wie wil met mij meedenken?
Ik ben opzoek naar een vervolgstudie na mijn HBO bachelor..
Ik ben halverwege mijn studie SPH en ik merk dat ik het lastig vind om gemotiveerd te blijven. Ik vind de stof heel erg interessant, maar het gaat mij niet diep genoeg. Verder dan wat begrippen leren gaat het (theorie deel van de studie) eigenlijk niet en dat vind ik jammer. Daarbij haal ik de meeste toetsen wel met mooie cijfers zonder veel moeite. Ik wil niet perse meer stof, maar wel meer diepgang. Ik denk dat ik meer kan dan dit en daarom wil ik na het afronden van deze bachelor graag verder studeren.
Nu ligt de keuze voor psychologie of pedagogiek natuurlijk heel erg voor de hand... Ik wil alleen niet de zoveelste afgestudeerde psycholoog zijn, daar zijn er al zoveel van en in deze tijd van bezuinigingen denk ik niet dat ik dan bijzonder veel kans maak op werk. (Of vergis ik me hierin?)
Wat ik zoek is een studie die mij wel in contact houdt met mensen. Ik wil graag met cliënten werken. Ik vind verschillende doelgroepen erg interessant. Op dit moment heb ik ervaring in de gehandicaptenzorg en de ouderenzorg, daar wil ik mij echter niet op vastpinnen. Psychiatrie lijkt mij bijvoorbeeld ook erg interessant!
Wie heeft een idee voor een bepaalde studie? Of kan mij overtuigen waarom psychologie toch geschikt zou kunnen zijn?
Waar in het land maakt mij niet zo veel uit. Eventueel in België kan ook!
Ik ben mij echt nog aan het oriënteren en ondanks dat het nog zeker twee jaar duurt voor ik klaar ben, houdt het me toch bezig. Ik vind het leuk om vast vooruit te kijken en een doel voor ogen te hebben

Alvast bedankt voor het meedenken!