De titel klinkt een beetje alsof er een grote ramp aan de hand is, dit is gelukkig niet zo. Wat wel zo is, is dat alles wat ik hier schrijf niet verzonnen is, hoe gek of raar het ook mag klinken. Ik heb zelf nog géén idee wat het is of wat er aan de hand is, maar ik weet wel dat er iets is.
Goed, waar zal ik eens beginnen? Het is nogal een ingewikkeld verhaal, wat spiritueel/paranormaal/watdanook kan zijn, ik heb zelf geen idee.
Er is een bepaald "iets" (ik noem het ook maar het iets, zo noem ik het al jaren omdat ik er geen andere naam voor heb), wat sommige mensen hebben. Dat "iets" voel alleen ik (ik heb het er met een paar mensen over gehad), maar het toevallige is dat diegenen die dat iets hebben dat iets ook terug lijken te voelen. Dit is niet iets wat onstaat, maar iets wat er gewoon is. Je hebt dat iets, of je hebt het niet. Mensen hoeven ook in geen velden of wegen op elkaar te lijken, maar het "iets" is er.
Ik voel/zie/watdanook dat iets ook meteen, en die anderen ook. Een klein voorbeeld (ik had mij hier toen al jaren mee bezig gehouden): Ik was in London op het vliegveld, en knielde neer om iets uit mijn koffer te halen. Op het moment dat ik opkeek, zag ik gelijk zo iemand. Ik zag het gelijk, en hij ook. Ik heb hem voor de rest van de tijd dat ik op het vliegveld "in de gaten" gehouden, en zag dat hij dat ook terug deed.
Ik zie dit "iets" overigens alleen bij mannen, bij vrouwen zie ik het niet of nog niet.
Toen ik dit jaar naar een andere school ging, was daar ook een leraar die gelijk dit "iets" had. Ik werd vanaf het begin (letterlijk de eerste les al) anders behandeld dan de anderen leerlingen, en nu na een jaar daar op school te hebben gezeten is er best een sterke band gegroeid. Ik mag véél meer dan andere leerlingen, er kan veel meer, etc... Het is overigens niet op een pedofiele manier, ik vertrouw de leraar volledig. Ik ben ook graag in zijn buurt, maar niet op het gebied van verliefdheid ofzo. Het heeft ook weer met dat "iets" te maken.
Ik had het met een vriendin over deze band, en zij zei inderdaad dat er iets nét anders was, een bepaald soort energie die ze nooit ergens eerder had gevoeld. Geen spanning ofzo, maar iets anders. Ze wist het niet te beschrijven.
Ook in films zie/voel/weet ik het in één oogopslag als iemand dat "iets" heeft. Hou mij een rij van 100 plaatjes voor, en ik pik hem er zo uit.
Doordat ik me hier al zo lang mee bezig heb gehouden ben ik op "kenmerken" gaan letten, omdat bij allemaal (ik heb er nu al zo'n 50 verzameld) iets hetzelfde is. Dat hoeft niet perse uiterlijk te zijn, maar bijvoorbeeld ook bewegingen, etc... Ik heb het allemaal ergens opgeslagen.
Even voor de duidelijkheid, dit gaat niet over dat ik de mensen die dat "iets" hebben aantrekkelijk vindt, want sommige zijn op zijn zachtst gezegd erg lelijk. Toch is er dat "iets", en als ik met diegene in aanmerking kom, is er gelijk iets heel anders dan met anderen. Dat is niet omdat ik datgene wil zien of voelen, maar omdat het er gewoon is.
Dit begon dus allemaal toen ik ongeveer 8 was. Ik begon dingen te zien en te voelen waar anderen geen idee van hadden dat het er was. Ik ben me er steeds meer in gaan verdiepen, en de laatste paar maanden is het gevoel dat er echt iets anders is, steeds sterker geworden.
Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn, dat schrijf ik later nog wel. Ik heb dus echt geen idee wat dit alles is/betekent/inhoudt, of wat dan ook. Ik weet alleen dat er "iets" is, wat alleen de mensen voelen of zien die dat "iets" ook hebben.
Wie kan mij verder helpen? Heeft iemand een idee wat dit is? Ik weet dat er iets niet normaal is, en ik hoef ook geen antwoorden te krijgen dat ik "dingen zie die er niet zijn". Het liefst dus antwoorden van mensen die open staan voor dit soort dingen.
Zou er misschien nog iemand zijn (spiritueel persoon ofzo) bij wie ik terecht kan om hierover te praten? Of is er een site (het liefst met een klein aantal leden) waar dit over gaat? Ik ben echt al héél lang opzoek naar antwoorden, en stop niet voordat ik iets heb gevonden wat relevant is.

), maar kan het verder niet uitleggen dan dat het verder gaat dan een klik. Ik kan best een klik hebben met mensen, maar met andere mensen gaat dat een stuk verder zonder zelfs maar fysiek contact te leggen.