Hallo Sinds tijdje woon ik bij mijn vriend en zijn moeder in huis(we zijn opzoek naar een eigen woning) maar tot die tijd wilt mijn schoonmoeder kost geld(wat normaal is) Maar als ik dit aangeef word mijn wajong dan meer? heeft er iemand verstand hier van
Volgens mij blijft het hetzelfde. Wajong is niet afhankelijk van je woonsituatie, of je een partner hebt, etc. Het kan wel zijn dat je bepaalde toeslagen niet meer krijgt.
Dit geldt voor de oude Wajong. Voor de nieuwe Wajong weet ik het niet zeker, maar ik dacht dat het op dit terrein niet veranderd was.
ahum , maak geen slapende honden wakker. als je op een fout word betrapt wordt je gepluimd als 'n fraudeur en gekort!
shilady
Geplaatst: 03-07-14 20:34
kwita schreef:
ahum , maak geen slapende honden wakker. als je op een fout word betrapt wordt je gepluimd als 'n fraudeur en gekort!
Dit dus....
hoeveel kostgeld wilt ze hebben?
leroyy1993
Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-14 20:35
shilady schreef:
kwita schreef:
Dit dus....
hoeveel kostgeld wilt ze hebben?
150-.
LindyH
Geplaatst: 03-07-14 20:44
Moet makkelijk kunnen. Er zijn ook zat mensen met Wajong die gewoon een heel zelfstandig huishouden voeren, met huur en alles. Als je tot nu toe niets hebt hoeven betalen aan dat soort kosten heb je het gewoon heel luxe gehad.
Het ligt erg aan je situatie wat er nu gaat gebeuren. Had je gedeeltelijk Wajong en werkte je gedeeltelijk, dan verandert er niks. Met 100% Wajong verandert er ook niks. Maar als je ook gedeeltelijk Bijstand ontving dan kan het wel zijn dat dat bedrag gaat veranderen en dan kan het feit dat je kostgeld moet betalen wel meespelen dacht ik. Aan de andere kant zal je dan ook wel als 'samenwonend' worden aangemerkt, en wordt de hoeveelheid Bijstand die je ontvangt afhankelijk van het inkomen van je vriend (en zijn moeder). Maar dat is dus Bijstand, en geen Wajong.
betaal idd mn eigen huur, G-W-L zoals LindyH al zegt.
vuurneon
Geplaatst: 03-07-14 21:03
Het maakt voor de Wajong niet uit bij wie je woont of wat je moet betalen, het verandert er niet door.
Keell94
Geplaatst: 03-07-14 21:08
Ik zit in dezelfde situatie, ik woon bij mijn vriend en schoonouders, alleen heeft hij een uitkering en niet ik, wij betalen ook ieder €150 kostgeld, samen dus €300 dus dat is een normaal bedrag. Hij bleef hetzelfde houden niet meer of niet minder, maar zou het als ik jou was eerst goed uitzoeken voor je gaat bellen want voor hetzelfde geld wordt je wel gekort, het zal zowieso niet meer worden
als het goed is veranderd er helemaal niets als jij bij hen gaat wonen, het word niet meer, het word niet minder , wajong is niet gebonden aan je woonsituatie maar aan jou als persoon.
je kunt voor je gemoedsrust even bellen met het UWV
mijn vriend had ook een wajong toen die bij mij en mn ouders kwam wonen, het enige wat je moet doen is je eigen inschrijven bij de gemeete, en dan verandert er helemaal niks alles blijft het zelfde Pb me maar als je meer vragen hebt hierover!