Tips tegen heimwee ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Colaaa

Tips tegen heimwee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 11:32

:wave:

Aankomende donderdag ga ik samen met een goeie vriendin op vakantie naar Griekenland (chersonisos)
Heel veel zin in natuurlijk ! Hard voor gewerkt om het bij elkaar te sparen.

Maar nu het bijna zover is begin in te beseffen dat ik een week zonder mijn ouders moet én een week zonder mijn pony's

Nu zullen veel van jullie denken 'joh heerlijk toch een weekje 'alleen' Dat is ook zo alleen ik heb het thuis denk ik te goed haha.

Maar zijn er mensen die tips hebben?
Neem sowiso een eigen kussensloop mee mede omdat ik het ook vies vind om op een hotelkussen te slapen, foto's van wat in nederland blijft staat op me telefoon, en me moeder gaat elke dag naar de pony's,

En dan denk ik weer tis maar een weekje en wat is nou een week ?

Anoniem

Re: Tips tegen heimwee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:34

Oei! Ik kan je geen tips geven.... Heimwee is een behoorlijk lastig iets. Heb er al mijn hele leven last van.... Ben zelf ook wel eens een week naar Chersonisos geweest met een vriendin en het hielp ontzettend dat het een ontzettend fijn feesteiland is!!!

Weinig tijd gehad om over thuis te denken....

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:34

Ga echt leuke dingen doen! Als je dagjes uit gaat en het gezellig hebt mis je thuis niet zo :). Je hebt foto's, en je kan altijd even een belletje doen of via WiFi skypen oid :).

1 ding: GENIET! Een week is zo voorbij en dat is zonde als je er niet van hebt genoten.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 11:35

O dat scheelt weer !
Ene keer is het heel erg en de andere keer valt het reuze mee, paar jaar geleden gingen we op werkweek met school naar de ardennen te paardrijden zag ik enorm tegen op maar omdat je de hele dag aan het paardrijden bent denk je er niet eens aan !

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 11:36

Ess_Ramona schreef:
Ga echt leuke dingen doen! Als je dagjes uit gaat en het gezellig hebt mis je thuis niet zo :). Je hebt foto's, en je kan altijd even een belletje doen of via WiFi skypen oid :).

1 ding: GENIET! Een week is zo voorbij en dat is zonde als je er niet van hebt genoten.

Precies ! en dat is inderdaad zonde, dus gewoon niet teveel aan thuis proberen te denken !

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:44

De Heimwee momenten zijn meestal de momenten van het slapen gaan. Tenminste bij mij vroeger wel. En daar zul je weinig last van hebben als je gaat feesten :P Tegen de tijd dat je je bed vind ben je blij dat je even kan liggen :+ Sommige mensen hebben het ook wel door de dag maar zolang je jezelf bezig houdt zal het wel mee vallen.

Ik zou het wel van te voren even aan je vriendin melden dan kan ze er rekening mee houden :j

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 11:53

@choobroodje dat heb ik dus ook, overdag valt het mee heb meestal in dagje dat ik dan een klein dipje heb van een paar minuten maar dan moet ik gewoon weten hoe het met het thuisfront is, dan is het weer goed.

Zij weet ervan, en ze weet wanneer ze me even met 'rust' moet laten zegmaar als het even niet wil (:

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:59

Je bent 18 zie ik.. daar schrok ik best van. Kom op, heerlijk toch! Ga even een week genieten en lekker (bijna) alles doen waar je zin in hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:21

ElanJV schreef:
Je bent 18 zie ik.. daar schrok ik best van. Kom op, heerlijk toch! Ga even een week genieten en lekker (bijna) alles doen waar je zin in hebt :)

Ik ben 41 en heb nog steeds last van heimwee :D .

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:11

Precies, heimwee is niet leeftijdsgebonden :n. Overigens had ik geen heimwee naar mijn ouders maar vooral naar de vertrouwdheid van mijn eigen kamer. En mijn dieren. Maar als ik nu met mijn vriend op vakantie ga mis ik alleen de dieren nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:28

chocobroodje schreef:
Precies, heimwee is niet leeftijdsgebonden :n. Overigens had ik geen heimwee naar mijn ouders maar vooral naar de vertrouwdheid van mijn eigen kamer. En mijn dieren. Maar als ik nu met mijn vriend op vakantie ga mis ik alleen de dieren nog.

Het is inderdaad heel moeilijk uit te leggen wát het nu precies is.

Onderstaande link dekt voor een groot deel de lading:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heimwee

Voor TS wat tips wat je kunt doen, misschien heb je er iets aan;
http://www.leerwiki.nl/Wat_je_tegen_heimwee_kunt_doen

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 12:03

Thanks iedereen !

Vandaag alles klaarmaken en inpakken vandaag en morgen nog lekker naar de paardenbeestjes, en ach gewoon w'appen met paps en mams dan moet het vast helemaal goed komen ! :D

YlseKelders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:01

misschien een foto meenemen

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 14:10

Er staan zat op me telefoon en me moeder en iemand van stal zou je mij op de hoogte houden hoe het ermee gaat en zo (:

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:37

jezelf bezighouden en vooral niet alleen op je kamer achterblijven. Lekker bezig blijven en vooral genieten

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:39

Ik volg even wat heb het probleem ook.
Ik heb het vooral in de avond/nacht.
Blijf dus even volgen en misschien doelen voor jezelf opstellen?
Als ik thuis ben mag ik die geweldige mega coole rijbroek kopen etc.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:48

Ik heb het ook heel lang gehad, nog steeds eigenlijk een beetje...

Probeer genoeg afleiding te zoeken, dat helpt het beste. De heimwee zal het ergst zijn in de nacht/avond, als je alleen bent. Gelukkig is er Chersonissos vaak meer dan genoeg te beleven, ook 's nachts. ;)

Wat bij mij hielp, was gewoon af en toe contact houden met thuis. Ga het jezelf nou niet ontzeggen, waarom zou je? Tegenwoordig is het super makkelijk om even een appje te sturen, misschien willen je ouders wel af en toe een foto van je pony's doorsturen, heb je toch meer rust als je ziet dat het goed met ze gaat!

Alvast heel veel plezier, het weekje zal voorbij vliegen!