installeren van router voor dongel...help?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

installeren van router voor dongel...help?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 21:02

IK heb vandaag een router gekocht. We hebben internet via een dongel en nu moet de simkaart in de router. Er is goede verbinding en mijn telefoon kan hem ook vinden en geeft aan goed bereik te hebben.....
Maar het is beveiligd en vraagt om een wachtwoord? en die kan ik dus nergens vinden......snap er niks van? (alleen SSID en Key code om netwerk toe te voegen)
Op de simkaart heb ik alleen een pin en puc code. Het is overigens van de profider MEO.

Ook kan mijn pc geen verbinding krijgen omdat deze geen draadloos kan ontvangen....en dat moet via breedband en wederom wordt er gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord?! weet ik dus niet?!

wie o wie weet hoe ik dat kan achterhalen? (heb eigenlijk niet zo veel zin om weer in de dij te gaan staan om dit te gaan vragen in de winkel)

Choiix

Re: installeren van router voor dongel...help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:55

Kijk eens achterop het apparaat of achter de batterij als deze er in zit. Staat er eigenlijk altijd wel op :)

ydnew

Re: installeren van router voor dongel...help?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 16:26

Het is inmiddels gelukt!! het wachtwoord stond ergens heel klein in de klein letterige handleiding...... bij de batterij stonden weer andere codes! Er bleek nog iets niet goed te zijn gegaan, maar ook dat heb ik zelf in een zeer helder moment weten op te lossen..... misschien leer ik het allemaal nog wel eens :-)