Dit topic gaat over mijn studieprobleem.
Ik zal het in het kort uitleggen, in het jaar '12-'13 heb ik een jaar hbo-rechten gedaan en met 54 EC's overgegaan. Echter ben ik in september overgestapt naar de studie die echt bij mij paste; bedrijfskunde MER.
Ik dacht mooi slim te zijn en 9 EC's aan vrijstellingen in te zetten onder de voorwaarde dat ik van die andere 51 EC's er minimaal 48 zou halen (de vrijstellingen gelden hierin niet mee, deze 48 EC's zijn de BSA-norm). Helaas wil het feit nu dat ik maar maximaal 45 EC's kan halen en ik dus moet stoppen (ga ik vanuit). Ik weet nu echt niet wat ik moet doen... De studie beviel mij helemaal top en ik vond de klas en school leuk en het was nog geen twintig minuten met de trein.
Ik heb hierin de volgende opties:
- terug gaan naar hbo-rechten (ik vraag mij alleen af of het kan, zie het niet zitten. Mijn moeder wel
)- bedrijfskunde MER ergens anders doen (dichtstbijzijnde is uur met de trein)
- andere studie aan de hogeschool
Nu het volgende probleem: mijn ouders vertellen. Mijn moeder is vannacht opgenomen met te hoge bloeddruk, maar inmiddels weer thuis. Die bloeddruk kwam deels door de stress om mijn cijfers.
Ik durf het niet te vertellen... Het liefst pak ik nu mijn tas, fiets naar de trein en pak de trein naar het hoge noorden ofzo.
Als iemand tips heeft, bedankt en bedankt voor het lezen.
Met vriendelijke groeten,
do
terwijl ik er maar drie mocht missen.