Goedkoper mogelijk? Treinreis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goedkoper mogelijk? Treinreis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:45

Goedemiddag :)

Dit weekend ga ik bij een vriendin voetbal kijken. Zij woont helemaal aan de andere kant van het land, en ik betaal (incl dalvoordeelabbonement) iets meer dan 12 euro voor een enkeltje. Meestal als ik naar haar toe ga koop ik daarom een goedkoop dagkaartje van kruitvat, blokker oid. Dan kan ik voor 15 euro op en neer :)
Nu met voetbal kijken lukt dat alleen niet. De laatste trein gaat om half 12 en de wedstrijd duurt tot kwart voor, en bovendien houd ik niet zo van zo laat alleen reizen. Ik blijf dus bij haar slapen en ga de volgende dag weer naar huis. Vroeger had je daarvoor de optie van een weekendretour kaartje, maar die kan ik nu nergens meer vinden? Heb ik nog andere opties, of is zaterdag en zondag een enkeltje de enige manier?

PolleMaster

Re: Goedkoper mogelijk? Treinreis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:48

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.. Door de OV chipkaart zijn volgens mij de tarieven veranderd. Waar een retourtje goedkoper was is het nu gewoon het dubbele van een enkeltje volgens mij. Heel jammer...

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:50

Al die goedkopere optie's zijn veelal verdwenen. Op de site van de ns kun je wel zien welke op je ov te zetten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:56

Mijati schreef:
Al die goedkopere optie's zijn veelal verdwenen. Op de site van de ns kun je wel zien welke op je ov te zetten zijn.

Op de site van de NS staat inderdaad dat je geen weekendretour op je chipkaart kan zetten, maar volgens mij zijn er ook nog papieren kaartjes momenteel. Zou ik bij een kaartjesautomaat nog wel een papieren weekendretour kunnen kopen en dan mijn chipkaart erbij waar mijn kortingsabbo op staat?
Of zijn de weekendretours er ook bij de kaartjesautomaten helemaal uit?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-07-14 16:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:57

PolleMaster schreef:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.. Door de OV chipkaart zijn volgens mij de tarieven veranderd. Waar een retourtje goedkoper was is het nu gewoon het dubbele van een enkeltje volgens mij. Heel jammer...

Klopt, maar dit is dus meestal wel te ondervangen met een dagkaartjes-actie, als je een langere reis maakt iig. Maar een weekendretour of alternatief daarvoor kan ik niet vinden...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:00

Weekendretour is al enige tijd geschrapt bij de NS.

Citaat:
Per 2011 is de Nederlandse Spoorwegen van voornemens haar tariefstructuur aan te passen. De prijs van een retourtje wordt gelijk aan de prijs van twee enkele reizen. Daarmee heeft volgens het spoorbedrijf het weekendretour geen toegevoegde waarde meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:05

Ah, dankjewel! Dan weet ik dat in elk geval :)
Ik dacht dat er misschien wel eens acties waren met goedkope weekendkaarten, maar die acties zijn dan blijkbaar ook alleen voor dagkaarten. Jammer....maaaaaar ik ga er een gezellige avond voetbal kijken zeker niet voor opgeven :D

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:23

De papieren treinkaartjes zijn per 1 juli jl. afgeschaft, dus je kunt nu alleen nog maar met de OV-chipkaart reizen. Helaas heb ik ook geen goedkopere oplossing voor je. Pokkeduur, die NS.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:47

Blijheid, wat je zegt klopt inderdaad. Er is in Nederland geen goedkope manier om een retour te kopen die je niet in één dag aflegt. Je betaalt zaterdag heen, zondag terug, dus gewoon de prijs voor twee enkeltjes of voor twee dagkaartjes :)
De voordelige opties (dagkaartje, uitje via de spoordeelwinkel) zijn alleen voordelig als je zelf een voordeelurenkaart hebt, als je op een dag een lang traject reist (>2,5 uur) danwel enkele reis of retour.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:47

Je kan nog wel in de Spoordeelwinkel kijken voor een leuke aanbieding! :)