Geen band met mijn ouders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Geen band met mijn ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 11:45

Toch maar eens van me af schrijven want het zit me vrij hoog.

Maar ik heb totaal geen band met mijn ouders en zij ook niet met mij.

Woon zo'n 10 jaar op mezelf maar ben er wel trouw regelmatig naar toe gegaan.

1x per jaar ga ik met mijn moeder winkelen (volgens mij van beide kanten omdat het moet)

Maar als ik daar ben weet ik amper waarover ik het moet hebben, totaal geen klik of band. Weinig interesse van hun kant.

Mijn broer heeft een vriendin waar mijn moeder wel een goede klik mee heeft. Gaan samen winkelen, koken (iets wat ook echt mijn hobby is) uiteten met z'n 4-tjes enz (ik wordt ook niet gevraagd).

Nu noemt ze me ook regelmatig met de verkeerde naam als ik daar ben, de naam van mijn schoonzus.

Nu heb ik een kinderwens maar vind het wel zo fijn om daar mijn moeder in te betrekken (als het lukt natuurlijk) en ik heb ook weinig voorbeelden van vriendinnen ofzo die al kinderen hebben. Dus kan ook wel wat steun en ervaring gebruiken.

Hoe krijg ik ze geintereseerd in mij? En hoe voorkom ik een hartverzakking als ik zeg dat ik zwanger ben (of beter zeggen dat ik dat wil worden?)

Kipje39

Re: Geen band met mijn ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:03

Waarom zou ze een hartverzakking krijgen?
Je kunt haar toch gewoon meevragen naar een controle bij de VK?
Samen spullen voor de baby kopen?

Misschien kun je dat gebruiken als extra uitje met elkaar.

Over die etentjes, mijn ondertussen overleden moeder deed dit ook met mijn zus.
Echter deed ze dit niet bewust, ze dacht dat ik te druk was met mijn kindje.
Ik heb toen aangegeven dat ze me gewoon kon vragen, en als ik te druk was ik dit zelf wel kon aangeven.
Mijn moeder en ik hadden verder wel een goede band. En heb dit ook kunnen bespreken met haar, als ik jou was zou ik dat ook doen.
En aangeven dat je dit niet leuk vind als dochter zijnde.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 12:06

Kipje39 schreef:
Waarom zou ze een hartverzakking krijgen?
Je kunt haar toch gewoon meevragen naar een controle bij de VK?
Samen spullen voor de baby kopen?

Misschien kun je dat gebruiken als extra uitje met elkaar.

Over die etentjes, mijn ondertussen overleden moeder deed dit ook met mijn zus.
Echter deed ze dit niet bewust, ze dacht dat ik te druk was met mijn kindje.
Ik heb toen aangegeven dat ze me gewoon kon vragen, en als ik te druk was ik dit zelf wel kon aangeven.
Mijn moeder en ik hadden verder wel een goede band. En heb dit ook kunnen bespreken met haar, als ik jou was zou ik dat ook doen.
En aangeven dat je dit niet leuk vind als dochter zijnde.

Op een of andere manier denken mijn ouders volgens mij dat ik geen kinderen wil. (klopt 10 jaar terug moest ik er niet aan denken)
Weet dat ze wel graag opa en oma willen worden maar dan hebben ze het over een schattig halfbloedje (de vriendin van mijn broertje heeft andere nationaliteit)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:09

De relatie met mijn moeder is altijd een beetje moeilijke en geforceerd geweest (door dingen die in het verleden zijn gebeurt), ze gedroeg zich altijd meer als vriendin dan als moeder.
Sinds mijn zwangerschap is de relatie met mijn moeder erg veranderd. Ze belt me ineens heel vaak op om te vragen hoe het gaat, ze heeft oprechte interesse en ze deelt ook ineens veel meer met mij, vooral over de zwangerschap. Ze is meer moeder geworden.
Onze relatie is daardoor een stuk verbeterd en ook op andere vlakken gaat het nu een stuk beter, dus wie weet veranderd er bij jou ook wel een hoop op een positieve manier.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 12:13

Elise_0o schreef:
De relatie met mijn moeder is altijd een beetje moeilijke en geforceerd geweest (door dingen die in het verleden zijn gebeurt), ze gedroeg zich altijd meer als vriendin dan als moeder.
Sinds mijn zwangerschap is de relatie met mijn moeder erg veranderd. Ze belt me ineens heel vaak op om te vragen hoe het gaat, ze heeft oprechte interesse en ze deelt ook ineens veel meer met mij, vooral over de zwangerschap. Ze is meer moeder geworden.
Onze relatie is daardoor een stuk verbeterd en ook op andere vlakken gaat het nu een stuk beter, dus wie weet veranderd er bij jou ook wel een hoop op een positieve manier.

*\o/* Dat geeft een sprankje hoop

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:25

Denk dat je er ook zeker wel een keer iets over mag zeggen, ik vind het niet normaal dat ze hun eigen dochter met de verkeerde naam aanspreken, net als geen interesse hebben in hun eigen dochter. Zou toch maar eens een keer een gesprek met ze aangaan hierover.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 12:47

Kinke schreef:
Denk dat je er ook zeker wel een keer iets over mag zeggen, ik vind het niet normaal dat ze hun eigen dochter met de verkeerde naam aanspreken, net als geen interesse hebben in hun eigen dochter. Zou toch maar eens een keer een gesprek met ze aangaan hierover.

Ik ben helaas niet zo'n prater. Maar eigenlijk wel nodig.
Alleen hoe moet ik dit aanpakken?
Ook als ik in ziekenhuis lig of een belangrijke uitslag krijg weinig interesse.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:51

misschien als open vraag stellen? Dat je het idee hebt dat ze geen interesse in je hebben en of dit klopt en zo ja, waarom dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:54

Wat erg voor je, dat moet pijnlijk zijn. Ik zou toch inderdaad eens het gesprek aan gaan em je gevoel uitspreken. Misschien hebben zij wel het idee dat je niet zo'n behoefte hebt aan contact. .

Edit; vertellen wat je hier ook zegt. Dat er iets is waar je al een tijdje mee zit, dat je het gevoel hebt dat er niet zo'n sterke band is en dat je die wel wat zou willen verbeteren omdat je daar behoefte aan hebt. En of zij dat ook willen en wat jullie dan kunnen doen om de band te verbeteren. Dat je af en toe het gevoel krijgt dat ze niet zo heel geïnteresseerd zijn in jou.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-14 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 12:54

Kinke schreef:
misschien als open vraag stellen? Dat je het idee hebt dat ze geen interesse in je hebben en of dit klopt en zo ja, waarom dan?

Ben zo bang dat ik ze dan tegen me in krijg en er helemaal geen contact meer is. Het is nu al allemaal zo gemaakt gezellig.
En wil graag kinderen en kinderen met 2 opa's en oma's.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 12:57

VivaLaVida schreef:
Wat erg voor je, dat moet pijnlijk zijn. Ik zou toch inderdaad eens het gesprek aan gaan em je gevoel uitspreken. Misschien hebben zij wel het idee dat je niet zo'n behoefte hebt aan contact. .

Ik ben altijd (zelfs al met 3 jaar) heel zelfstandig geweest en regelde ook altijd alles wel zelf. Heb weinig liefde gehad als kind en zelfs moeite (gehad) met liefde geven. Dacht altijd dat dat door mijn ouders kwam maar met mijn broertje en schoonzus zijn ze wel close en doen ze veel leuke dingen enz.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:01

same problem! alleen ben ik 12 en met er niet aan denken om een snotaap te hebben later. :D
maar bij mij thuis klikte er al vanaf dag 1 tussen mijn moeder en mij niet. terwijl ik geweldig tegen me vader doe. komt ook deels doordat ik bijna al zijn eigenschappen heb en niet die van mijn moeder. hier tips om ruzie te voorkomen? ik ben overigs wel enigs kind

edit mijn ouders zijn gescheiden
Laatst bijgewerkt door kesha1 op 07-07-14 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:01

Kinke schreef:

Kan ook aan de leeftijd liggen hoor := Bij een vriend thuis passeert ook heel de familie de revue eer de juiste naam gevonden is. Mensen zijn richting de 80. Meestal lachen we er maar om.

Het hoeft dus geen desinteresse te zijn :)

En je zou zelf ook een keer je familie uitnodigen voor een avondje eten/koken. De eerste stap zou dus kunnen zijn zelf wat initiatief tonen.

Heb je wel een vriend/schoonouders of wil je een BOM worden?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 13:02

Sammie schreef:
Kinke schreef:

Kan ook aan de leeftijd liggen hoor := Bij een vriend thuis passeert ook heel de familie de revue eer de juiste naam gevonden is. Mensen zijn richting de 80. Meestal lachen we er maar om.

En je zou zelf ook een keer je familie uitnodigen voor een avondje eten/koken. De eerste stap zou dus kunnen zijn zelf wat initiatief tonen.

Ze zijn 55 dus dat valt wel mee.

Heb wel een vriend en schoonouders+schoonfamilie die betrokken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:03

Nou friesam ik zou dan toch antwoorden willen. Ookal kan dat wel pijnlijk zijn. Wat erg voor je :(:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:06

Sammie schreef:
Kinke schreef:

Ik beken... en ik ben 41 jaar.

Ik ergerde mij altijd mateloos aan mijn moeder als ze de verkeerde (naam) te pakken had, zowel bij mij als bij mijn kinderen.
Blijkbaar is het erfelijk, want ik doe precies hetzelfde.
-O-

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:09

Kinke schreef:

Waarom? Dat heeft niets met geen interesse te maken, maar je gewoon vergissen.
Mijn moeder heeft 3 dochters en de vriendin van mijn broer is er sinds 2 jaar nu ook bij.
Regelmatig vergist ze zich in de namen en noemt ze 2/3 namen op voor ze de goede heeft genoemd.
Niets te maken met geen interesse hebben.

friesam schreef:
Weet dat ze wel graag opa en oma willen worden maar dan hebben ze het over een schattig halfbloedje (de vriendin van mijn broertje heeft andere nationaliteit)

Waarschijnlijk zeggen ze dat, omdat jouw ouders nog steeds denken dat jij geen kinderen wilt.
Wanneer jij nu nog steeds geen kinderen zou willen, en je ouders maar zouden blijven praten over hun toekomstige kleinkind, gericht op jou, zou je daar ook moe van worden denk ik.
Ze willen je er waarschijnlijk gewoon niet mee belasten en hebben geen verwachtingen van je wat kleinkinderen betreft.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:12

Ik kan misschien beginnen met "goh wat leuk dat je dat en dat met schoonzus en broer hebt gedaan. Ik zou het ook wel leuk vinden om vaker wat te doen"

Hoe is trouwens je relatie met je broer? Kan die niet af en toe zorgen dat jij ook wordt uitgenodigd?

Wat je ook kan doen.. er zijn tegenwoordig van die boeken ... moeder vertel eens.. of vader vertel eens... misschien is dat een manier om de communicatie een beetje open te breken.

Je bent iig in een patroon gekomen waar je graag verandering in wil zien... dat gaat niet vanzelf. Het kan van alles zijn waarom je ouders zo omgaan met jou hoe ze nu doen.. je kan alleen je eigen gedrag aanpassen en dan kijken of het verbeterd. Niet te bang zijn dat je het contact wat je nu hebt dan op het spel zet... je doet het vanuit een goed hart... en je wijst niet beschuldigend rond.. dus daar zullen je ouders vast positief op reageren.

Oh en wat betreft vergissen in naam... hier noem ik mijn vriend wel eens per ongeluk zoals de kat of mijn paard... (valt allemaal in hetzelfde hokje bij mij :Y) )
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 07-07-14 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 13:13

Mjetterd schreef:
Kinke schreef:

Mijn moeder heeft 3 dochters en de vriendin van mijn broer is er sinds 2 jaar nu ook bij.
Regelmatig vergist ze zich in de namen en noemt ze 2/3 namen op voor ze de goede heeft genoemd.
Niets te maken met geen interesse hebben.

friesam schreef:

Waarschijnlijk zeggen ze dat, omdat jouw ouders nog steeds denken dat jij geen kinderen wilt.
Wanneer jij nu nog steeds geen kinderen zou willen, en je ouders maar zouden blijven praten over hun toekomstige kleinkind, gericht op jou, zou je daar ook moe van worden denk ik.
Ze willen je er waarschijnlijk gewoon niet mee belasten en hebben geen verwachtingen van je wat kleinkinderen betreft.

Ben altijd dol op kinderen geweest en ook actief tante (familie van mijn vriend) die verwachting hebben ik ze niet echt gegeven maar ook dat vulllen ze zelf in.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 13:14

Evelijn schreef:
Ik kan misschien beginnen met "goh wat leuk dat je dat en dat met schoonzus en broer hebt gedaan. Ik zou het ook wel leuk vinden om vaker wat te doen"

Hoe is trouwens je relatie met je broer? Kan die niet af en toe zorgen dat jij ook wordt uitgenodigd?

Wat je ook kan doen.. er zijn tegenwoordig van die boeken ... moeder vertel eens.. of vader vertel eens... misschien is dat een manier om de communicatie een beetje open te breken.

Je bent iig in een patroon gekomen waar je graag verandering in wil zien... dat gaat niet vanzelf. Het kan van alles zijn waarom je ouders zo omgaan met jou hoe ze nu doen.. je kan alleen je eigen gedrag aanpassen en dan kijken of het verbeterd. Niet te bang zijn dat je het contact wat je nu hebt dan op het spel zet... je doet het vanuit een goed hart... en je wijst niet beschuldigend rond.. dus daar zullen je ouders vast positief op reageren.

Ik kan eens via de vriendin van mijn broertje proberen die probeert mij altijd wat meer te betrekken. Dat is een goed idee.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:19

Tuurlijk, het kan zijn dat ze zich 'vergissen', maar dat weten we niet.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 13:26

Kinke schreef:
Tuurlijk, het kan zijn dat ze zich 'vergissen', maar dat weten we niet.

De namen lijken totaal niet op elkaar en de meiden ook niet :o
Buitenlandse schoonzus (klein en vrij donker) en lange Nederlander.

Mijn vriend zei gelijk waar het hart van vol is loopt de mond van over ;(

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:27

kijk ik heb maar een stukje gelezen, ik vind het echt een rot situatie voor jullie beiden.
maar het is zo ook gewoon gegroeid, probeer eens wat anders dan winkelen om te doen.
geef haar het boek kado mam vertel eens of een spel dat je ook helpt om een gesprek op te starten over welk onder werp dan ook al dan niet persoonlijk.
En als er een halfbloed onderwerp boven tafel komt, zeg dan iets als oh dan zouden ze mooi duo penottie vormen ...als ik (ooit) een kindje krijg. wees creatief maar ook open en duidelijk met je verachting en gevoelens....zo lastig maar misschien komt er dan toch een basis voor een vernieuwde band met je ouders.
blijf positief ik wens je echt alle goeds! ;)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 13:29

Ik blijf positief en mijn best doen, heb al aangeboden voor ouders en broertje en vriendin te koken maar dat is inmiddels al 3x verzet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:31

Mjetterd schreef:
Niets te maken met geen interesse hebben..

Mijn ouders ook hoor :+ Niks met desinteresse te maken.

TS: Maak het bespreekbaar met jouw ouders, communicatie is hier het sleutelwoord...