen met mijn vriend, dan heb je problemen met mij.

Vriendin 1 vind ook dat vriendin 2 heel raar doet als hij er is, ze is dan enorm stil (is ze altijd wel maar nu echt extreem, trekt de mond niet open) en in zichzelf gekeerd..

Ik weet even niet wat ik hiermee aan moet, vriend zegt breken met vriendin 2, vriendin 1 zegt uitpraten, ouders zeggen uitpraten of breken met iedereen.. Help! :P

0011223344

Re: Weet niet wat ik hiermee moet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:51

Gewoon uitpraten. Wat is haar probleem met je vriend? Weet je dat al? Gewoon met zijn tweeën gaan praten en kijken of je eruit komt. Kom je er niet uit, is het erg jammer. Want als zij een goede vriendin is is ze blij voor je dat je een leuke vriend hebt.

Daarnaast snap ik ergens ook wel dat je soms zonder je vriend afspreekt. Hij kan toch ook even wat leuks doen met zijn vrienden? Maar het niet uitnodigen van jou voor een feestje na een zo'n akkefietje vind ik wel een beetje vreemd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 10:53

We wonen 150km bij elkaar vandaan, hij kan dus niks leuks hier gaan doen met zijn vrienden als we hier zijn, en ik niet als ik daar ben. :) Doordeweeks kunnen we gewoon met vrienden afspreken natuurlijk maar in het weekend hebben we gewoon tijd voor elkaar. En zoals ik al zei, ik wil best een x een uur weg zonder hem maar ik ga hem niet een halve middag alleen thuis laten zitten dat zou ik andersom ook niet leuk vinden. :)

En uitpraten, alleen met vriendin 2 of met iedereen bij elkaar? Of eerst met vriendin 2 en dan met de rest?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:56

Eerlijk gezegd gaan mijn haren hier best wel van overeind staan, in niet zo positieve zin richting jou. Ja, je woont 150 km bij elkaar vandaan, maar serieus even een uurtje of wat zónder elkaar in dat weekend... Hoe moeilijk kan het zijn? Ik neem aan dat hij zichzelf ook wel kan vermaken in een middagje. Hoeft niet elk weekend zo te zijn, maar 1 keer in de zoveel tijd....

En verder: Ik zou vriendin 2 gewoon vragen hoe en wat. Geloof mij: Het is soms bloedirritant als je een vriendin alleen maar ziet als der vriend er standaard bij is.
Laatst bijgewerkt door Winged op 09-07-14 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

miszblueeyes

ik vind het eerlijk gezegt beetje kinderachtig om alles te breken om zoiets kleins.. natuurlijk is vriendin 2 fout geweest en had ze eerlijk moeten zijn. maar om hierom te breken? ik zou gewoon een gesprek aan gaan

Olympia96

Poeh... Ik krijg het benauwd van het 'me & my shadow'-verhaal van jou en je vriend. Vind het begrijpelijk dat jouw vriendinnen geen zin hebben om altijd af te spreken met hem erbij. Je geeft duidelijk de voorkeur aan je vriend. Realiseer je wel dat het maar zeer de vraag is of je vriendinnen er nog wel zijn als je relatie voorbij is.

Overigens vind ik het niet netjes van vriendin 2. Misschien speelt er meer? Zou eens een gesprek aangaan.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:58

Zou gewoon allemaal samen gaan zitten en het uitpraten.

Kunnen jullie dan niet 1 zaterdag in de maand vrijhouden voor deze vriedinnen dingen?
Dat hij bijvoorbeeld pas vanaf zaterdagavond komt.
of spreek op een vrijdagavond af met de vriendinnen en vriend pas vanaf zaterdag.

Goed evenwicht houden tussen je vriendinnen en je vriend.
Niet meer afspreken zou ik zonde vinden van de vriendschap.

Als je vriend thuis op je zit te wachten kan je toch ook niet genieten.

Ik begrijp de kant van de vriendinnen ook wel, je wil alleen komen met je vriend of even snel.
Dan geef je geen onverdeelde aandacht..

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:59

Oh vandaar.. Sorry dat had ik niet begrepen uit je post.. Maar dan kan het dus ook haast niet dat je vriend en vriendin 2 een probleem met elkaar hebben?

Ik zou eerst apart met vriendin twee gaan praten. Want misschien schaamt ze zich wel voor het probleem en is het dan moeilijker voor haar om het te zeggen waar de anderen vriendinnen bij zijn. Denk dat vriendin 2 zich een beetje aan de kant geschoven voelt door je vriend en dat dat het probleem is. Hoe je dat op kan lossen? Op andere tijden tijd voor haar maken, op een doordeweekse avond samen koken ofzo? Dat kan ook heel leuk zijn!

Jullie zijn al zo lang vriendinnen, dat het zonde is om deze vriendschap weg te gooien zonder eerst erover gepraat te hebben.. Succes, het is moeilijk genoeg.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:00

Ik zou het gewoon uitpraten. Het zou toch jammer zijn om vriendinnen te verliezen omdat je een vriend hebt? Dit is zó makkelijk op te lossen..

Ik snap best dat je tijd wil doorbrengen met je vriend als hij bij jou is en dat je hem niet graag alleen laat zitten bij je ouders, maar ik snap ook dat je vriendinnen het niet leuk vinden dat zij zo overduidelijk op de tweede plaats komen ("ik neem mijn vriend mee of ik kom niet"). Is het geen optie om, als er iets verder vooruit gepland is, je vriend eens in de zoveel weken een weekend niet te zien zodat je dan tijd maakt voor je vriendinnen zonder dat er een tijdslimiet staat op je bezoek omdat je terug moet naar je vriend? Ik heb ook jarenlang een vriend op 150 km afstand gehad (en nu zelfs een die nog verder weg woont)en natuurlijk baal je als je elkaar een weekend niet ziet, maar het is ook belangrijk om de andere relaties in je leven te onderhouden.

Dat ze jou niet uitnodigde voor haar feestje is natuurlijk ronduit kinderachtig, maar ik denk dat ze zich gewoon wat achtergesteld voelt ten opzichte van jouw vriend en dat ze zich daarom van je afkeert. Praat het uit en zoek uit wat ze precies tegen je vriend heeft. Als dat niet zozeer een probleem met hem als persoon is maar meer met het feit dat hij de reden is waardoor jouw vriendinnen op de 2e plaats komen dan moet deze hele situatie met een beetje aanpassingsvermogen van beide kanten toch vrij makkelijk op te lossen zijn zonder dat er vriendschappen verbroken hoeven te worden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 11:04

Zo vaak spreken we niet af overigens hoor.. Eens in de 2/3 maanden eens. Met vriendin 1 vaker. De rest spreek ik tussendoor ook niet, alleen op de afspraken zelf.

Ik begrijp jullie hoor, maar zo dramatisch is het allemaal niet. ;) Zoals ik al zei, ik wil prima even een uurtje of 2 alleen heen gaan maar ik vind het niet leuk als mijn vriend dan alleen thuis zit, die kan zich prima vermaken maar ik zou het zelf ook niet leuk vinden alleen bij zijn ouders thuis te zitten. Dan ga ik natuurlijk liever mee naar die vrienden.

Wat mijn vriendin haar probleem met hem is, ik heb geen idee.. Volgens vriendin 1 komt het omdat hij een andere kijk heeft op helpen in een 3e wereld land.. Vriendin 2 zal hier alleen niet over gaan discussiëren maar die sluit zich af en houdt de rest van de avond haar mond.
De rest van de vriendinnen heeft overigens geen problemen met mijn vriend en vinden het ook leuk als hij er bij is.

In het jaar dat we nu wat hebben heb ik met die meiden zo'n 8 keer afgesproken waar hij 3x bij is geweest. 1 kennismaking, 2 mijn verjaardag en 3 verjaardag van vriendin 1. Dus zo vaak heb ik nou ook weer niet af hoeven zeggen.

gekkesies, ik denk dat je gelijk hebt! :j Dank jullie wel. Fijn een andere blik van andere mensen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:05

Ik zie niet in waarom je eens in de 2/3 maanden je vriend geen dagje kan missen?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:06

Mijn vriend en ik wonen 200 km uitelkaar en zien elkaar ook alleen in t weekend
Als ik een feestje heb oid gaat hij mee of hij blijft thuis aan hem.de keuze (als hij ook uitgenodigd is)
Een paar uur zonder elkaar kan prima vind ik verder doen we wel veel dingen samen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:07

Kirrr schreef:
Ik zie niet in waarom je eens in de 2/3 maanden je vriend geen dagje kan missen?

Inderdaad....

TS: Je doet voorkomen alsof het probleem alleen die vriendinnen is, maar bekijk het ook eens van hun kant. Jij ziet hun eens in de 2/3 maanden, meidenclubje... En opeens moet er een kerel bij omdat ze (zo komt het over qua tekst) zichzelf niet zonder hun kunnen vermaken. Want het is 'vriend mee of ik kom niet.'

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 11:08

Kirrr schreef:

Meestal spreken we doordeweeks af dus is het niet eens nodig.
Maar ik vind het gek dat als hij er dan wel is, en het is een x weekend ik gelijk niet uitgenodigd word. Alsof ze mijn vriend niet accepteert.. En dat steekt voor mij.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:12

Ik ben niet helemaal mee het probleem dan...

Vraag toch gewoon aan vriendin 2 wat het echte probleem is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:12

Ik kan jouw gevoel dus wél helemaal begrijpen hoor TS.

Hier ook zo'n 'vriendin' gehad, ik weet nog steeds niet wat d'r probleem is, maar mijn vriendin is ze inmiddels niet meer. Ik heb altijd haar en haar vriend overal op uitgenodigd, ook op de BBQ hier thuis en dat soort dingen, maar ik werd steeds minder uitgenodigd en werd steeds meer door haar genegeerd. Toen ze een filmavond had georganiseerd werd ik zelf al afgedaan met een 'je mag wel komen hoor als je wil'. Toen ik vroeg of ik m'n vriend ook mee mocht nemen (omdat hij voorheen ook op d'r verjaardag e.d.) was het antwoord 'ja nou.. liever niet, alleen als het echt moet'. Terwijl ze elkaar al een kleine 20x hadden gezien op feestjes, filmavonden, bbq's, bij hun thuis en bij ons thuis.

Ik ben die avond dan ook bewust niet naar die filmavond niet gegaan, sindsdien heb ik het geloof ik gevreten want er kwam van haar kant helemaal geen contact; wel berichten naar haar gestuurd, allemaal gelezen en geen reactie op gehad. Na m'n ziekenhuisperiode was ik er wel klaar mee en heb ik definitief alles ermee verbroken. Als je niet kan praten over wat je vindt, ben ik er als persoon zijnde snel klaar mee. Ben 7 jaar lang d'r vriendinnetje en praatpaal/scheldpaal geweest.

Achteraf kreeg ik dus inderdaad via-via te horen dat ik 'door mijn vriend' 'saai' ben geworden en ze liever had gehad dat ik een jongere vriend had gehad zodat ik tenminste nog een beetje uitging.

Héél jammer, want ik heb haar ook nooit veroordeeld over haar leven met of zonder vriend.

Je hoeft geen ruzie met je vriendin te maken, maar je hoeft ook je best niet meer te doen als zij dat ook niet doet. Het komt op mij over alsof ze inderdaad je vriend niet accepteert en jou daarom ook maar 'buitensluit'. Hoewel het heel kút is, zou ik dan voor haar m'n best niet meer doen, maar het wel leuk maken met je andere vriendinnen als deze je vriend wél accepteren.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:15

Maar als je dan toch niet komt oid, maakt het dan uit als je niet uitgenodigd wordt? Jaren terug toen ik steeds mijn vriend verkoos boven mijn vrienden stopten ze op een gegeven moment ook met bellen. En dat vind ik heel logisch. :j

Dat moet je verder zelf weten overigens, ik zou iig even met vriendin 2 gaan zitten om het uit te spreken. Dan ben je daar van af, je hart luchten is ook belangrijk en als jij je keuze hebt gemaakt moet dat ook duidelijk zijn.

@Chelle: ik ben gek op de vriend van mijn beste vriend maar ik vind het ook heerlijk om mijn beste vriend af en toe alleen te zien. Dat is logisch toch?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:15

Ben het met de meesten eens; waarom moet je vriend altijd mee? En zo niet ga je maar even heel vlug. Tja geen wonder dat je vriendinnen zich gepasseerd voelen; ze staan toch ook duidelijk op de tweede plaats? Zelfs als je toch daadwerkelijk met ze afspreekt, want als blijkt dat vriend niet mee kan ga je gewoon niet.
En helemaal als je toch maar zo weinig met ze afspreekt; om de 2 tot 3 maanden en dan kan je vriend niet even een paar uurtjes wat voor zichzelf zoeken?

Kreeg idd ook al een me & my shadow gevoel bij het lezen van je op

Voor wat betreft vriendin 2; zou het eens goed met dr uitpraten; ga lekker met zn tweetjes lunchen en zoek een rustig plekje op om het uit te praten. Je gaat toch niet een vriendschap van 9 jaar aan de kant zetten omdat je niet voor haar verjaardag bent uitgenodigd?
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 09-07-14 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 11:16

Overigens, zoals ik al zei, als ze me een uitnodiging had gestuurd en daarbij had gezegd dat ze liever had dat ik alleen kwam was ik ook alleen gegaan. Dat snap ik heel goed, en mijn vriend ook maar dat ze me helemaal niet uitgenodigd heeft dat steekt en dat snap ik niet.

Misschien wel goed dat ik inderdaad even met haar ga praten wat haar probleem nou met hem is. Want het is echt geen gekke dominante jongen, gewoon vriendelijk je kan goed met hem lachen en hij houdt van een discussie.

chelle_dora, vervelend dat jij het ook hebt meegemaakt en fijn dat je me begrijpt. Hier zijn ze ook altijd van harte welkom, als we iets doen is het meestal bij mij thuis, en dan zo doen.. Ik snap het niet.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:17

Ah, dat is alweer anders. Dan is het toch ook een ding van je vriendin, dat zij zichzelf niet duidelijk uit durft te spreken. Daar zou ik het wel met haar over hebben, want zij maakt het nu voor zichzelf en een ander dan lastig.

eenitraM

Bro's before ho's. Vriendinnen zijn voor altijd. Vriendjes niet...

Ik denk dat je gewoon met vriendin 2 moet praten. Klaar de lucht.

Anoniem

Pantykous: Dat is logisch, maar geen reden om iemand compleet buiten te sluiten of in zijn totaal niet meer uit te nodigen. Zoals ik de TS begrijp zijn er ook momenten genoeg geweest (doordeweeks) waarbij ze wel af kon spreken, zónder vriend, maar dat ze in het weekend dus met d'r vriend is. Ik zou m'n vriend ook niet thuis bij m'n ouders laten zitten om zelf te gaan high-tea'en met vriendinnen, woon je op jezelf dan is dat een ander verhaal natuurlijk.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:18

Zou zeggen, spreek je gevoel uit wat het met je doet. Want zo blijft het in de lucht hangen ook als je er niets mee doet. Spreek gewoon met haar af en niet via mail want dat kan altijd anders gelezen worden door mensen dan jij bedoelt. En spreek uit wat het met je doet kwa gevoel en waarom zonder wijzend vingertje want dan wordt het modder gooien van 2 kanten;) En daar heb je beiden niets aan. Daarbij moet je er bij zeggen dat jij dat gevoel hebt en dat het vooral ook ontstaan is omdat 3de dat tegen jou zeggen (geen namen noemen want dat is ook niet eerlijk).

Ben je bang dat je je op dat moment niet kan verwoorden of verkeerd ga brengen schrijf het dan vooraf op wat je wil zeggen. ZOnder direct op de ziel van de ander te trappen. Wie weet klaart het de lucht van 2 kanten.

De andere zeggen..dat zij een probleem heeft met je vriend, daardoor ben je erop gaan letten en lijkt het ook zo te zijn. Misschien juist omdat ze zo gesloten is is ze jaloers of is er iets anders aan de hand..maar dat blijft speculeren als je niet vraagt aan haar. EN als jullie ooit vriendinnen waren...juist dan moet het toch bespreekbaar zijn en gemaakt worden..dat helpt om juist die banden te houden die je hebt. En als het niet meer goed kan komen is het in ieder geval meer begrip waarom niet..want tast je in de duisternis door wat andere tegen je zeggen ook nog eens!!!

En zoals je weet vertel maar eens een verhaal en hoor het na persoon nummer 10 maar eens terug..je verhaal is uit zijn verband en lijkt niet meer op wat je ooit zelf gezegd hebt;) Daar zijn van die leuke spel programma's over op tv en dat is niet voor niets omdat dat het moeilijkste is wat mensen niet goed kunnen.

Zulke gesprekken zijn nooit leuk en niet makkelijk. En zelden hebben mensen behoefte aan een gesprek als dit. En dat geldt ook nog eens voor 2 kanten:) Maar...je kan het uit de weg blijven gaan..en dan zo elkaar niet meer aan kunnen kijken terwijl je elkaar toch wel regelmatig tegekomt en met een ongemakkelijke situatie blijven zitten..dat werkt ook niet:) Dus praten is hier toch echt de sleutel. Want breken doe je ook met woorden...neem ik dan aan:) En dan is het toch een gesprek.
Laatst bijgewerkt door Almighty op 09-07-14 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 11:20

Pantykous schreef:
Ah, dat is alweer anders. Dan is het toch ook een ding van je vriendin, dat zij zichzelf niet duidelijk uit durft te spreken. Daar zou ik het wel met haar over hebben, want zij maakt het nu voor zichzelf en een ander dan lastig.

Ze is een heel gesloten persoon. Kan met haar ook het minst goed overweg (zijn beide precies het tegenovergestelde) maar ze is wel een vriendin!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:21

Ik snap het stukje 'problemen met mijn vriend, problemen met mij' niet helemaal. Jouw vriendinnen hebben jouw vriend toch niet gekozen? Ze hoeven hem toch niet leuk te vinden? Ze zien hem amper dus wat maakt het nou echt uit dat zij hem niet zo leuk vinden.. Het is jouw vriend, niet die van hen. tuurlijk is het leuker als ze ook weg van hem zijn, maar als dat niet zo is, tsja. Helaas pindakaas.

Het lijkt mij ontzettend belangrijk de contacten met je vriendinnen te behouden. Zeker als je je vriend alleen in het weekend ziet lijkt het me wel van belang dat je daarbuiten ook nog contacten hebt. En als je vriendinnen iets leuks willen doen, dan spreek je toch gewoon een weekendje niet met je vriend af en ga je gezellig met je vriendinnen op pad. Of je zegt tegen je vriend 'Volgende week wil ik wat leuks doen op zaterdag met mijn vriendinnen, wil je alsnog komen en dat je dan een middagje alleen bent, of blijf je dan liever thuis?'

Het lijkt mij echt volkomen onzin om met je vriendin te breken vanwege dit. Als je bij mij aankomt met 'Mijn vriend gaat me en anders kom ik niet' dan zou ik je ook niet meer uitnodigen :+ Ik krijg daar de kriebels van, dus ik snap je vriendin wel. Ze weet ondertussen gewoon hoe je reageert en wil dus waarschijnlijk de moeite niet meer nemen je 'lastig te vallen' hiermee.