Telefoon op onverklaarbare wijze kapot??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Telefoon op onverklaarbare wijze kapot??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 10:47

Hoi Bokkers,

Er is zo juist iets heel raars gebeurd.

Ik lag in bed en was aan het facebooken, ik leg mijn telefoon terug op bed om vervolgens naar de toilet te gaan. Ik kom terug en wil weer facebooken opeens mijn telefoon kapot! Rechts zit een gruwelijke barst die je overigens niet voelt zitten als je er met je vinger over heen gaat. De rest van het beeldscherm doet het ook niet meer.

Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van, er is ook niemand anders bij mijn telefoon geweest in de tussentijd want ik ben alleen..

Wie o wie weet hoe dit kan?

Anoniem

Re: Telefoon op onverklaarbare wijze kapot??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:49

Is het een Samsung?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:50

Dit heb ik ook voorgehad. Bleek het glas net iets te groot te zijn waardoor er continu een te hoge druk op zat. Uiteindelijk barst het dan.
Hebben het op garantie proberen gooien, gsm was een maand maar volgens hun had ik hem maar voorzichtiger moeten behandelen...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 10:50

Nee het gaat om de waterdichte Sony. Ik heb hem niet verzekerd en ben ook niet van plan ik weet niet hoeveel geld te gaan betalen aan een reparatie.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:51

Te hete telefoon icm. je scherm dat iets te strak in de omlijsting zit. Beeld wil uitzetten, gaat niet = krak

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 10:51

Hij word inderdaad wel ontzettend snel bloedheet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:52

Hier was het ook een Sony die heel snel warm werd! Sony wou er hier echt niets mee doen.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:53

Kat die erop gaan staan is misschien ?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 11:01

Nee wij hebben geen dieren in huis. :)

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:03

Mijn telefoonscherm was ook spontaan gebarsten, helemaal tot de rand. Repareren kosten 150 euro terwijl de telefoon zelf 120 had gekost. Gelukkig deed mijn scherm het nog wel, die barst zit er nog steeds inXD
Maar das echt flink balen zeg, ik zal wel naar de winkel gaan. Bij mij deden ze wel erg moeilijk. Ze kunnen je telefoon naar de fabriek sturen, daar onderzoeken ze hem. Als het idd een fabrieksfout is maken ze hem, maar ze doen vaak makkelijk en laten je er gewoon voor betalen. Als ze hem hebben onderzocht en je moet betalen kan je hem voor iets van 40 euro terug laten komen. Maar aangezien jou telefoon kapot is heeft dat niet veel zin.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 11:07

Nouja, ik ga vanmiddag maar een nieuwe telefoon kopen.

Het beeldscherm repareren kost minimaal 150 euro, maar daarmee is het onderliggende probleem dus die oververhitting nog niet geholpen. Die kosten zouden ook wel rond de 150 euro liggen dus ben ik 300 euro verder. Ik koop wel een Samsung S3 mini. :=

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:15

Petrichor schreef:
Nee het gaat om de waterdichte Sony. Ik heb hem niet verzekerd en ben ook niet van plan ik weet niet hoeveel geld te gaan betalen aan een reparatie.

Is een probleem die bekend is bij Sony. Toen ik t las dacht ik al meteen dat het een Sony was;) als t goed is kunnen ze dat gewoon kosteloos voor je repareren!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:15

Inboedelverzekering waar je het op kan gooien wellicht?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 11:18

Nouja laat ik heel eerlijk bekennen dat ik het een kloten telefoon vind. Hij heeft altijd wel wat, dan stroom er af binnen 5 minuten om vervolgens gloeiend heet te worden. Ik ga niet voor een reparatie, ook omdat hij niet verzekerd is. :)

Mensen die een goede telefoontip hebben? Er wel vanuit gaande dat ik het zo even bij moet leggen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:18

maar als ze het wel kosteloos kunnen repareren... kun je hem toch doorverkopen }:)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 11:19

Zeker, bij mij kost het altijd alleen klauwen met geld. Dus ik acht de kans zeer klein dat ik hem kosteloos kan laten repareren. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:21

Ik ben nu heel tevreden van mijn Huawei. Zijn heel stabiele en betrouwbare telefoons :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:27

Ik wou net zeggen, Huawei kopen.
Voor het geld voor het schermpje van een Samsung heb je een complete Huawei, die echt niet onderdoet voor de bekende merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:29

Balen zeg.

Tip!
Kijk voor dat je nieuwe telefoon koopt kijk eerst wat de ervaringen van andere mensen zijn qua kwetsbaarheid van scherm. Om dit reden heb ik bewust Samsung galaxy s3 links laten liggen en maar een minder populair LG 4x HD gekocht die wel hoop kan hebben :)

Want telefoon kan zo goed of zo snel zijn, maar als maar iets hoeft gebeuren me als gevolg dat scherm stuk is, is in mijn eigen een waardeloze telefoon. Jammer dat in algemeenheid weinig aandacht wordt besteed aan hoe stevig een telefoon is.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 11:33

Achja ik heb mijn telefoon voor wat appjes facebook en bokt en af en toe dat ik gebeld word, dus zo veel eisen heb ik niet. :)

Huawei denk ik inderdaad ook aan, welke hebben jullie? :)

Edit: Jemig voor nog geen 100 euro heb je er al een en dan heb ik het nog over mooie telefoons ook!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:36

Oef zonde!

Ik was echt onwijs tevreden met mijn s3 mini! Heel snel en heeft vaak de grond nog en kussen maar helaas heeft die mijn paard niet overleefd :')
Nu heb ik een huawei als noodtelefoon en ik kan er geen positief woord over zeggen. Ding is zo sloom en toetsenbord doet het de helft van de tijd niet. Hij zet soms ineens het geluid aan en valt gewoon ineens uit.

Gelukkig is het een noodtelefoon en heb ik binnen kort een iPhone.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:37

Ik heb het aller eerste goedkoopste model dat op de markt kwam, heb het doosje niet 1.2.3 bij mij :P Telefoon heeft niet veel intern geheugen dus na enkele apjes en updates houd het op. Maar zoals ik zeg, het goedkoopste van het goedkoopste. Hij gaat ondertussen al dik een jaar mee en hij doet het nog altijd zonder probleem. Dit was bij sony en samsung wel wat anders...

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:39

Welke van Sony had je? Dan moet ik die iig niét hebben. :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:42

Ik heb de Y300 en ben er tevreden over.
Kocht hem tijdens een actie dus heb er nog geen € 100.- voor betaald.
Je hebt ook iets luxere voor ronde € 150.-

Ik liet hem pas met het scherm naar beneden op de punt van de tafel vallen, niks aan de hand :D

Ik vind het sowieso relaxter om een telefoon van € 100.- op zak te hebben dan eentje van € 500.-
Die verzekeringen die je extra kunt afsluiten en de garanties op zulke telefoons vallen vaak toch tegen, ze vinden altijd wel iets om niet te hoeven vergoeden.

Mijn vorige telefoon was een Samsung, die deed er soms enorm lang over om zelfs maar het schermpje met de telefoontoetsen te laden, een keer duurde dat zelfs een kwartier. Je zal 112 willen bellen...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:44

Petrichor schreef:
Achja ik heb mijn telefoon voor wat appjes facebook en bokt en af en toe dat ik gebeld word, dus zo veel eisen heb ik niet. :)

Huawei denk ik inderdaad ook aan, welke hebben jullie? :)

Edit: Jemig voor nog geen 100 euro heb je er al een en dan heb ik het nog over mooie telefoons ook!

Heb laatst in de vodafone winkel gestaan, heb altijd Apple gehad dus ben vrij kieskeurig. Maar was echt onder de indruk van hun telefoons! Als het ooit een android zou worden, zeker een Huawei! Zeker voor dat geld :j