Pensionstalling tussen Weert en Eindhoven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki6

Pensionstalling tussen Weert en Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 12:12

Hallo iedereen!

Voor mijn profielwerkstuk maak ik een plan om een pensionstalling tussen Weert en Eindhoven te starten.
Het plan is om een paddock paradijs te maken waar de pony's en paarden (merrie's en ruinen) 24/7 buiten staan.
- Goede schuilstal
- Aparte paddocks
- Weidegang in de zomer
- Genoeg/onbeperkt ruwvoer (hooi/voordroog en stro)
- Zelf krachtvoer regelen
- Poets-/wasplaats
- Een toilet en ruimte om wat spullen op te bergen
- Er komt een stuk waar je kunt rijden
- We zitten niet meteen aan het bos, maar daardoor hebben we wel vrij weinig last van insecten. Je hoeft niet perse de weg op om buiten te rijden, maar als je echt ver de bossen in wil zul je wel over de weg moeten.

Bij de prijs in zit de stalling inclusief ruwvoer. Er wordt dan verwacht dat je af en toe mest mee opruimt.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of er belangstelling voor is. Graag erbij vermelden hoever je wilt rijden voor deze stalling, hoeveel je ervoor wilt betalen en wat je nog mist.

Azmay

Re: Pensionstalling tussen Weert en Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:16

Hoe groot worden de groepen, hoeveel land word het, is er mogelijkheid tot op stal zetten indien nodig, wat voor bak is het en hoe is de verlichting en dergelijke voor in de winter? Allemaal erg belangrijke dingen. Als je het goed voor elkaar hebt moet een stalgeld van 200 euro wel haalbaar zijn met dit principe, afhankelijk van de kwaliteit van de stalling, zorg en de lokatie uiteraard.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:22

VSW -> ED

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:29

Ik wil mijn paard niet in een aparte paddock hebben.. Dat geeft veel te veel gedoe bij het buiten en binnen zetten bovendien is een paard een kuddedier en heeft hij fysiek contact met anderen nodig. En dan bedoel ik meer dan een beetje neuzelen.
Wat ik mis in je beschrijving zijn kasten, dan wel een plek om een kast te plaatsen. Een poets en wasplaats vind ik luxe en zal ik niet snel gebruiken, maar ik snap wel dat dit een toegevoegde waarde is. Ik wil de waardering vooral af laten hangen van de mogelijkheid tot buitenrijden. Als het echt kleinschalig is, zeg maar max 5 plaatsen ben ik bereid daar meer voor te betalen

Nikki6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 16:45

Bedankt voor jullie reactie. Hoe groot de groep(en) precies wordt, ligt eraan hoeveel interesse er is, maar het blijft kleinschalig (5 - 10 paarden/pony's maximaal). Er komt een stal en er wordt zeker aan goede verlichting gedacht (ook van de bak). De bak is meer een stuk zand om te rijden. Het is zeker niet de bedoeling dat paarden altijd apart in een paddock staan, dit is bedoelt voor bijvoeren of als apart zetten nodig is door medische redenen. Er komt in ieder geval een plek om eigen kasten te plaatsen. Het plan is nog echt in de begin fase, de verdere uitwerking hangt deels af van de vraag. We zitten trouwens langs een uitgezette ruiter-/menroute.