Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kipje39 schreef:Waarom zou ze een hartverzakking krijgen?
Je kunt haar toch gewoon meevragen naar een controle bij de VK?
Samen spullen voor de baby kopen?
Misschien kun je dat gebruiken als extra uitje met elkaar.
Over die etentjes, mijn ondertussen overleden moeder deed dit ook met mijn zus.
Echter deed ze dit niet bewust, ze dacht dat ik te druk was met mijn kindje.
Ik heb toen aangegeven dat ze me gewoon kon vragen, en als ik te druk was ik dit zelf wel kon aangeven.
Mijn moeder en ik hadden verder wel een goede band. En heb dit ook kunnen bespreken met haar, als ik jou was zou ik dat ook doen.
En aangeven dat je dit niet leuk vind als dochter zijnde.
Elise_0o schreef:De relatie met mijn moeder is altijd een beetje moeilijke en geforceerd geweest (door dingen die in het verleden zijn gebeurt), ze gedroeg zich altijd meer als vriendin dan als moeder.
Sinds mijn zwangerschap is de relatie met mijn moeder erg veranderd. Ze belt me ineens heel vaak op om te vragen hoe het gaat, ze heeft oprechte interesse en ze deelt ook ineens veel meer met mij, vooral over de zwangerschap. Ze is meer moeder geworden.
Onze relatie is daardoor een stuk verbeterd en ook op andere vlakken gaat het nu een stuk beter, dus wie weet veranderd er bij jou ook wel een hoop op een positieve manier.
Dat geeft een sprankje hoop Kinke schreef:Denk dat je er ook zeker wel een keer iets over mag zeggen, ik vind het niet normaal dat ze hun eigen dochter met de verkeerde naam aanspreken, net als geen interesse hebben in hun eigen dochter. Zou toch maar eens een keer een gesprek met ze aangaan hierover.
Kinke schreef:misschien als open vraag stellen? Dat je het idee hebt dat ze geen interesse in je hebben en of dit klopt en zo ja, waarom dan?
VivaLaVida schreef:Wat erg voor je, dat moet pijnlijk zijn. Ik zou toch inderdaad eens het gesprek aan gaan em je gevoel uitspreken. Misschien hebben zij wel het idee dat je niet zo'n behoefte hebt aan contact. .
Kinke schreef:Denk dat je er ook zeker wel een keer iets over mag zeggen, ik vind het niet normaal dat ze hun eigen dochter met de verkeerde naam aanspreken, net als geen interesse hebben in hun eigen dochter. Zou toch maar eens een keer een gesprek met ze aangaan hierover.
Bij een vriend thuis passeert ook heel de familie de revue eer de juiste naam gevonden is. Mensen zijn richting de 80. Meestal lachen we er maar om.
Sammie schreef:Kinke schreef:Denk dat je er ook zeker wel een keer iets over mag zeggen, ik vind het niet normaal dat ze hun eigen dochter met de verkeerde naam aanspreken, net als geen interesse hebben in hun eigen dochter. Zou toch maar eens een keer een gesprek met ze aangaan hierover.
Kan ook aan de leeftijd liggen hoorBij een vriend thuis passeert ook heel de familie de revue eer de juiste naam gevonden is. Mensen zijn richting de 80. Meestal lachen we er maar om.
Het hoeft dus geen desinteresse te zijn![]()
En je zou zelf ook een keer je familie uitnodigen voor een avondje eten/koken. De eerste stap zou dus kunnen zijn zelf wat initiatief tonen.
Heb je wel een vriend/schoonouders of wil je een BOM worden?
Sammie schreef:Kinke schreef:Denk dat je er ook zeker wel een keer iets over mag zeggen, ik vind het niet normaal dat ze hun eigen dochter met de verkeerde naam aanspreken, net als geen interesse hebben in hun eigen dochter. Zou toch maar eens een keer een gesprek met ze aangaan hierover.
Kan ook aan de leeftijd liggen hoorBij een vriend thuis passeert ook heel de familie de revue eer de juiste naam gevonden is. Mensen zijn richting de 80. Meestal lachen we er maar om.
Het hoeft dus geen desinteresse te zijn![]()
En je zou zelf ook een keer je familie uitnodigen voor een avondje eten/koken. De eerste stap zou dus kunnen zijn zelf wat initiatief tonen.
Heb je wel een vriend/schoonouders of wil je een BOM worden?
Kinke schreef:Denk dat je er ook zeker wel een keer iets over mag zeggen, ik vind het niet normaal dat ze hun eigen dochter met de verkeerde naam aanspreken, net als geen interesse hebben in hun eigen dochter. Zou toch maar eens een keer een gesprek met ze aangaan hierover.
friesam schreef:Weet dat ze wel graag opa en oma willen worden maar dan hebben ze het over een schattig halfbloedje (de vriendin van mijn broertje heeft andere nationaliteit)
) Mjetterd schreef:Kinke schreef:Denk dat je er ook zeker wel een keer iets over mag zeggen, ik vind het niet normaal dat ze hun eigen dochter met de verkeerde naam aanspreken, net als geen interesse hebben in hun eigen dochter. Zou toch maar eens een keer een gesprek met ze aangaan hierover.
Waarom? Dat heeft niets met geen interesse te maken, maar je gewoon vergissen.
Mijn moeder heeft 3 dochters en de vriendin van mijn broer is er sinds 2 jaar nu ook bij.
Regelmatig vergist ze zich in de namen en noemt ze 2/3 namen op voor ze de goede heeft genoemd.
Niets te maken met geen interesse hebben.friesam schreef:Weet dat ze wel graag opa en oma willen worden maar dan hebben ze het over een schattig halfbloedje (de vriendin van mijn broertje heeft andere nationaliteit)
Waarschijnlijk zeggen ze dat, omdat jouw ouders nog steeds denken dat jij geen kinderen wilt.
Wanneer jij nu nog steeds geen kinderen zou willen, en je ouders maar zouden blijven praten over hun toekomstige kleinkind, gericht op jou, zou je daar ook moe van worden denk ik.
Ze willen je er waarschijnlijk gewoon niet mee belasten en hebben geen verwachtingen van je wat kleinkinderen betreft.
Evelijn schreef:Ik kan misschien beginnen met "goh wat leuk dat je dat en dat met schoonzus en broer hebt gedaan. Ik zou het ook wel leuk vinden om vaker wat te doen"
Hoe is trouwens je relatie met je broer? Kan die niet af en toe zorgen dat jij ook wordt uitgenodigd?
Wat je ook kan doen.. er zijn tegenwoordig van die boeken ... moeder vertel eens.. of vader vertel eens... misschien is dat een manier om de communicatie een beetje open te breken.
Je bent iig in een patroon gekomen waar je graag verandering in wil zien... dat gaat niet vanzelf. Het kan van alles zijn waarom je ouders zo omgaan met jou hoe ze nu doen.. je kan alleen je eigen gedrag aanpassen en dan kijken of het verbeterd. Niet te bang zijn dat je het contact wat je nu hebt dan op het spel zet... je doet het vanuit een goed hart... en je wijst niet beschuldigend rond.. dus daar zullen je ouders vast positief op reageren.
Mjetterd schreef:Waarom? Dat heeft niets met geen interesse te maken, maar je gewoon vergissen.
Mijn moeder heeft 3 dochters en de vriendin van mijn broer is er sinds 2 jaar nu ook bij.
Regelmatig vergist ze zich in de namen en noemt ze 2/3 namen op voor ze de goede heeft genoemd.
Niets te maken met geen interesse hebben..
Niks met desinteresse te maken.