Product kopen, daarna in uitverkoop, wat doe jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zou jij korting terughalen?

Ja
66 (55%)
Nee
52 (44%)

Totaal aantal stemmen: 118

Anoniem

Product kopen, daarna in uitverkoop, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:04

Er ontstond net een discussie in een ander topic wat ik interessant vond.
Stel jij koopt voor €100.- een hoofdstel bij de Divoza. Een week later zijn er van Divoza kortingsbonnen voor bijv. %10 korting. Ga jij terug? Ruil jij je hoofdstel in om hem vervolgens opnieuw te kopen met die korting?

Eigen voorbeeld, ik heb een keer een jas gekocht bij de H&M op zaterdag. Jas kostte €60.- De week erop was de jas in de aanbieding/uitverkoop en €20.- goedkoper. Ik ben terug gegaan en heb €20.- terug gekregen. Zou jij dit doen?

Zou jij je korting opeisen als het ging om tientallen euro's? Waarom wel, of waarom niet?

eilleen333

Re: Product kopen, daarna in uitverkoop, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:06

Als het om een groot bedrag gaat en in een korte periode dan wel.
Als ik vandaag een jas koop, en morgen zit er 20 euro korting op, dan ga ik wel terug, en dan ook meteen met de vraag waarom het niet even gemeld is.

Ik werk op een slagerij, en onze aanbiedingen gaan op donderdagen in. Als mensen op woensdag dan komen voor iets wat morgen in de aanbieding is, adviseer ik ze om het morgen op te halen (ik kan en mag de prijs helaas niet aanpassen). Mensen waarderen dat je meedenkt.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:07

Nee, tenzij het duidelijk was op het moment van aanschaf dat de korting zou komen.

Zelf heb ik bij de woonexpress honderden euro's uitgegeven om er achter te komen dat als ik 5 min! later had afgerekend ik 15% korting zou hebben gehad. Bij mijn volgende aankoop de volgende dag (€1000+) heb ik dit aangegeven en op deze aankoop alsnog de 15% gehad :)

In dit geval wist de kassiere heel erg goed dat ik 5 min later veel korting zou hebben gehad en dat vind ik gewoon slecht!
Laatst bijgewerkt door Selka op 03-07-14 11:08, in het totaal 2 keer bewerkt

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:07

Ik had dat toevallig 2 weken geleden. Had bij Esprit een broek gekocht, was niet in de aanbieding dus gewoon €60,- betaald, paar dagen later ging ik weer, was het 50% korting!! Ben alleen niet terug gegaan. Zat er wel aan te denken, maarja toch niet gedaan xD

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:09

Ja, zou ik wel doen. Beetje afhankelijk van het bedrag :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:11

Ligt inderdaad aan het bedrag.
Ik kom best vaak in een kledingwinkel in het dorp verderop. En had een broek gezien die ik zo gaaf vond, maar hij was € 45,-.
Als ik 2 daagjes kon wachten was hij € 15,-. Ze hebben het achter gehangen en 2 dagen later had ik 3 broeken voor € 45 ipv 1 :D! Al die zomerkleurtjes gingen weg voor minder, omdat de nieuwe collectie zou komen.
Vond ik erg netjes en ik ben blij!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:11

Over het algemeen doe ik het eigenlijk niet, bij divoza koop ik eigenlijk alleen als er korting is. Juist omdat ze dit echt wel regelmatig hebben. Heb laatst nog met 25 procent nieuwe jodphurs gekocht, scheelde toch weer 45 euro. Ik hou ook altijd wel al de aanbiedingen in de gaten, voor paardenspullen betaal ik bijna nooit de volle mep.

Met kleding ben ik vrij lastig, dus ik koop gewoon wat ik leuk vind, en mocht het nou een week later in de aanbieding zijn (wat mij eigenlijk nog nooit is overkomen) dan is het pech. Ik heb op dat moment besloten om dat kledingstuk voor die prijs te kopen, en moet het dan ook die prijs waard hebben gevonden

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:14

Ik zou er denk niet voor teruggaan, meer omdat ik dat vaak toch vergeet. Toevallig laatst wel bij Divoza een bit besteld, helaas was het niet de juiste maat dus die moest toch terug, maar in de tussentijd had ik wel een kortingsbon ontvangen, dus die heb ik met het omwisselen wel gebruikt. Maar dit kwam dan meer toevallig uit en dan maak ik er wel gebruik van, als het achteraf is, zou ik het niet snel doen. Ook al heb ik er niets op tegen, ik ben daar gewoon te lui voor denk ik...

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:25

Meestal heb ik het niet door. Vorig jaar echter had ik een vakantie geboekt bij Kras om 21.00 uur. De volgende ochtend had ik een mail dat vanaf 24.00 uur E100,- korting zou zijn. Ik heb hierop gemailed met kras en zij hebben die €100,- keurig teruggestort +:)+

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:28

Als het om een groot bedrag gaat ga ik zeker terug. 2 jaar geleden had ik ook een jas gekocht voor 90 euro, 2 dagen later was die 40. Toen ben ik terug gegaan en heb 50 euro terug gekregen. Meestal deden ze het niet maar omdat het van 2 dagen geleden was wel! Maar als het voor een tientje dan maakte het me niet zoveel uit!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:40

Ik wist niet eens dat dat kon, ik sta altijd maar een beetje te balen als het me overkomt. Bedankt voor de tip :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:40

Volgens mij heb ik het wel eens gedaan inderdaad, ook bij de Divoza.
Ik heb toen op een woensdag nieuwe jodhpurs gekocht en die donderdag ging er een 25%-kortingsactie van start. Ik weet alleen niet meer hoe ze het opgelost hebben :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:43

phormicola schreef:
Ik wist niet eens dat dat kon, ik sta altijd maar een beetje te balen als het me overkomt. Bedankt voor de tip :D

:j :') Hier nog een!
En ik denk nog steeds dat ik nu niet terug durf te gaan....

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:44

Ik geloof dat winkels het wettelijk verplicht zijn om je de korting te betalen als die korting kort na aankoop in gaat. Het fijne weet ik er verder niet van.

annedv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:44

Ik had bij divoza laarzen besteld helaas kwam een week later er 20% korting op en had ik ze al aangehad, anders had ik ze denk ik wel geruild omdat het best veel geld was en ik er lang voorhad gespaard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:59

Nee, ik durf dat nooit en accepteer mijn "verlies". :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:03

Het is een bepaalde instelling Rebeccaa. Een tijd terug was er hier op bokt een topic over mensen die korting vroegen bij grotere uitgaves. Ik deed dat nooit! Ik geloof dat veel winkelmedewerkers zich stiekem kapot hebben gelachen ;)

Nu doe ik dat wel! De eerste keer vond ik verschrikkelijk, maar als je ziet wat het je oplevert. Niet normaal! Zo heb ik op € 800 laatst een € 150 bespaard :7 Echt de moeite ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:06

Dat durf ik ook niet, zelfs in Turkije (daar is afdingen heel normaal toch?) zou ik niet durven afdingen.. :')

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:09

Bij mij in de winkel is het eigenlijk heel normaal dat je terug komt voor het verschil als iets ineens in de aanbieding is. :j
Als een klant bijvoorbeeld vrijdags iets koopt en het is met de folderwisseling zondags in de aanbieding, kunnen zij in de eerste week van onze nieuwe folder terug komen om het verschil terug te krijgen! Mits ze de bon bij zich hebben dan :Y)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:18

ik ga ook terug!
noem me dan maar een centenneuker maar iedereen moet er hard voor werken en ik ook :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:19

Ik vind het bij kleding raar, jij koopt het op dat moment, je vindt het leuk en de prijs waard (anders lekker laten hangen) en vervolgens gaan de laatste maten in de sale (en meestal zijn de meest gangbare maten dan al weg) en ga je de korting eisen?! Vind ik niet terecht.

Bij een woonexpress, waar de meubels besteld moeten worden, vind ik dat wat anders en kan de verkoper inderdaad zoiets wel aangeven. Net als bij keukens, nieuwe auto enz.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:20

het is zelfs wettelijk vast gelegd dat als een artiekel wat gekocht is binnen 2 weken in de aanbieding komt ze je het te veel betaalde bedrag terug moeten geven.

in princiepe het zelfde als het terug brengen je geld terug krijgen en het de volgende dag weer gaan halen voor de afgeprijste prijs.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:04

Als ze het al niet terug geven, je mag meestal binnen 7-14 dagen ruilen. Dan lever je het terug in en koop je het toch gewoon met de korting? Werkt hetzelfde, maar als ze echt irritant doen? :=

@ Ethelate: Hoezo vind je het niet kunnen? Als er een korting is vind ik dat elke broekkoper daar recht op heeft, ongeacht of de gangbare maten weg zijn. Als een broek ineens 20 euro afgeprijsd is 2 dagen nadat ik hem koop, wil ik die 20 euro korting hebben. Daar kan ik namelijk weer wat anders mee doen. Dat alleen de mensen die dan geen gangbare maat hebben daarvan mogen profiteren vind ik bullshit :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:17

Ik weet van mijn moeder dat het bij de Miss Etam zo is dat als jouw maat niet in het afprijs rek hangt dat je de korting niet krijgt. Anders wel. Vraag is dan natuurlijk als jij 'm niet gekocht had of 'ie er dan nog zou hangen..

Ik koop mijn kleren altijd al afgeprijsd omdat ik weet dat het vroeg of laat toch gebeurt, dus ik kijk niet eens meer in de gewone rekken. :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:22

Ik ga er niet voor terug.
Je weet dat er, waar dan ook, kortingen en aanbiedingen zijn. Als je nou zo'n koopjesjager bent kun je sowieso beter de aanbiedingen afwachten.

Wel waardeer ik het als de cassieree meld dat er later die week een nieuwe actie korting start.
toen ik vorig jaar een nieuw matras kocht meldde ze netjes dat ze de week erop voor 50% weg zouden gaan. Toen heb ik idd een weekje gewacht omdat dat me honderdern euro's geen schelen.