Truitje met 69 als print.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Truitje met 69 als print.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 22:14

Hallo
Ik wil graag jullie mening.Mijn dochter van 13 is bij coolcat geweest en heeft daar een kort truitje met nummer 69 er op gekocht.Leuk truitje tot dat iemand zei dat 69 een sexstandje is.Ik heb het gegoogled en schrok wel wat het dus betekent.Kan ik mijn dochter verbieden dat truitje aan te doen of is dat overdreven.Ik ben toch al een zeur moeder omdat ik haar korte broek te kort vond.Is wel wennen als moeder als meisjes geen roze kleertjes meer aan willen.

Maureen95

Re: Truitje met 69 als print.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:17

Ik vindt 13 persoonlijk nog wel wat jong om met een 69 shirt rond te lopen :=
Het lokt bij sommige jongens wel bepaalde reacties uit en je dochter moet daar wel tegen kunnen en zich niet erdoor laten leiden verkeerde dingen te gaan doen :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:17

Volgens mij is dat niet specifiek een verwijzing naar een sekstandje.
Als ik iemand met 96 op zijn/haar shirt zie lopen denk ik daar in ieder geval niet aan.
Zelf dacht ik eigenlijk dat het een beetje van de bekende 'route 96' kwam, maar misschien zeg ik nu wel heel iets doms :').

Er zijn zoveel shirts te koop met getallen erop, wat verder geen betekenis heeft.
De meiden van mijn werk (12-16) dragen ook dat soort shirts en ik heb ze nog nooit er over gehoord dat het zo'n betekenis zou moeten hebben onder jongeren.
Ze zijn heel erg open tegen mij, dus dat hadden ze dan vast al wel eens verteld.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 08-07-14 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:18

De bekende route is 66...

Ik zou dit idd als moeder ook dubieus vinden... Sowieso vind ik de kleding van coolcat soms een beetje op of over het randje...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:19

Mjetterd schreef:
Als ik iemand met 96 op zijn/haar shirt zie lopen denk ik daar in ieder geval niet aan.

Zelf dacht ik eigenlijk dat het een beetje van de bekende 'route 96' kwam, maar misschien zeg ik nu wel heel iets doms :')

Bij 96 denk ik daar ook niet aan :D

Bij 69 eerder.

En nee, mijn dochter mocht dat T-shirt van mij niet meer aan :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:21

Cassidy schreef:
Mjetterd schreef:

Zelf dacht ik eigenlijk dat het een beetje van de bekende 'route 96' kwam, maar misschien zeg ik nu wel heel iets doms :')

Bij 96 denk ik daar ook niet aan :D

Bij 69 eerder.

En nee, mijn dochter mocht dat T-shirt van mij niet meer aan :D

Het word echt tijd om te gaan slapen -O-...
Tja, ik zie er geen kwaads in, de print in ieder geval niet. Zelf zou ik mij dan eerder druk maken om een 13 jarig meisje in een kort shirtje (er vanuit gaande dat het om een truitje boven de navel gaat).
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 08-07-14 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:22

96 is ook iets heel anders als 69.

Ik zou zeggen, leg haar uit wat het betekent en wat het met jou doet als ze dat draagt. Afhankelijk van haar eigen mate van "verstand", ofwel of ze zich goed bewust is van de indrukken die ze bij anderen achterlaat en hoe ze zichzelf neerzet, zelf laten kiezen of ze het draagt of niet.
Als jij van mening en weet bent dat ze volop pubert en misschien niet helemaal nadenkt hoe dit haar kan bevoor- of benadelen zou ik zeggen dat je het haar kan verbieden.

xZiva_

Ik heb ook een shirtje met 69, nog niet eens over na gedacht als jij := nou ben ik ook 17,dus dat is ook een verschil :+ ik moest meteen denken aan dat liedje waar ze zingen: in the Summer of 69. bij mij staat er ook iets met brooklyn 69 sports of zoiets :')

maar volgensmij niks om je druk over te maken :D ik heb nog nooit opmerkingen er over gehad van jongens oid.

Thats_Me

Mooi moment om eens een gesprek aan te gaan. Zou je dochter zelf wel in zo'n shirtje willen lopen als ze weet waar het betrekking op heeft? Dat zou je toch moeten kunnen bespreken met een 13-jarige. Tja, de jeugd wordt steeds jonger volwassen [helaas]. Zou het dus niet gelijk verbieden maar wel een gesprek aanknopen om te kijken of ze zelf wel in zoiets rond wil lopen en dan samen afspraken maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:23

Er staan genoeg letters op kleren maar ik kan je er van verzekeren dat deze 69 wel 'dat' betekent... Tja, wil je je dochter daar mee rond laten lopen...

Het staat een beetje knullig als je niet weet wat de tekst op je shirt betekent maar aan de andere kant, lekker boeiend, als het een leuk shirtje is.

justkid

Leg de betekenis eens aan je dochter uit. Misschien heeft ze geen idee en voelt ze zich er zelf niet prettig bij.
Dan kun je ook je twijfels kenbaar maken en het er met haar over hebben.

Anoniem

Juist goed dat je je dochter niet zomaar in allemaal korte truitjes rond laat lopen. :) Zo leert zij ook wat wel en niet kan.

Poek

Ik zou niet eens meer in dat shirtje rond willen lopen (ik ben 14) :')

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:24

Oeps! Te heet gewassen... Past niet meer! ;-)

troi

Ik zou dat ook niet goed vinden eigenlijk. Je zou kunnen overwegen om samen met haar terug naar de coolcat te gaan en het shirt te ruilen voor wat anders leuks, dan kun je direct eea keuren..

Sidera

xZiva_ schreef:
Ik heb ook een shirtje met 69, nog niet eens over na gedacht als jij := nou ben ik ook 17,dus dat is ook een verschil :+ ik moest meteen denken aan dat liedje waar ze zingen: in the Summer of 69. bij mij staat er ook iets met brooklyn 69 sports of zoiets :')

maar volgensmij niks om je druk over te maken :D ik heb nog nooit opmerkingen er over gehad van jongens oid.

En waar denk je dat die verwijzing in dat liedje over gaat :P

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 22:26

Mijn dochter zegt nu dat ze het truitje als pyjama gaat gebruiken.En onder het truitje zou ook een hemdje komen dus ze ging toch niet half bloot over straat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:26

xZiva_ schreef:

Ik heb dus een shirtje met Summer 69, kwam er pas achter na het kopen dat er 69 op stond ipv 96 ( wat zo lijkt in de spiegel :') )
Heb hem niet meer zoveel aan maar als ik hem wel aan heb heb ik nog niemand gehoord die er problemen mee had. :')

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:27

Serieus? Het is een t-shirt met een nummer erop, hoe veel kwaad kan dat nou...
Alleen al dat je moet googlen geeft aan dat het echt niet zo een vanzelfsprekende verwijzing is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:28

Ik vraag me toch af of de meeste mensen die associatie nu maken als een meisje van 13 zo'n shirtje draagt, als ze het wel doen zegt het imo meer over die mensen dan over zo'n kind.

Je hebt vast ook mensen die gniffelen als ze het getal 69 in een wiskunde boek tegen komen >;) , maar ik denk dat het voor de meeste mensen maar gewoon een getal is eigenlijk :o?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:29

Mijn zusje is 10 en heeft ook zulke korte truitjes, maar ze is wel heel gespierd en bruin. En met 10 jaar heeft dat ziet er heel anders uit. :P

Maar ik zou hem gewoon dragen en als mensen raar kijken er bij vermelden dat het staat voor: "Het atoomnummer van het scheikundige element Thulium (Tm)."

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:29

Sidera schreef:
xZiva_ schreef:

En waar denk je dat die verwijzing in dat liedje over gaat :P

Haha nou inderdaad, in dat nummer bedoelden niet echt dat ze de zomer lang glaasjes ranja hadden gedronken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:30

Kenyada schreef:
Oeps! Te heet gewassen... Past niet meer! ;-)

haha indd, ben je er meteen klaar mee!

Ik zou het inderdaad uitleggen, kan ze zelf bedenken of ze dat fijn vind (zou ik zelf niet willen, geassocieerd worden met dat soort dingen op mn 14e :') nou is seks niet erg natuurlijk, maar wel op die manier op zo'n shirt, nah )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:31

Bij Summer 69 moet ik ook meer aan dat oude banketstaaf liedje denken Believe. ;)

Hoe dan ook, vooral puberjongetjes die net geleerd hebben wat standje 69 betekend, zullen het nodige commentaar hebben kan ik me voorstellen.

TS, ik denk dat je er zeer goed aan gedaan hebt om het gesprek met je dochter aan te gaan.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:32

Blubje11 schreef:
Serieus? Het is een t-shirt met een nummer erop, hoe veel kwaad kan dat nou...
Alleen al dat je moet googlen geeft aan dat het echt niet zo een vanzelfsprekende verwijzing is.

En tik het eens in bij google en afbeeldingen.

Nee, als ik een dochter had van 13 had die dat niet aan gemogen.
Alleen al met seksistische jongetjes die steeds vroeger actief zijn helaas, wil ik niet weten wat het uit zal kunnen lokken.

Maar zoals is gezegd idd, met je kind overleggen. :j